2024-10-31, 13:07
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av rosalenin
Hon med korten vill ståta med kunskap/egenskaper som gör henne alldeles speciell. ”Vatten” och sen flummar hon på om vad Göran bör vara obs på.
Hade jag varit man hade jag sprungit lång väg.

Jo jag vet att du inte gillar flummerier. Själv tyckte jag det var ganska givande det hon sa. Allmän visdom bara liksom.
2024-10-31, 13:15
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Kickan
Har dock ett gott intryck av Lukas. Rak och utan krusiduller. Och socialt kompetent.

Njae.. det vetefan. Han kanske kan inbilla både sig själv och den utvalda snyggaste att så är fallet men hans sätt att välja bland brevskrivarna antydde annat. (vackra kvinnor vill höra att de är perfekta både på in- och utsidan och kavaljeren vill gärna tro det.)
...

Ang. Lukas. Så kan det också vara. Människor har både det goda och det mindre goda med sig.

Ang. Isak. Den rödhåriga han satt med verkar vara chosefri, som motsats till Ebba t ex. Vi får väl se vad han väljer Men en bra insikt ändå tycker jag, som han förmedlade med ord i tv-rutan. Män har annars en tendens att bara gå på utseende. Sen när problemen kommer och man frågar varför han valde henne: "Jo men hon är ju snygg." Ridå.
2024-10-31, 13:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sirsia0
Jo jag vet att du inte gillar flummerier. Själv tyckte jag det var ganska givande det hon sa. Allmän visdom bara liksom.
Vatten…så viftade hon lite med händerna…minns inte vad hon sa men var det inte något om att han behövde ta det lite lugnt, vända sig inåt - kan vara min rekonstruktion, orkar inte se om? (och så kommer ett kort där det står ”riktigt kaffe”, så småningom, säkert som en faktura på nätet)
Allmän visdom, my ass, såna tanter brukar ta bra betalt, förr eller senare.

OT, men jag går verkligen igång på sånt 😂
2024-10-31, 14:12
Avslutad
Citat:
Vatten…så viftade hon lite med händerna…minns inte vad hon sa men var det inte något om att han behövde ta det lite lugnt, vända sig inåt - kan vara min rekonstruktion, orkar inte se om? (och så kommer ett kort där det står ”riktigt kaffe”, så småningom, säkert som en faktura på nätet)
Allmän visdom, my ass, såna tanter brukar ta bra betalt, förr eller senare.

OT, men jag går verkligen igång på sånt 😂

Jo det blir så om man kollar med färgade glasögon Man läser in lite som man vill i det som händer. Själv tycker jag det är rätt kul Blir påmind om det goda i tillvaron, till motsats för dig verkar det som. Kanske är för att du är en Lenin, rosa eller ej? Jag menar du har säkert ett helt annorlunda mindset än mig t ex.
2024-10-31, 17:39
Medlem
Crapmagics avatar
Citat:
Alma väljer bort killen med ölflaskefiguren och sedermera brandmannen också. Hon har förlorat sitt hjärta till Anton. Lucas har ångest över att någon möjligen presterar bättre samtal än han. Nån generalmajor i sängen blir han nog inte. Alma är bonddotter och vill ha handfasta kärleksbevis. Allt snack om ”energier” som alla kör med, i grupperna, är bara crap.
Är det giraffen som är brandman nu? det känns som att tjänsten som brandman flyttat runt mellan alla gossarna i mitt huvud

Blir Anton privat (private Anton, vanlig menig) i sängen?, hur är en generalmajor i sängen menar du? (jag saknar den erfarenheten, alltså inte saknar som i att jag saknar det!) uppvisar denna roll ett rikt spektra av känslor tro?

Citat:
Som verkade vara i en manisk fas. Hur blir det när depressionen sätter in och hon bara vill ligga under täcket? Inte gå ut i ladugården…
Det är ju det flytta ut på landet botar, depressiva fasen, går hon sen inte ut till ladugården får hon ångest

Citat:
Ursprungligen postat av Tempmail2
Minna överföllhånglade verkligen Anders, gud så pinsamt. Noll känsla för läge, brukar vara män som gör så oftast..
Vi är inte avundsjuka va? vad var det för fel på läget, det var en sommaräng & solen stod i zenit! lyxglas med fot & centerpartiet rusar i opinionen, hur bättre kan läget inte bli?

Citat:
Ursprungligen postat av Tempmail2
Isak verkar ganska blyg, vågar knappt titta på sina tjejer. Dåligt självförtroende? Ja, var väl med rödtotten nu senast möjligen då.

