2024-11-07, 20:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nihenna
Ja, det där kan vara rätt störande, men problemet är ju att en del människor skriker woke bara det är en scen där t ex två män kysser varandra. De gormar inte om hur homosexualitet är bäst, de ger varandra bara en snabb puss så blir det ramaskri i veckor. Sånt har jag väldans svårt att förstå.

Dock finns det ju berättelser där man inte kommer ifrån ett fokus på dessa grupper, just för att det är vad skaparna vill, för att visa hur det är att leva inom denna grupp. Vi tar t ex serien "Atypical". Hela serien handlar liksom om hur det är att ha autism, och att bli accepterad. Tar man bort autismen så försvinner liksom poängen med serien.

Om du istället hade förstått deras end-game, då hade du insett anledningen, för det handlar inte om kvinnan, det homosexuella paret eller negern i sig.

Då kanske du undrar vad deras end-game är? Att förstöra det vita samhället. Propagera för att beblanda sig med svarta. Gissa varför varenda reklam är en vit kvinna och en svart man, väldigt sällan en vit man och en svart kvinna även om det förekommer i enstaka fall. Kvinnor ska bli inlärda att välja negern framför den vita mannen. Varför? För att vita (män och kvinnor) ska få mindre (vita) barn.

Gällande homosexualitet, dekadens och HBQT så är det just för att införa dekadens. Rasera det som är sunt i samhället.

Man förstör ens (europeiska) traditioner och kultur genom all nonsens om svarta vikingar och mycket annat jag inte orkar ta upp. Även det är till för att destabilisera det vita samhället. Varför tror du vikingaserier och mycket annat där det nästintill enbart var vita människor, byts ut? Varför sker inte detta tvärtom, t.ex arabiska eller muslimska filmer / historier med svart / arabisk befolkning, där byter man aldrig ut dessa mot vita människor (nej det skulle jag heller inte vilja se, hade inte velat se svarta eller vita samurajer, även om det kanske fanns någon enstaka sådan). Gissa varför? För syftet med detta projekt är att just rasera det vita samhället.

Samma sak gäller invandringen som bara måste ske över hela världen till vita länder (Europa och USA), oavsett om det är vänster, höger eller "Sverigevänner" aka SD (kontrollerat oppositionsparti) som har makten. Fast du kanske inte ens funderar på varför vi har lika hög invandring fortfarande fast med en "högerregering" med SD som stödparti.

Du tror allt detta är en slump? Kulturmarxism heter det, läs på lite om Karl Marx så kommer du få en inblick i dess ideologi som numera styr världen.

Nej det handlar inte om en enskild neger, homosexuell eller HBQT. Det europeiska folket ska gå under oavsett.

Där har du svaret.

F.ö tycker jag om en del filmer med "stark kvinna" såsom Alien t.ex eller andra som inte känns som om det vore "woke:ism". Tyckte det gjordes bra filmer titt som tätt under 2000-talet framtill 2010 ungefär, sen har det mest bara gått utför. Kan knappt säga fler än ett par relativt bra filmer de senaste 10 åren, allt är bara så förstört särskilt när det gäller film.

