2024-11-02, 18:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av falsusinomnibus
Hon verkar mer gilla tjejer ser det ut som. Och ja lite extra kilon ser det ut att vara, var är halsen till exempel?

Hon är skriven tillsammans med en annan kvinna så stämmer nog.
Citera
2024-11-02, 18:37
Medlem
https://www.krimfup.se/search/frida-gun-linna-wiman

Jäklar vad fupar det fanns mot henne. Tror det är något typ av rekord. Det finns säkert dom som har mer, absolut. Men av det jag har sett. Men det tyder ju bara på att hon varit väldigt brottsaktiv dom senaste åren. Min erfarenhet är att det är färska förundersökningar dom kränger.
Citera
2024-11-02, 18:47
Medlem
Någon som har något att dela med sig av?
Citera
2024-11-02, 19:30
Avstängd
Pausaniass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teddy Picker
https://www.krimfup.se/search/frida-gun-linna-wiman

Jäklar vad fupar det fanns mot henne. Tror det är något typ av rekord. Det finns säkert dom som har mer, absolut. Men av det jag har sett. Men det tyder ju bara på att hon varit väldigt brottsaktiv dom senaste åren. Min erfarenhet är att det är färska förundersökningar dom kränger.
Ska vi gissa att hon kommer att gråta ut på nätet och med välbehag redovisa alla de diagnoser och bokstavskombinationer som hon kan stava till? Förr i tiden skämdes folk för diagnoser eftersom de ansågs som tecken på att man var retard. Numera tycks vissa, fr a WT, snarare vara stolta över dem eller i varje fall se dem som frikort som ger ansvarsfrihet för alla idiotier som de ägnat sig åt.
Citera
2024-11-02, 22:31
Medlem
mammanmedbollars avatar
Hur fejkade hon sin egen död?
Citera
2024-11-02, 23:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mammanmedbollar
Hur fejkade hon sin egen död?

Hon skickade in en dödsattest, är tydligen inte särskilt svårt bara man kan stava och skriva dit korrekt årtal. Var någon snubbe som dödförklarades av någon ovän för ett tag sedan, så de ska tydligen försöka försvåra det nu.
Citera
2024-11-02, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sagutyren
https://www.ht.se/2024-11-01/hon-misstanks-ha-fejkat-sin-egen-dod-for-att-slippa-fangelse/

Nu åtalas hon för detta och 31 andra brott. Hon tar köp på faktura i affärer utan att betala. Säljer varorna vidare men köparna får inga varor.

Tidigare dömd.

Hon är i 30-årsåldern. Dömd 2020 för 23 olika bedrägerier. Dömd fyra år tidigare för ytterligare 25 liknande bedrägerier. Skapade en falsk dödsattest. Som påstod att hon dött på ett sjukhus i Västernorrland.

Skall ha stulit mat 20 gånger för totalt 13.000 kronor från samma butik i Nordanstig under 2 månader.

Dags för rättspsyk tycker jag nog. Det här är ju hysteriskt. Hon har alltså stulit mat för hundratals kronor i sin lokala lilla matbutik hela 20 gånger på två månader. Det blir ju flera gånger i veckan. Hon måste väl förstått att personalen hade örnkoll på henne?

Och sedan att låtsas vara död med allt vad det innebär av avsaknad av alla rättigheter som finns, är ju fan värre än fängelsestraff som säkert inte var långt?
Citera
2024-11-03, 08:13
Medlem
https://www.facebook.com/share/D9NxZYfSMSXJsH8v/?mibextid=WC7FNe

Älskar hennes hemmasnickrade kontoutdrag tillverkat i anteckningar. Hon har alltså handlat på ”system bolaget”.
Citera
2024-11-03, 08:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Dags för rättspsyk tycker jag nog. Det här är ju hysteriskt. Hon har alltså stulit mat för hundratals kronor i sin lokala lilla matbutik hela 20 gånger på två månader. Det blir ju flera gånger i veckan. Hon måste väl förstått att personalen hade örnkoll på henne?

Och sedan att låtsas vara död med allt vad det innebär av avsaknad av alla rättigheter som finns, är ju fan värre än fängelsestraff som säkert inte var långt?

Borde ha tillträdesförbud där vid det här laget? Om inte så hoppas jag personalen har bollar att köra ut henne så fort hon visar sig.
Citera
2024-11-03, 08:56
Medlem
Hon har alltså hållit på sedan minst 2016 (då vill någon här på FB ha ut en FUP där hon förekommer) och allt under eget namn. Att ingen som blivit blåst sökt upp henne och gett henne stryk...
Citera
2024-11-03, 09:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herostratos
Verkligen. Detta är ingen mästerbrottsling.

Lägg av. Hon häver bara dödförklaringen när straffet är preskriberat.

/Lasse
Citera
2024-11-03, 09:36
Medlem
I fjol var det Jonathan i artikeln samt 15 andra som blev dödförklarade via pappersintyg. I år har trenden gått upp till 27 st i oktober.

Man kommer ifrån att vem som helst kan kolla upp vilka bilar, tailers, motorcyklar m fall fordon man äger.
I övrigt så blir det många rejäla bekymmer med att vara spärrad från allt vad banker erbjuder bl a så lär dig odla snabbt eller tigga vid Lidl.

https://sverigesradio.se/artikel/jonathan-blev-felaktigt-dodforklarad-skatteverket-maste-visa-att-man-lever
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in