Citat:
Ursprungligen postat av
DontWantWar
1kg salt i pasta vattnet, ingen gul lök, ingen selleri, ingen morot(han använder socker istället), Massvis med Smör & olja för enbart 500g blandfärs, skryter om att han gör en bättre bolognese än majoriteten av Italienare.
Vänder mig till alla köttfärssås-fantaster
Alltså det här kan ju verkligen inte vara någon vidare bolognese öht? Att allt sändes på Mästerkocken gör det hela bara ännu värre.
Se gärna videon för att förstå hela TS....
Video:
https://www.youtube.com/watch?v=4lDHE_WRQzc
Jag förstår inte vad som ska diskuteras, finns det ett intresse av att kritisera kändisars varianter på bolognese? Kommer det en ny tråd om Ewa Fröling som lagar en för jävlig bolognese också?
Storheten med bolognese är ju att den går att variera i oändlighet så att den kan tilltala alla smaklökar, och det är just det som är det intressanta, hur folk gör sin egen bolognese.
Men som någon annan skrev innan så är det ju en kötträtt och ska då smaka kött och inte som en vego-rätt där tomat tar över. Tar grödorna över för mycket så kallas det något helt annat.
Sen ska man komma ihåg att italienarnas mat grundar sig i fattigmans-hantverk och är alltså ingen mat som förädlats till kvalitativ matlagning. Italienarnas mat består till 99% av mjölrätter som mättar kostnadseffektivt och dåligt gammalt kött som man fyllde med vitlök, kryddor, ostar och smakrika grödor som tog bort den unkna smaken samt gärna en koktid på över 5 timmar så alla bakterier dör under tiden man såsar till torget och med yviga gester diskuterar dagens elände med övriga bolognese-sjudare.
Men återigen till Per då, han är en entertainer och jag tittar gärna på hans matlagning men äter den ogärna då maten liknar något Plura och GW tröstäter när spriten är slut.