Jag vill bevara min kultur och allt vad det innebär, inte se den perverterad och ruinerad.
Senast redigerad av Inta-msinoiS 2024-11-07 kl. 20:52.
Citera
2024-11-07, 20:50
Medlem
Citat:
Det är ofta man hör folk prata om "woke", särskilt när det gäller populärkultur, men aldrig vad det är som de egentligen vill ha.
Det ska vara förbjudet att visa någon svart i en reklamfilm, tvspel eller något annat på TV eller media, undantag kan göras om det görs för utbildningssyfte. Vill nån se svarta så finns internet där ni kan glo så mycket ni vill, men allt producerat i Sverige bör vara Svenskt.
Likadant med bögar och andra psykfall, endast som föremål för utredning vid brott eller så, annars ska bögar och andra pedofiler hålla sig borta från det allmänna rummet.
Citera
2024-11-07, 20:58
Medlem
Citat:
bara existensen av dessa människor förolämpar dem, och att de helst inte vill se dem alls
|
Ja så är det exakt, bara för att något finns behöver det inte tryckas upp i ögonen på mig vid varenda jävla gatuhörn.
Det finns människor som föds med två huvuden, eller en svans eller andra missbildningar, vi ska inte behöva se det och bli påminda om det varenda dag. Det räcker med misär och elände. Jag vill inte se en bög, en transa eller en pedofil. De är så få, det är likadant som om de inte fanns, som personer med missbildningar och andra mentala psykfall.
Citera
2024-11-07, 21:02
Medlem
jugbandbluess avatar
Citat:
Det är ofta man hör folk prata om "woke", särskilt när det gäller populärkultur, men aldrig vad det är som de egentligen vill ha.

Så tja, vad är drömsamhället för er när det gäller film och spel?

Inom populärkultur handlar det ju om att folk, som tidigare har fått lite utrymme, ska få större representation än vad de haft tidigare, särskilt homosexuella, transpersoner, folk med olika handikapp och så. Även färgade och kvinnor hör delvis till gruppen. Jag säger delvis då de egentligen alltid haft någon form av representation innan, även om exempelvis kvinnor har fått nöja sig med roller som ögongodis och inte en välskriven karaktär som inte är beroende av sin manliga motpart i filmen.

Det jag försöker förstå är vad som är fel med detta? Att det kan bli för mycket, det kan jag absolut hålla med om, men grundtanken i sig, att ALLA ska få känna sig representerade, är det väl inget fel på?

Så vad är slutmålet? Om ni får knäppa fingrarna, en ande dyker upp och ger er en önskan varav ni önskar "väck med allt woke", vad exakt betyder det för er? Ska inte tidigare nämnda minoriteter synas alls på skärmen? Det är bara majoritetsbefolkningen som ska få huvudrollen i en film eller ett spel, och minoriteter får nöja sig med någon stereotypiskt lagd biroll som det många gånger var förr?

Förmodligen är svaret inte så enkelt, men om någon av förmodan svarar "ja" på den frågan, då är min följdfråga; varför ska inte alla delar av samhället få lov att känna sig representerade?

Jag röstar själv höger, men har väldigt svårt att förstå hela den här grejen med "allt är woke! Woke är hemskt!". Jag anser inte att det är vare sig en vänster eller högerfråga om att alla delar av befolkningen ska få representeras och att det inte ska exklusivt vara för bara ett fåtal grupper.

jag har ingenting emot negrer, transor eller bögar i kultur om de inte känns krystat malplacerade. exempel på motsatsen:

* gudarna måste vara tokiga
* priscilla öknens drottning
* philadelphia

där är dom i sina naturliga habitat
Citera
2024-11-07, 21:04
Medlem
bearss avatar
Citat:
har väldigt svårt att förstå hela den här grejen med "allt är woke! Woke är hemskt!". Jag anser inte att det är vare sig en vänster eller högerfråga om att alla delar av befolkningen ska få representeras och att det inte ska exklusivt vara för bara ett fåtal grupper.
”Woke” är bara ett annat ord för kulturmarxism, vars syfte är att skapa motsättningar och bryta ned mänsklig civilisation.
Citera
2024-11-07, 21:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Inta-msinoiS
Lång text

Helt korrekt.

Citat:
Ursprungligen postat av Inta-msinoiS
F.ö tycker jag om en del filmer med "stark kvinna" såsom Alien t.ex eller andra som inte känns som om det vore "woke:ism". Tyckte det gjordes bra filmer titt som tätt under 2000-talet framtill 2010 ungefär, sen har det mest bara gått utför. Kan knappt säga fler än ett par relativt bra filmer de senaste 10 åren, allt är bara så förstört särskilt när det gäller film.

