2024-11-07, 01:13
Medlem
Alonens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Horsemackan
Biden klarar sig nog inte så långt fram, den gamle mumien

Den gamle ”sleepy Joe” lever nog inte så länge till…

Jag trodde faktiskt att Kamala skulle klara sig bättre, men det är ju betydligt mera ”riv” i Trumpen…

Hatten av, för Trump, som inte verkar rädd att ta i med hårdhandskarna❗️
2024-11-07, 01:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Majasmoker
Tack! Det var roligt samtidigt som jag förvånas över hur extrema känslostormar det är
Han kommer sitta sina 4 år & för de allra flesta kommer det nog inte att bli nån större skillnad. Precis som för alla oss svenskar. De flesta kommer inte att märka ett skit oavsett om Trumpeten eller Kameltån styr. Men jag gillar att han vann för det retar vårat etablissemang & det visar åter hur fel våra tidningar & bedömare har haft.

Låter bra. Hoppas att det står sig så.
Fast jag får intrycket att det överlag är något lugnare och mer sansat nu (undantaget de vilseledds vänsterblivna fjantarna i filmklippen)? I valet 2016 så var det ju upplösningstillstånd överallt i etablissemanget, nyhetsankare satt i tv-rutan och storbölade, woke-folket gick man (eller snarare, "HEN" ) ur huse och kastade sig på marken i konvulsioner, folk skulle emigrera till Kanada och allt möjligt. Nu är det mest en axelrycknings suck av besvikelse bladn motståndarna. Kanske för att folk var så pass trötta på Biden ändå. Men även Kamela verkade mindre brydd än vad Hillary var, för hon stack ju och tömde barskåpet när hon fick reda på att hon torskade, och när hon sågs til nästa dag med blodsprängda ögon så kändes hon helt utlakad och tömd på all energi.
2024-11-07, 01:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
Harris fick 14 miljoner färre röster än Biden. FJORTON miljoner!! Harris fick ungefär samma antal röster som Obama och Clinton.

Om man inte begriper att 2020 och Bidens 81 miljoner var enormt valfusk så är man antingen helt okunnig eller har ett gravt nedsatt intellekt. Riktar mig inte till dig utan just saying...
Hann man inte rigga röstningsmaskinerna eller vad var det som sket sig för Demokraterna i detta val?
2024-11-07, 01:21
Bannlyst
Spelbolagen har rättat alla utom Michigan och Nevada samt popular vote, förra valet tog veckor att rätta.
2024-11-07, 01:21
Medlem
Det visar sig nu att den hypade röstningsskillnaden mellan män och kvinnor i detta val var en GROV överdrift! Faktum är att detta val inte alls stack ut när det käller skillnader i hur män och kvinnor röstade.

https://apnews.com/article/will-america-have-female-president-ab67e88970af6677c27238a509516981
2024-11-07, 01:26
Medlem
Kommer antifa vakna till igen? Kommer Based Stickman åter leda sina trupper av lustigt utspökade patrioter?
2024-11-07, 01:32
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scrollock
Fast jag får intrycket att det överlag är något lugnare och mer sansat nu (undantaget de vilseledds vänsterblivna fjantarna i filmklippen)? I valet 2016 så var det ju upplösningstillstånd överallt i etablissemanget, nyhetsankare satt i tv-rutan och storbölade, woke-folket gick man (eller snarare, "HEN" ) ur huse och kastade sig på marken i konvulsioner, folk skulle emigrera till Kanada och allt möjligt. Nu är det mest en axelrycknings suck av besvikelse bladn motståndarna. Kanske för att folk var så pass trötta på Biden ändå. Men även Kamela verkade mindre brydd än vad Hillary var, för hon stack ju och tömde barskåpet när hon fick reda på att hon torskade, och när hon sågs til nästa dag med blodsprängda ögon så kändes hon helt utlakad och tömd på all energi.

Ligger nog något i det, även PK-Woke-folket har sett att USA har problem med t.ex. massinvandringen, män som tävlar mot kvinnor i idrott etc. Det känns som de inte riktigt orkade hata på Trump lika mycket som 2020. Och var tog dessa miljontals röster vägen som Harris fick färre än Biden?
2024-11-07, 01:39
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Hann man inte rigga röstningsmaskinerna eller vad var det som sket sig för Demokraterna i detta val?

Det sades att republikanerna var mycket mer aktiva att övervaka valet. Jag har ingen aning. Det filmades och rapporterades hur mycket som helst 2020, dock helt lönlöst.
2024-11-07, 01:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
Det sades att republikanerna var mycket mer aktiva att övervaka valet. Jag har ingen aning. Det filmades och rapporterades hur mycket som helst 2020, dock helt lönlöst.

Blir intressant att se om Trump kommer kunna skapa lag som kräver voter ID till kommande val, Det och flera andra saker skulle krävas för att motverka fusk i kommande val.
2024-11-07, 01:56
Medlem
Drooids avatar
Citat:
Du verkar vara någon som gillar konspirationer och fake news. Kan det vara så att Republikanerna har lyckats lära sig att rigga röstningsmaskiner?
2024-11-07, 02:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drooid
Du verkar vara någon som gillar konspirationer och fake news. Kan det vara så att Republikanerna har lyckats lära sig att rigga röstningsmaskiner?

Nej det är demokraterna som har vägrat göra valen säkrare trots att republikanerna har krävt det. Detta visar vilka som har tjänat på fusk. Men nu blev det Too big to rig.
2024-11-07, 02:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Ja, en del av dem i alla fall. Det här ser ut som "an extremely divisive election" och Trump lever och frodas ju tyvärr på uppladdad osämja, hat och känslor av hämnd. Det finns nu två sidor, ungefär typ 52 vs 48%, i stora delar av USA, som båda uppfattar att de har blivit trampade på av den andra sidan. Som både (delvis) vill ha hämnd och oroar sig för framtiden. Och överst alltså en klassisk psykopat som (trolig) kommande president. En riktigt eldfängd kombination.

Ja det ser ut att bli en djävla uppförsbacke till nu innan världen kan andas ut igen .
Nu får man hoppas att konstitutionen håller bara och att mellanårsvalet kan ge lite balans i galenskaperna .
Men mitt i eländet kanske man skall tänka att , ibland behöver kanske saker köras riktigt i botten
innan det kan vända och bli mer stabilt igen.
Man får väl se det hela på kanske 10-15 års sikt och vara optimistisk om att klokskapet skall göra ett återtåg igen.
Insikten kommer väl så småningom om att det är dumt att låta narcisistiska sociopater styra världen.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in