Hans konversation med Linnea var verkligen
"Skönt, kul!"
"Kram på det?"

Han plockar fram det bästa ur henne, hon blir generalmajor på skutan, men accepterar hon rollen?
Senast redigerad av Crapmagic 2024-10-31 kl. 18:08.
2024-10-31, 17:44
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
nej det där som han sa- att det känns konstigt när Alma går iväg och vad de då kan tänkas prata om-

det är inte den farliga svartsjukan han uttrycker, han visar samma känslor som de andra
typ Isaks tjejer de säger samma , var gång någon går iväg med Isak..då undrar de samma som Lucas undrar.

Det är stor skillnad på Anton o Lucas, Lucas är van att prata känslor, kan lova han har någon syster
o hans mamma o de pratar öppet om hur de känner o mår -Lucas är lärd att prata om sina känslor,
och han är rejält betuttad i Alma.
Anton däremot han håller fasaden, men man ser hans spända ansikte, men utåt visar han sig oberörd när Alma gick iväg med brandmannen.
Brandmannen o Lucas är nog rätt lika, båda väldigt känslosamma..Alma lär inte välja Lucas,tyvärr.
(Män-killar som blir farliga med sin svartsjuka -de är sådana som saknar förmågan att kunna tala om sina känslor. ) Ursäkt om jag låter besservisser nu.
Du har fel här vågar jag lova. Han reagerade onormalt.
2024-10-31, 17:58
Medlem
Svar på kommentarer:
Är ingen leninist. Har haft anledning att förklara mitt nick ett par gånger genom åren. Vi kastade om bokstäver och hånade lokaltidningen med en ansökan till något skitjobb under det namnet. Kort sagt.

Hur får Crapmagic det till att brandmannen och giraffen är samma? Din giraff är min man med flaskfigur! Brandmannen är teddybjörnsaktig och normalbyggd.
Ett löjtnantshjärta råkar lätt i brand…brukade min mormor nynna. Detta om känslor i det militära. Lukas med sin prestationsångest kommer inte att prestera där Alma skulle önska det.

Deprimerade lantbrukarhustrur kan företa sig en hel del, trots depression. Inget roligt att berätta om.
Beklagar mitt icke-genomtänkta inlägg, har annat som måste uträttas.
2024-10-31, 18:22
Medlem
Crapmagics avatar
Citat:
Hur får Crapmagic det till att brandmannen och giraffen är samma? Din giraff är min man med flaskfigur! Brandmannen är teddybjörnsaktig och normalbyggd.
För det vore osannolikast att han var brandmannen det är därför nacken har blivit så lång eller muskulös som du kallade den, han har burit ut så många motsträviga ungmöer på nacken ur brinnande infernon nej?

"Min man" (din man) som Lisa Nilsson sjöng! det var nyheter att tjockt ansikte kan misstas för teddybjörnigt hos kvinnor, tackar! nu vet jag vem som åsyftas

Citat:
Ett löjtnantshjärta råkar lätt i brand…brukade min mormor nynna. Detta om känslor i det militära. Lukas med sin prestationsångest kommer inte att prestera där Alma skulle önska det.
Och Alma vill ha vilka känslor i sängen? när dom ligger där & ska gå igenom dagens reflektioner som Lena & Gustaf i Svensson Svensson innan dom släcker? lyset, alternativt man kan missuppfatta din mormors inlägg i debatten som att generalmajoren styr och ställer i sängen med hjärtat i brand under parningsakten?

En generalmajor presterar utan prestationsångest?
Senast redigerad av Crapmagic 2024-10-31 kl. 18:32.
2024-11-01, 08:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Du har fel här vågar jag lova. Han reagerade onormalt.

Jag tycker också mig se lite rödflagg i hans reaktion/svartsjuka. Jag får vibbar av att han kommer ha svårt hantera sånt, och kan bli kontrollerande.

Sen är han sådär fjantigt lillgammal som en del är, som valt karriär inom försvaret. Slänger sig med uttryck som han inte behärskar, och försöker vara bror duktig.

Hon hade gjort klokt i att välja bort honom, tror jag.
2024-11-05, 05:11
Medlem
2024-11-06, 18:12
Medlem
kulturstrategs avatar
Det är ingen dålig jävla sängkammarblick Alma har... https://ibb.co/YQsyfjL

Hon är en medelmåtta egentligen men den stålblå sängkammarblicken höjer henne.

Att hon väljer Anton står ju klart, men tror definitivt inte att det håller. Flickebarnet känns mest lite TV-kåt.
2024-11-06, 20:07
Medlem
Ska vi tälta utomhus är det ett spån som utbrister

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in