2024-10-25, 01:09
Medlem
Venators avatar
Jag söker en svensk rap-låt som bör vara ungefär 15 år gammal. En kille rappar om ett liv på dekis där han säger något i stil med att han är slöare än en pensionär.

Jag vet att det är lite att gå på men jag har stor respekt för kunskapen här! Det finns nostalgiska minnen från en fest som gör att jag och min hustru gärna vill hitta den och jag har letat som fan på Spotify bland tänkbara artister utan framgång...
Citera
2024-10-27, 12:37
Medlem
Drömde en låt inatt som jag tror finns men som jag isåfall inte har hört på säkert 20 år. Det mest utmärkande med den är att den slutar med en stor ungdomskör som sjunger typ "We are on a mission..." och sista orden är "you wanna know" eller "you wanna go". Melodin i kördelen börjar utan notvärden såhär: g g gf gf f d ds ff d f g Aiss. "you wanna go" har melodin Aiss Aiss d G. Förutom att den var bra så vill jag vara säker på att det inte var något jag drömmande komponerade själv, det har hänt förr.
Citera
2024-10-31, 11:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av inuit11
https://www.bing.com/videos/riverview/relatedvideo?q=Stumblin%27+In%22+by+Chris+Norman+a nd+Suzi+Quatro&mid=94D4EC98D8358D20C25394D4EC98D83 58D20C253&FORM=VIRE

Version 2022 och 1978 av Stumblin in.
Citera
2024-10-31, 14:38
Medlem
Tjenare!
Söker låten Det finns så många vägar av John Holm, någon som vet var man kan hitta den?
Förstår om detta är fel forum då jag vet vad låten heter men gör ett försök.
Tack på förhand!
Citera
2024-10-31, 16:48
Medlem
Bartman777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thesonofagun
Tjenare!
Söker låten Det finns så många vägar av John Holm, någon som vet var man kan hitta den?
Förstår om detta är fel forum då jag vet vad låten heter men gör ett försök.
Tack på förhand!
Vad menar du att du vill ha?
Vill du veta var du kan lyssna på den online, eller vill du ha den som mp3?
Citera
2024-10-31, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bartman777
Vad menar du att du vill ha?
Vill du veta var du kan lyssna på den online, eller vill du ha den som mp3?
Ursäkta otydligheten, online vore det allra finaste men om den bjuds som mp3 är det kanon det också.
Citera
2024-10-31, 22:41
Medlem
Bartman777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thesonofagun
Ursäkta otydligheten, online vore det allra finaste men om den bjuds som mp3 är det kanon det också.
Alltså, jag hittar inte ens på vilken skiva den skulle ha släppts.
Och när jag försöker hitta själva låten, antingen som stream eller nerladdning, så får jag mest upp träffar på en dokumentär om honom.

Verkar svårt tyvärr, men någon annan kanske lyckas hjälpa dig bättre.
Citera
2024-10-31, 22:48
Medlem
GrandiosaMexicanas avatar
Lyssna på början på denna låten

Francis and the lights - see her out

Känner igen de från en svensk låt. Kan vara en med hov1?
Citera
2024-10-31, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bartman777
Alltså, jag hittar inte ens på vilken skiva den skulle ha släppts.
Och när jag försöker hitta själva låten, antingen som stream eller nerladdning, så får jag mest upp träffar på en dokumentär om honom.

Verkar svårt tyvärr, men någon annan kanske lyckas hjälpa dig bättre.

Ja jo jag har letat en del själv och som du säger kommer mest dokumentären, där jag också hörde låten, upp. Tack ändå!
Citera
2024-10-31, 22:56
Medlem
GrandiosaMexicanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GrandiosaMexicana
Lyssna på början på denna låten

Francis and the lights - see her out

Känner igen de från en svensk låt. Kan vara en med hov1?
För att svara mig själv så var det Hov1 - auf wiederschen.
Citera
2024-11-06, 19:54
Medlem
Söker en klubbig/gymmig låt, med sval, kvinnlig röst, lite melankolisk text. Kom möjligen på 10-talet. Möjligt att artistnamnet innehåller "featuring Marie (nånting)", inte säkert. Jag placerar den i samma fack som Prayer in C stilmässigt.

Oändligt tacksam till den som vet vilken låt det är, trots vag beskrivning!
Citera
2024-11-08, 00:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ariadnee
Söker en klubbig/gymmig låt, med sval, kvinnlig röst, lite melankolisk text. Kom möjligen på 10-talet. Möjligt att artistnamnet innehåller "featuring Marie (nånting)", inte säkert. Jag placerar den i samma fack som Prayer in C stilmässigt.

Oändligt tacksam till den som vet vilken låt det är, trots vag beskrivning!

Har lite svårt att förstå din beskrivning. Du säger att låten är "klubbig/gymmig", men samtidigt är lik Prayer in C? Antar då att du menar Robin Schulz Remix. Får inte riktigt ihop den liknelsen. Tycker inte att klubbig/gymmig är ord som passar in på prayer in C.

Men jag kastar in en vild gissning, Felix Jaehn - Ain't Nobody (Loves Me Better) ft. Jasmine Thompson
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in