Det är för att Ripley i Alien inte bara är där i egenskap av att vara kvinna för att fylla ut något sorts woke-ideal om att uppdelningen av könen på filmduken måste vara 50/50(eller fördel kvinnor), utan hon är en riktig karaktär med sitt eget djup och känslor.

Hennes karaktär är utöver det inte bara ett politiskt verktyg för att basunera ut "bitchig, irriterande girlboss som ger den ondskefulla mannen på truten med sin kvinnliga styrka!".

Om man vill ha ett politiskt budskap i en film så får man väl fan i mig göra det med lite stil och klass. Ingenting är subtilt längre utan vad man serveras är någon jävla woke-dåre som berättar för dig i filmen rakt ut "SÅHÄR SKA DU TYCKA!".
Senast redigerad av Reiwa 2024-11-07 kl. 21:08.
Citera
2024-11-07, 21:05
Avslutad
Citat:
Ja, det där kan vara rätt störande, men problemet är ju att en del människor skriker woke bara det är en scen där t ex två män kysser varandra. De gormar inte om hur homosexualitet är bäst, de ger varandra bara en snabb puss så blir det ramaskri i veckor. Sånt har jag väldans svårt att förstå.

Dock finns det ju berättelser där man inte kommer ifrån ett fokus på dessa grupper, just för att det är vad skaparna vill, för att visa hur det är att leva inom denna grupp. Vi tar t ex serien "Atypical". Hela serien handlar liksom om hur det är att ha autism, och att bli accepterad. Tar man bort autismen så försvinner liksom poängen med serien.
Vet inget om woke men hur fan kan det vara ok med en sån scen i en film riktad till en bred publik? Jag skulle bli jävligt förbannad om något sådant dök upp medan jag kollade på TV.
Citera
2024-11-07, 21:09
Medlem
Hehe.

Ja faktiskt, jag vill inte behöva se denna "representation" av personer som inte ens är en grupp, som homosexuella. Behöver man representeras för att man har sex med män?
Varför inte representation för personer som tror de är Jesus? Eller personer som gillar brysselkål?

Jag vill inte se män kyssas heller. Det kan de få ha i sina bögprogram nånstans i bögTV.

Mitt mål är att rösta på vilket parti som helst som kan få bort detta. Jag kommer fortsätta rösta SD tills vi slipper homopropaganda överallt.
Citera
2024-11-07, 21:24
Avslutad
Slut på DIE och identitetspolitik samt slut med sexualisering för barn och trans trenden hos barn. Samt att biologiska män som låtsas vara kvinnor inte ska få tävla med biologiska kvinnor. Samt att yttrandefrihet återigen får accepteras och sakliga diskussioner utan känsloargument och personangrepp försvinner i media och seriösa plattformar. Samt censur och "rasism" hysterin dör ut.
Senast redigerad av americandadfan 2024-11-07 kl. 21:27.
Citera
2024-11-07, 21:28
Medlem
Amazon-mannens avatar
Wokeism borde ju helt klart klassas som en lättare mental störning..
Citera
2024-11-07, 21:31
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jugbandblues
jag har ingenting emot negrer, transor eller bögar i kultur om de inte känns krystat malplacerade. exempel på motsatsen:

* gudarna måste vara tokiga
* priscilla öknens drottning
* philadelphia

där är dom i sina naturliga habitat

Fast det har alltid (iaf sen efter 60-talet) varit vanligt med negrer i amerikansk film eftersom de är en stor del av USAs befolkning. Är de då inte i sitt naturliga habitat? Jag menar, Seven är en fantastisk film trots att polisen spelas av Morgan Freeman som är svart.
Citera
2024-11-07, 21:32
Medlem
Jag skiter i en karaktärs läggning, inte därför jag spelar ett spel.
Det är väl när det matas ofrivilligt och görs för stor grej utav det hela som det tar emot, som med nya Dragon Age, jag vet man har kunnat sexa till det i alla deras spel med båda könen men att behöva sitta och lyssna på en dialog om karaktärens sexuella läggning har inget att göra med spelets handling.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in