2024-11-05, 01:23
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karlhakansson
Hur kan du säga att barnet inte far illa barnet far absolut illa psykiskt. Det är inte stabilt hos C när polisen kommer och knackar på då och då. Dom behöver stöd med typ allt. Kan ju börja med att börja bete sig som vuxna mot varandra, börja kommunicera på ett vuxen sätt istället för att tramsa på sociala medier. J verkar bara bry sig om att hämnas på C genom att förstöra för honom. Och frågan som alla ställer sig vem är du och hur vet du allting?
Julia ansåg att det var helt stabilt och ingen fara för barnet - eftersom hon valde att sätta sig i Anjos studio istället för att ta hand om barnet den dagen.

Jag menar att det barnet är med om faktiskt inte är så farligt sett i det stora hela. Det vore mer traumatiskt för henne att skiljas från sina föräldrar.
Hon har mat, kärlek, kläder, husrum (i alla fall hos Chrippa) och två föräldrar som bryr sig om henne (Chrippa är mer aktiv/aktiverar sig med henne) - men oavsett så har hon det bra.

Det finns barn som på riktigt har misär, en misär som inte är skapad av deras YT släktingar, och som faktiskt far illa och som inte har vuxna som kan tillgodose deras behov av trygghet, kärlek och basala omvårdnad .. Lillen är inte ett av de barnen.

Hon har det ganska bra - hon har två föräldrar och en bonusförälder som älskar henne.
Citera
2024-11-05, 04:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Han har hela tiden varit den "större"/mognare när det gäller barnet - så det är inget nytt.

För barnets skull hoppas jag att det reder ut sig snabbt - för hon är inte säker i Julias vård och behöver Chrippa som kan ha insyn i hur hon mår och vad som händer.

Varför är inte flickan säker hos Julia?
Är hon farlig för flickan?
Citera
2024-11-05, 05:23
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 111-111
Varför är inte flickan säker hos Julia?
Är hon farlig för flickan?
Nej Julia är inte farlig för flickan, däremot missade hon att se vilken risk Henrik var och att skydda flickan från honom ... hon ljög istället och lät honom ha fortsatt möjlighet att skada barnet,
Citera
2024-11-05, 06:19
Medlem
Citat:
Nej Julia är inte farlig för flickan, däremot missade hon att se vilken risk Henrik var och att skydda flickan från honom ... hon ljög istället och lät honom ha fortsatt möjlighet att skada barnet,

Men du har ju skrivit hundratals inlägg om att Julia är helt värdelös mamma.
Det har ju inget med Henrik att göra. Han är ju ur hennes liv för ett bra tag sedan. Du skriver ju bla att hon skrivit falsk anmälan och den enda som bryr sig om flickan är Chrippa.
Citera
2024-11-05, 06:55
Medlem
Pinto87s avatar
Citat:

Det är mycket bättre med att barnet är kring droger säkert...

Henrik gick aldrig på Julia när C var där. Och Henrik gick aldrig på C.
Citera
2024-11-05, 06:58
Medlem
Pinto87s avatar
Citat:
Han sa för en stund sedan på sin stream att han får ha C lika mycket som J men att J bytt nummer och att han inte vet var C är någonstans. Och att han ska ta det den rättsliga vägen vad jag förstod. Han har blivit den större människan nu på senare tydligen.

Soc har bett Julia ignorera Christofer så hon har blockat honom.

Han kommer aldrig ta det rättsligt. Han vågar inte det med all rätt. Istället kommer han med massa tomma hot mot folk runt omkring om Julia inte svarar.
Citera
2024-11-05, 07:00
Medlem
Pinto87s avatar
Ingen som kan svara på hur skyddsplaceringen idag och i våras hänger ihop? Tänkte väl det. Bara massa skitsnack från 2 användare då som vanligt.
Citera
2024-11-05, 07:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pinto87

Han kommer aldrig ta det rättsligt. Han vågar inte det med all rätt. Istället kommer han med massa tomma hot mot folk runt omkring om Julia inte svarar.

Det är bra att även sådant dokumenteras.
Citera
2024-11-05, 07:58
Medlem
Citat:
Sluta försöka ta ditt meningslösa käbbel genom mig.

Vad är din delaktighet i denna tråd eller vad är ens denna tråd, totalt käbbel. Att sitta som närmare 60-åring och inte ha mer att göra än att käbbla på nätet, för att sen försöka trycka ner andra som käbblar. 😂😂😂
Citera
2024-11-05, 10:33
Medlem
Citat:
Julia ansåg att det var helt stabilt och ingen fara för barnet - eftersom hon valde att sätta sig i Anjos studio istället för att ta hand om barnet den dagen.

Jag menar att det barnet är med om faktiskt inte är så farligt sett i det stora hela. Det vore mer traumatiskt för henne att skiljas från sina föräldrar.
Hon har mat, kärlek, kläder, husrum (i alla fall hos Chrippa) och två föräldrar som bryr sig om henne (Chrippa är mer aktiv/aktiverar sig med henne) - men oavsett så har hon det bra.

Det finns barn som på riktigt har misär, en misär som inte är skapad av deras YT släktingar, och som faktiskt far illa och som inte har vuxna som kan tillgodose deras behov av trygghet, kärlek och basala omvårdnad .. Lillen är inte ett av de barnen.

Hon har det ganska bra - hon har två föräldrar och en bonusförälder som älskar henne.
Jag har ingen insyn bakom deras sociala medier men jag tycker fortfarande av det jag ser att dom inte är lämpliga föräldrar, sen vet jag inte heller hur bra fosterhem är och soc gör ju allt för det inte ska bli verklighet. Älskar dom verkligen C när dom utsätter henne för saker?
Citera
2024-11-05, 10:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pinto87

Låter rimligt. Men får soc verkligen göra så då? Han får alltså inte träffa eller prata med sitt barn längre? Han har ju inte blivit dömd för något ännu. Men jag vet inte hur soc jobbar ska tilläggas.
Citera
2024-11-05, 10:41
Medlem
Pinto87s avatar
Citat:
Låter rimligt. Men får soc verkligen göra så då? Han får alltså inte träffa eller prata med sitt barn längre? Han har ju inte blivit dömd för något ännu. Men jag vet inte hur soc jobbar ska tilläggas.

De får göra så men efter 4 veckor måste Förvaltingsrätten avgjort ärendet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in