2024-11-01, 13:29
Medlem
Biggedys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av batman80
Vem vill skaffa barn i detta land borde han snarare fundera på.
Kul att veta att oddsen är ganska höga (och ökar för varje år) att ditt ban ska bli grupp våldtagen , förnedrings rånad , grupp misshandlad , inget eget tak över huvudet när den/dom växt upp.
Bli skrämd genom skola /media att jorden går snart under.

Om oddsen är höga är sannoliken liten att det händer. Ett lågt odds (1.01 tex.) betyder att sannolikheten är hög att det händer.

Själv skulle jag aldrig skaffa barn, har nog med ett jobb på fulltid och behöva pendla, laga mat, ha hobbys, resa spontant osv. Att vara låst i 18 år minst är inte direkt något jag strävar efter.
Citera
2024-11-01, 13:33
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaettMjoelk
Det är snarare din personliga åsikt, jävligt off topic.

Pengarna jag ansöker om från försäkringskassan har jag rätt till den dagen ungen pressas ut ur min vagina - alltså är de mina. Det är min rätt som medborgare att få betalt upp till 80% av min ordinarie lön som föräldraledig om jag tidigare arbetat och betalat skatt. När jag ansöker om dessa pengar, som jag har rätt till, dras en skatt i min ansökan. Så jo, jag betalar skatt som föräldraledig.

Har du svårt att förstå hur det funkar får du googla. Återgå till ämnet och den långa kommentaren jag skrev till dig.

Att du har "rätt" till dem enligt dagens lagstiftning, betyder inte att det inte är andra människor som har slitit ihop till dem. Jag anser att vi har alldeles för mycket bidrag i Sverige som vi har, och speciellt stötande är det när de går till höginkomsttagare, som skulle kunna ordna sina liv på annat sätt. T.ex. genom att vänta med att köpa hus tills barnen blir större, och båda föräldrarna kan arbeta heltid igen. Det är ingen självklarhet att andra människor ska betala för villor, bilar, båtar, ridhästar... Bidrag ska vara till de fattiga, som absolut inte kan klara sig själva.
Citera
2024-11-01, 13:46
Medlem
Hehe blattar överallt på dagis och skolor. Sverige kommer förändras nått enormt i framtiden. Och inte till det bättre. Tro mig
Citera
2024-11-01, 13:48
Medlem
Prostatits avatar
Har en teori om förväntningarna på mäns produktivitet är så högt ställda på en modern arbetsplats att de inte orkar med en massa ungar efter jobbet.
Kvinnorna i sin tur prioriterar sin egen tid högre än barnafödande och uppfostran kvar blir ingen tid till det.
Männen arbetar, kvinnorna jobbar deltid men blir ändå "utbrända" och kan samtidigt vältra sig bland diverse sexuellt attraktiva män, men till parbildning duger de inte (kvinnorna).
Är det omvända förhållandet där kvinnan är mer attraktiv än mannen så tillämpas preventivmedel och abort.
Är ju egentligen bara att kolla på statistiken. BNP stiger över tid, aborter ökar o.s.v.
Senast redigerad av Prostatit 2024-11-01 kl. 13:52.
Citera
2024-11-01, 13:51
Medlem
Rimberts avatar
De somaliska avelskossorna föder åtminstone flockar med ungar. Så dvärgen behöver inte vara så orolig.
Vad har han själv gjort för att öka populationen, mer än importera några snorungar från Kina, som han betraktar som sina barn?
Men när man ser hans fru, så förstår man att det inte kan vara så lätt alla gånger att alstra ungar på en naturlig väg.
Då är det kanske enklare att köpa några snedögda flickor från östra Asien.
Tror att ingen blir moderat utan att vara en genomrutten människa, men det kan kanske finnas några undantag, vad vet jag...
Gösta Bohman, med kniven, var i alla fall en hederlig moderat, kanske den sista av sitt slag.
Senast redigerad av Rimbert 2024-11-01 kl. 14:09.
Citera
2024-11-01, 13:52
Medlem
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaettMjoelk
Jag tror inte att vi som samhälle på något sätt är kompletta och på något sätt nått taket för hur bra vi kan bli - långt ifrån. Det finns massor med utrymme för förbättring i vårt samhälle gällande nästan alla aspekter. Trådens ämne är att man frågar sig varför det föds så få barn, och jag skriver mina hittills obeprövade förslag världen över till varför jag tror att det är så, och du har inget belägg överhuvudtaget att vifta bort dessa och mena att "det ger marginell effekt" på barnafödandet. Du har ingen aning - precis som jag. Däremot kan man lyfta blicken och försöka vidga sitt synsätt, men det är svårt för många har jag märkt - inklusive dig. Jag har gjort längre utlägg gällande mina punkter du kan läsa i tråden.

