2024-11-07, 19:58
Medlem
Snygga kläder på Instagram. Dessa ska man köpa billigt när de auktioneras ut hos Kronofogden. Har samma axlar som anabola chrille.
Citera
2024-11-07, 20:10
Medlem
Attityds avatar
För några månader sade han att han sparat 200-300k till barnet på barnets konto och att han själv sparat pengar så han kunde leva ca. 2 år på pengarna om han inte skulle jobba alls.
Dessa konton är säkerligen inte på svensk bank. Allt för att undvika kronkalle
Citera
2024-11-07, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Fast vill du ha bostad i Stockholm så får du ta vad som erbjuds. Dessutom var väl lägenheten en kompis egentligen - som de enkelt och snabbt fick hyra.
Varifrån har du fått att lägenheten var "genomsmutsig"?

Jag tror också de hade fått tips om något större narkotikabrott - och att det visade sig felaktigt.
Jag tror det är upphovet till ryktet här i tråden om att polisen skulle gjort ett "större" beslag av narkotika. Det har de inte gjort, för då hade han inte släppts på en gång.

Titta på bilderna - kolla golvet, kolla spisen, kolla det vidriga badrummet, kolla toan. Så där snuskigt badrum har jag inte ens sett i Indien, Kina eller Kambodja.

Det där är ju ren (!) och skär misär.

Nej, har man pengar tar man inte vadsomhelst i Stockholm. Det går att hyra bra villor och stora lägenheter med en veckas varsel. Det handlar bara om pengar.
Citera
2024-11-07, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dopy
Fast det är just onödigt tidsfördriv det låter som.
Polisen säger "okej grabbar, på Torsdag ska vi åka till chrippa, eko och kronofogden följer med för att ta det dem behöver, sen griper vi chrippa, håller honom i 24 timmar och sen släpper vi honom igen"
Varför?
Det hade räckt med att polisen lät eko och kronofogden ta det dem behövde, sedan kunde man släppt chrippa direkt.
Varför hålla honom i 24 timmar? Vilket brott gör det logiskt att planera att gripa någon och sen släppa personen?

När dem grep chrippa trodde jag det var för att hålla honom till åtal eller liknande eftersom det var ett planerat gripande där dem borde haft bevisen för gripandet klart.

Ingen avfärdat någonting. Ingen har sagt att dem inte är misstänkta länge.
Det är bara frågetecken runt det planerade gripandet.

Du läser tråden allra sämst av alla skribenter. Grattis!

Du har ju fått ett tydligt svar på detta redan - t ex en misstanke om ett grövre narkotikabrott som man efter förhör och husrannsakan kunnat avskriva. I det fallet ska han förstås släppas, medan misstanken om exempelvis skattebrott kan kvarstå.

Det vore fullkomligt logiskt.
Citera
2024-11-07, 21:23
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av banal
Titta på bilderna - kolla golvet, kolla spisen, kolla det vidriga badrummet, kolla toan. Så där snuskigt badrum har jag inte ens sett i Indien, Kina eller Kambodja.

Det där är ju ren (!) och skär misär.

Nej, har man pengar tar man inte vadsomhelst i Stockholm. Det går att hyra bra villor och stora lägenheter med en veckas varsel. Det handlar bara om pengar.
Vilka bilder, var hittar jag dem?
De jag sett har inte visat det du beskriver.
Citera
2024-11-07, 21:25
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av empompom
Chrippa kan inte och har aldrig kunnat ”undanröja bevis”. Det är helt omöjligt för honom att göra de. Som jag skrev innan så finns varenda överföring loggad digitalt, hela vägen från YT:s utbetalningar till hans ”målvakter”. Han har vetat om från start att han förr eller senare kommer torska på det här.
Du försöker alltså låtsas att du har insyn i utredningen?
I så fall undrar jag varför du hänger här och lurkar, borde inte ditt fokus vara att skydda utredningen ..
Citera
2024-11-07, 21:28
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 111-111
Det är ju det som är grejen. Tar man ett exempel som visar att bara för att en person inte blir häktad betyder det inte att de är fria från rättegång så blir vissa svårt autistiska och greppar efter ord men fattar inte andemeningen.

Det finns massor av fall oavsett vad det handlar om som går och väntar precis som Chrippa. Det finns även folk som har dömts till fängelse som väntar på att få traska in i cellen.

Därav är det tråkigt att diskutera med sådana som bara vänder runt allt och fattar inte. På riktigt jättetråkigt.
Nej, grejen här är att du pratar i nattmössan och hävdade att till och med häktade för mord får gå som frifotingar om de inte kan störa utredningen ..
Jag protesterade mot det okunniga och felaktiga påståendet -- finns det "sannolika skäl" så sitter misstänkta för mord till rättegången även om de inte längre kan påverka utredningen..

