2024-11-04, 08:57
Medlem
hazenectars avatar
I den här tråden diskuteras och analyseras det kanadensiska kryptovalutabolaget Sol Strategies med tickern HODL.

https://solstrategies.io/
Senast redigerad av hazenectar 2024-11-04 kl. 09:05.
Citera
2024-11-04, 17:19
Medlem
hazenectars avatar
SS konsoliderar för tillfället sidledes trots röda siffror för både sol och btc dom senaste dagarna. Grafen är svårtolkad med tanke på hur volatil prisutvecklingen har varit under dom senaste tre veckorna. Jag har efter bästa förmåga försökt att identifiera vågräta stöd och motstånd samt diagonala trendlinjer på 1D och 4H.

Nedåttrenden på 4H bröts i samband med att den svarta diagonalen passerades.

Samtidigt gick bullish momentum förlorat i samband med att torsdagen stängde förra veckan då båda dom diagonala stöden (röd och grön) gick förlorade.

Fetad grön är en uttalad stödnivå på 1D där det finns konfluens i form av tre stängda ljuskroppar.

Finns gott om inefficiencies åt båda hållen, men går den tjocka gröna linjen förlorad på 1D misstänker jag att vi kommer att återbesöka det röda-zonen inledningsvis.

Det återstår att se vad som händer härifrån men faktumet att SS har visat på styrka mot sol och btc får mig att börja undra om priset kanske vänder upp härifrån.

Chart 4H: https://ibb.co/kcJ8V1G
Citera
2024-11-06, 15:37
Medlem
Leastons avatar
Upp 40% så här långt på valet...

Tur att jag fick ett av tre köp iaf. Har noll FOMO nu.
Citera
2024-11-06, 16:40
Medlem
hazenectars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leaston
Upp 40% så här långt på valet...

Tur att jag fick ett av tre köp iaf. Har noll FOMO nu.

Ja det var flax! Den här grafen är inte direkt lätt att föhålla sig till. Jag köpte en mindre position idag på 1.58cad. Ska fylla på mer om vi priset går ner ytterligare.

Edit: Avser inte att köra så mycket trading här utan vill mest ha exponering långsiktigt.
Senast redigerad av hazenectar 2024-11-06 kl. 16:43.
Citera
2024-11-07, 18:57
Avstängd
EgoistNs avatar
Inte särskilt het längre, men jag la en köporder på 1:40.
Citera
2024-11-08, 22:35
Avstängd
EgoistNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EgoistN
Inte särskilt het längre, men jag la en köporder på 1:40.

Köpte 1000 st till 1,36 ikväll och ytterligare 1000 st till 1,31.
Det var förmodligen dumt gjort och det lutar åt att säljer av rubbet kl 15:31 på måndag.
Citera
2024-11-08, 23:14
Medlem
hazenectars avatar
Citat:
Köpte 1000 st till 1,36 ikväll och ytterligare 1000 st till 1,31.
Det var förmodligen dumt gjort och det lutar åt att säljer av rubbet kl 15:31 på måndag.

Prisgrafen är extremt svår att förhålla sig till med tanke på hur volatil den är och att man tvingas fatta beslut på 1-4h grafen samtidigt som man är bakbunden av öppetiderna på börsen. Att SOL och BTC desseutom handlas dygnet runt är ytterligare en försvårande faktor.

Hursomhelst, för vad det är värt, det här är mina tankar angående prisgrafen: Priset stängde under svart diagonal, - vilket borde innebära en momentumförlust. Frågan är om priset nöjer sig med att stanna vid dom båda tunna gröna stödnivåerna eller om även dom kommer att ge vika. (finns konfluens av 5 stängningar på 1d här.) Om det inträffar öppnar det upp för att zonerna längre ner kan komma på tal. Bullish om priset tar ut den fallande mörkröda diagonalen.

Graf: https://ibb.co/6ZXK8mx
Citera
2024-11-08, 23:24
Avstängd
EgoistNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hazenectar
Prisgrafen är extremt svår att förhålla sig till med tanke på hur volatil den är och att man tvingas fatta beslut på 1-4h grafen samtidigt som man är bakbunden av öppetiderna på börsen. Att SOL och BTC desseutom handlas dygnet runt är ytterligare en försvårande faktor.

Hursomhelst, för vad det är värt, det här är mina tankar angående prisgrafen: Priset stängde under svart diagonal, - vilket borde innebära en momentumförlust. Frågan är om priset nöjer sig med att stanna vid dom båda tunna gröna stödnivåerna eller om även dom kommer att ge vika. (finns konfluens av 5 stängningar på 1d här.) Om det inträffar öppnar det upp för att zonerna längre ner kan komma på tal. Bullish om priset tar ut den fallande mörkröda diagonalen.

Graf: https://ibb.co/6ZXK8mx

Är TA verkligen tillämpligt på den typen av bolag, new shiny objects?
Lutar åt att de flesta blir bagholders med en påtaglig fågelholksmin i nyllet..
Gut feeling säger mig att dra och nöja mig de 65k jag gjorde..
Citera
2024-11-08, 23:38
Medlem
hazenectars avatar
Citat:
Är TA verkligen tillämpligt på den typen av bolag, new shiny objects?
Lutar åt att de flesta blir bagholders med en påtaglig fågelholksmin i nyllet..
Gut feeling säger mig att dra och nöja mig de 65k jag gjorde..

Det är tillämpligt men det blir väldigt haltande när det är såpass hög volatilitet på lower timeframes i kombination med att priet befinner sig i price discovery mode.
Om det nu är din gut feeling hur kommer det sig då att du köpte in dig idag?
Citera
2024-11-08, 23:44
Avstängd
EgoistNs avatar
Citat:
Det är tillämpligt men det blir väldigt haltande när det är såpass hög volatilitet på lower timeframes i kombination med att priet befinner sig i price discovery mode.
Om det nu är din gut feeling hur kommer det sig då att du köpte in dig idag?

Enligt de senaste dagars praxis har HODL.CA visat prov på en inital uppgång.
Jag blir inte jätteförvånad om vi ser samma mönster på måndag..

I synnerhet som SOL borde ha goda möjligheter att gå upp ytterligare under veckoslutet.
Citera
2024-11-08, 23:46
Medlem
hazenectars avatar
Citat:
Enligt de senaste dagars praxis har HODL.CA visat prov på en inital uppgång.
Jag blir inte jätteförvånad om vi ser samma mönster på måndag..

Blir nog lite avhängigt på vad majsen och sol hittar på i helgen.
Citera
2024-11-08, 23:57
Avstängd
EgoistNs avatar
Citat:
Blir nog lite avhängigt på vad majsen och sol hittar på i helgen.
Jo, jag editerade det..
I övrigt verkar mid cap alts gå bra för tillfället.
Narrativet att cash trillar från BTC till big alts och sedemera mid cap alts förefaller stämma återigen..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in