Ja, Sverige och norden har bra välfärd om man jämför med resten av världen - men det betyder inte att den inte kan utvecklas ytterligare och bli ännu bättre. Det blir absolut ingen förändring genom att mena att vi "kastar pengar på mammor" och att vi alla ska vara tacksamma, hålla käften och föda fler barn. Att förbättra levnadsvillkor har alltid varit aktuellt för alla generationer som någonsin levt, det är knappast något nytt.

Vad tycker du angående mitt förslag angående statsministerns årliga fertilitetsdans då? Har du belägg för att vifta bort det?
Citera
2024-11-01, 13:57
Medlem
sxephils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LupesVulpus
Åh.. ja, definitivt!
Hundra procent är det det, den muppiga jäkeln

Samma visa varje gång från dessa byfånar.

Byfånar? Verkar mer vara ett innerstadsfenomen att vilja ha öppna gränser.
Citera
2024-11-01, 14:01
Medlem
sxephils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olduvai
Saken är att barn kostar pengar, tid och energi. Med lite färre barn så får vuxna mer tid och resurser över till annat. Dessutom så blir folk friskare och friskare högre upp i åldrarna, vilket ger ett tillskott till arbetskraften.

Och vi är inte utdöende. Det finns ca. 7 miljoner av oss i landet och det föds 1,47 barn per kvinna. Det skulle ta tusentals år för oss att dö ut. Det har aldrig funnits fler svenskar än det finns nu.

Och befolkningstillväxt varierar med tiden. Det kan ta fart igen. I Sverige varierar det kraftigt från år till år dessutom

Skitsnack. Vi har 2 miljoner blattar i landet, och när boomersen dör kommer de riktiga svenskarna vara ca 5 miljoner.
Citera
2024-11-01, 14:03
Medlem
Erik Östs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Biggedy
Om oddsen är höga är sannoliken liten att det händer. Ett lågt odds (1.01 tex.) betyder att sannolikheten är hög att det händer.

Själv skulle jag aldrig skaffa barn, har nog med ett jobb på fulltid och behöva pendla, laga mat, ha hobbys, resa spontant osv. Att vara låst i 18 år minst är inte direkt något jag strävar efter.

Kort sagt, har du en neuropsykiatrisk diagnos (typ autism eller "superkraften" aperger som Greta) eller är du för dum i huvudet att inse orsak och verkan av den svenska värdelösa besinningslösa sk. "migrationspolitiken" senaste 50 åren?

Pursvenska smarta föräldrar vet vad deras avkommor kommer behövas utsättas för i framtiden ,därför använder de något så exotiskt i Sverige som FÖRNUFT!

Ett tips!
IQ-nivån i landet kommer minska drastiskt pga de som förökar sig som kaniner!

Kolla pisa-siffrorna eller nästa för all del! Vem bryr sig längre?
Citera
2024-11-01, 14:05
Medlem
Biggedys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erik Öst
Kort sagt, har du en neuropsykiatrisk diagnos (typ autism eller "superkraften" aperger som Greta) eller är du för dum i huvudet att inse orsak och verkan av den svenska värdelösa besinningslösa sk. "migrationspolitiken" senaste 50 åren?

Pursvenska smarta föräldrar vet vad deras avkommor kommer behövas utsättas för i framtiden ,därför använder de något så exotiskt i Sverige som FÖRNUFT!

Ett tips!
IQ-nivån i landet kommer minska drastiskt pga de som förökar sig som kaniner!

Kolla pisa-siffrorna eller nästa för all del! Vem bryr sig längre?

Svarade du på rätt inlägg?

Vad har ditt svar med mitt att göra?
Citera
2024-11-01, 14:06
Medlem
sxephils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Alla könen nöjda med den rådande situationen således.

Kvinnor blir aldrig nöjda, sen är kvinnors politiska medverkan i samhället negativ för dem själva i längden. Sverige kommer bara bli ett sämre och sämre land, helt enkelt för att Sveriges politik blir mindre och mindre rationell och verklighetsbaserad.

I USA bryr sig bara kvinnor om abortfrågan, det är talande.
Citera
2024-11-01, 14:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Decimal1
Det kan man tycka men tråden handlar om frågeställningen "Varför föds så få barn i Sverige?".

Okej.... kanske svaret är - för att negrer föder för många...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in