Du uttalade dig okunnigt och jag slog ner på din okunnighet .. det är grejen här.
Citera
2024-11-07, 21:31
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dopy
Då fanns det ju ingen anledning att gripa och hålla honom
Precis.
Om utredningen redan var klar så fanns inga skäl att anhålla honom, inga skäl till beslag för utredningen och ingen rätt att hålla honom utan att begära honom häktad.

Så de sökte efter något - utredningen var inte alls klar och de har inte haft nog för åtal - för i så fall måste de åtala honom...
Det kanske kommer nu - men utredningen var inte klar innan tillslaget.
Citera
2024-11-07, 21:31
Medlem
Citat:
Vilka bilder, var hittar jag dem?
De jag sett har inte visat det du beskriver.

Svartmögel Inc!
(FB) CHRIPPA, Christofer Berg, Jockibois bror
Citera
2024-11-07, 21:37
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av banal
Svartmögel Inc!
(FB) CHRIPPA, Christofer Berg, Jockibois bror
Pratar du om det som är vid golvet i dusch/badrum?
Det där är inget om uppkommit på de få veckor de bodde där .. däremot ofräscht, det håller jag med om.
Denna bostad är ju dock "akuthyrd" via en kompis - och deras avsikt var inte att bo där permanent.

I övrigt ser jag att det kan vara lite rörigt - ungefär som det är hos i princip alla som inte bor i en uppvisningslägenhet .. Det är inte smutsigt - det är lite rörigt. Folk bor där.
Citera
2024-11-07, 21:39
Medlem
Citat:
Så kan det vara - jag kan bara utgå ifrån det jag ser och inte vad de tänker - eller ni spekulerar om.

111-111 påstod att mordmisstänkta kan gå på fri fot - och det är den diskussionen du sen kommenterade .. så där kom mord in.

Att ena tjejen i Tove rättegången släpptes i TR beror på att de trodde att hon skulle frias eller dömas för ett lindrigare brott i HV.
Nu pratar vi dock om misstänkta innan dom. Finns "sannolika skäl" så släpps inte morddömda ur häktet utan sitter till dom.

Fast diskussionen gällde huruvida man blev frisläppt men fortfarande har misstankarna kvar och en pågående utredning.

Exemplen som 111-111 kom med i inlägget jag citerade var uppenbart enbart som exempel att till och med om man har grövre misstankar mot sig så kan man bli frisläppt under fortsatt utredning.
Men så kommer ni och ska tjafsa emot på detaljnivå.
Det vet vi väl alla här att just mordmisstänkt inte ens berör Chrippa utan enbart var ett exempel, och även om det kanske eventuellt har vissa fel, så kan man ju försöka förstå poängen ändå och inte snöa in på irrelevanta detaljer för denna tråd och få den att sväva ut än mer än den redan gjort vid sina tillfällen.
Citera
2024-11-07, 21:47
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noclue90
Fast diskussionen gällde huruvida man blev frisläppt men fortfarande har misstankarna kvar och en pågående utredning.
Ja, och sen drog 111-111 det "over the hill" och påstod att mordmisstänkta kan på frifot om de inte kan störa utredningen -- och då påtalad jag att det är fel. Mordmisstänka går inte på frifot så länge det föreligger "sannolika skäl"

Citat:
Exemplen som 111-111 kom med i inlägget jag citerade var uppenbart enbart som exempel att till och med om man har grövre misstankar mot sig så kan man bli frisläppt under fortsatt utredning.
Men så kommer ni och ska tjafsa emot på detaljnivå.
Han har fel där med -- är det grövre brott så är de häktade om det finns "sannolika skäl". Gäller de mindre grova brott kan de gå på frifot.

Citat:
Det vet vi väl alla här att just mordmisstänkt inte ens berör Chrippa utan enbart var ett exempel, och även om det kanske eventuellt har vissa fel, så kan man ju försöka förstå poängen ändå och inte snöa in på irrelevanta detaljer för denna tråd och få den att sväva ut än mer än den redan gjort vid sina tillfällen.
Det var ett dåligt exempel - och det tycker jag det är värt att påtala.
Att Chrippa går på frifot betyder endera att de inte har bevisning som räcker till häktning eller att brottet han kan komma att åtalas för är mindre grovt och inte förväntas ge något längre fängelsestraff (mer än 18 månader) .. alternativt att de har inget på honom ..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in