2024-11-10, 21:04
Medlem
Vodkasomsnuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnClark
Är du dum i huvudet? Vi konstaterade just att det inte finns sådana opartiska undersökning pga av kriget. Eller hade du ändå en opartisk källa till en sådan?

Du kan gå till 1991. Valet kring oberoende.

Lika gärna som 2004.

Finns det någon, någonstans som är trovärdig källa?
Nämn någon. Eller vad gör du här?
Citera
2024-11-10, 21:10
Medlem
Flugpappas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vodkasomsnus
Du kan gå till 1991. Valet kring oberoende.

Lika gärna som 2004.

Finns det någon, någonstans som är trovärdig källa?
Nämn någon. Eller vad gör du här?

Vilket av valen 1991 tänkte du på? Kanske of topic men intressant om man gillar historia.
Citera
2024-11-10, 21:10
Medlem
Snyggast.i.Speedos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
Intressant. Så du menar att DW har en 1 1/2 timme lång film?

Nu blev Lenin-apologeten varm i byxorna för att en proryss la upp en länk på en gammal video som redan länkats i tråden flera gånger. Den är inspelad perioden då dina kära ryssar övergav försvarspositionerna och hela linjen kollapsade vid UAF:s Kharkiv-offensiv. Roligaste inslaget är när ryske soldaten diskuterar framför kameran och erkänner att rysktalande ukrainarna som han pratat med i ryskkontrollerade delar inte vill ha ryssarna där och att ryska närvaron dragit med sin kriget. Reportern träffar väl också på någon Wagner-gangster som erkänner att han var i Bucha om jag inte minns fel. Wagner som enligt din mytomanpolare KGB-Putin inte ens existerade vid denna tidpunkt. Efter strulet med Prigozhin började mytomanen KGB-Putin vifta med dokument som bevisade att skurkregimen betalat ut miljadbelopp till Wagner, en organisation som KGB-Putin blåljugit om i 10 år.
Citera
2024-11-10, 21:14
Medlem
CanisMinors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silfverrygg
Det jag kan säga om Deutsche Welle (tyska källan) är att de säljer inget av det jag sett på deras hemsida. Om det finns en salulänk, viruskolla det först.
Om det finns virus, så innebär det ett brott mot regel 1.11 (spridning av datavirus och annan skadlig kod). Så dubbelkolla att länken verkligen går till dw.com och inte nåt falsk virusspridare.

Medan ryssen fortsätter med sitt skit mot andra länder.
On the morning of November 10, a drone was found near the village of Firladany in the Causeni district
https://t.me/moldovalibera/33649
Another drone was found near Boroseni village in Moldova
https://t.me/moldovalibera/33655
The Moldovan Foreign Ministry confirmed that both drones found today belong to the Russian Federation. Ministry noted that the violation of the airspace of the Republic of Moldova is a serious violation and a hostile gesture by Russia
https://t.me/moldovalibera/33656

Den finns på Apple TV, dvs den förlängda versionen. Länkade till den i tidigare inlägg som edit. Blandade meningar på IMDB om filmen såg jag. Men helt klart värd att se enligt eget intresse.
Citera
2024-11-10, 21:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CanisMinor
Haha nej du kan skicka den här. Jag önskar inga PM! Jag frågar efter den så ingen reklam!

Edit: FInns på Apple TV

https://tv.apple.com/us/movie/the-other-side-on-putins-frontline/umc.cmc.2yivxb78nqoibrtgg0w6xbtp9

ah har dom lagt upp den där det var bra.. är du säker på det är hela orginalet då`?
Citera
2024-11-10, 21:17
Medlem
Vodkasomsnuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flugpappa
Vilket av valen 1991 tänkte du på? Kanske of topic men intressant om man gillar historia.

Omröstningen om självständighet.

Grundfrågan, som allt började med, var att jag påstod att invånarna i Kherson blev glada när ryssarna fick ge sig av. Att de protesterade när ryssar invaderade.
Det var…..propaganda…? Enl John Clark.
Så jag efterfrågade källor som påvisade att det inte var sant.
Fick länkar till 2004 och 2010. ??

Då….menade jag att man lika gärna kunde gå tillbaka till 1991!

John Clark som klagar på språket i tråden, kallar mig för dum i huvudet.
Jaja….
Citera
2024-11-10, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Menea
ah har dom lagt upp den där det var bra.. är du säker på det är hela orginalet då`?

Engelsk reporter som följer ryssarna i början av kriget finns på Youtube. Där får man höra lite motsättningat mellam ryssarna med invasionen bland annat.
Citera
2024-11-10, 21:21
Medlem
CanisMinors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Menea

Samma längd på filmen och jag tror inte apple är intresserade av att hyra ut/sälja något som är gratis att se på youtube.
Citera
2024-11-10, 21:31
Medlem
Flugpappas avatar
Citat:

Grundfrågan, som allt började med, var att jag påstod att invånarna i Kherson blev glada när ryssarna fick ge sig av. Att de protesterade när ryssar invaderade.

Jaja….

Generellt ville de tillhöra Ukraina sedan har ju arbetarbefolkningen varit mer Pro-ryskt och den bildade mer pro-Ukraina i de östra delarna. Gällande Kherson vet jag inte specifikt. Dock försökte man ju skapa opinion för separatism och autonoma självstyren i Donetsk, Luhansk, Odessa och kharkiv men fick bara gehör i de första två.. 1991 röstade Ukraina först med cirka 75% att fortsätta tillhöra Sovjetunionen 2.0 senare samma år röstade man igen och då fanns inte alternativet Sovjetunionen 2.0 då röstade över 90% för självständighet. Ryssland har btw aldrig utropat självstyre från Sovjetunionen..
Citera
2024-11-10, 22:03
Avstängd
psychicsailors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jack.Elam
https://www.washingtonpost.com/national-security/2024/11/10/trump-putin-phone-call-ukraine/

Det här har varit uppe på tapeten för några veckor sedan, då att skapa ett väst/öst-ukraina, inte helt olikt väst/östtyskland.

Den har jag också förespråkat hela tiden som ett utopiskt alternativ, och i linje med vad många ville 2014. Problemet är nu att det verkligen skulle bli som ett Nordkorea. Ingen i väst skulle handla med öst-ukraina, så de skulle bli en total klientstat till Ryssland/Kina. Säkerligen skulle det bli problem med ukrainska extermister så även internt kommer det bli repressivt. Det hade fungerat bättre före 2022.
Citera
2024-11-10, 22:05
Medlem
raskenss avatar
Skön kavalkad av ryska raketartilleri som slaktas. Glädjen när man vet att ett antal ryska soldater stryker med och blir till bacon och fekalieröra:

https://x.com/UkraineNewsLive/status/1855637821576335541
Citera
2024-11-10, 22:11
Avstängd
psychicsailors avatar
Citat:

Jaja….

De blev ju glada för att alla som inte blev glada flyttade österut. De fick stöd av ryska staten. En slags etnisk rensning, eller "sortering".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in