2024-11-01, 09:01
Medlem
-Fake-News-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mikaelia
Så du menar alltså att du skaffar barn för att inte vara ensam på ålderns höst? Märkligt.. Men då är jag ju inte ensam när jag har Ali och co runt mig.

Ali och co som våldtar dig och stjäl dina tillgångar. Njut. Handhjärta.
Citera
2024-11-01, 09:02
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av maallgan
Varför föds så få barn i Sverige? Undrar Statsminister Kristersson i en debattartikel i SvD, själv har Kristersson inte lyckats producera ett enda barn, han köpte och importerade i stället (det är oklar om dessa har erkänt Israels rätt att existera och om de tillfrågats om ev terroristsympatier, innan de köptes?)

https://www.svd.se/a/938Q3q/ulf-kristersson-varfor-fods-sa-fa-barn-i-sverige

Så frågan är vad Sverige kan göra för att höja nativiteten, förutom att minska på barnbidragen och sänka brottsåldern till 5 år?

En snabb sammanfattning varför...
Låt Sverige bli en varning – Leonid Yurkovskiy till EU:s medlemsländer om demografi och migration
Se Leonid Yurkovskiys (SD) anförande på mötet mellan de parlamentariska organen för EU-frågor (COSAC). Session III, European demographic trends and responses at national and European level.

https://youtu.be/rOqtFSQ6GCg?si=eT0kilX1sMvwOFYt
Citera
2024-11-01, 09:05
Medlem
NaturJohans avatar
Svensken: Enda landet i europa där man inte får sambeskattas som par. Sprider feministisk propaganda mot kärnfamiljen och hemmafruar från varenda skärm i 20 år. Alla kvinnliga förebilder de senaste 20 åren är företagsledare och produktutvecklare. Klimatskam över de som har mer än 2 barn. Barn bidraget höjs inte på 6 år.

Svensken: Vafaaaan varför föds de inga barn?? Jaja, vi får väl importera 1 miljon afrikaner istället.
Citera
2024-11-01, 09:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NaturJohan
Svensken: Enda landet i europa där man inte får sambeskattas som par. Sprider feministisk propaganda mot kärnfamiljen och hemmafruar från varenda skärm i 20 år. Alla kvinnliga förebilder de senaste 20 åren är företagsledare och produktutvecklare. Klimatskam över de som har mer än 2 barn. Barn bidraget höjs inte på 6 år.

Svensken: Vafaaaan varför föds de inga barn?? Jaja, vi får väl importera 1 miljon afrikaner istället.

Ser betydligt sämre ut i stora delar av Europa.
Citera
2024-11-01, 09:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RandomSvenskDude
Tror främsta orsaken till dessa siffror har mycket att göra med att den sociala pressen från föräldrar och far/morföräldrar minskat radikalt senaste 15 åren.

Är själv en sladdis, och kommer ihåg från min ungdom att mina föräldrar gnällde nåt i h-e på mina +10 år äldre bröder att nu f-n är det färdigsprunget på krogen, fixa kvinnor punkt!

Finns ju ingen längre som ifrågasätter när en 90-talist kvinna far runt och klättrar på nya stakar under hela deras 20´s

Du har nog en poäng, men om man kikar på muslimer etc så har de ju pressen på sig och det beror på religion och traditioner. Svenska föräldrar idag är däremot allt mer liberala. Man är påläst och vet att man tjatar inte på barnen om att skaffa barn, för det stressas de av, så den pressen finns öht inte för de flesta ungdomar.

Mina föräldrar blev morföräldrar vid 38, men själv kan man ju knappast förvänta sig att ens egna barn eventuellt vill ha barn förrän de själva är runt 38.
Citera
2024-11-01, 09:20
Medlem
AdamSmiths avatar
Därför att de som är i barnafödande ålder nu är bortklemade, osäkra, vill inte växa upp och är rädda för att ta ansvar. Men eftersom de hör till den söndercurlade milleniumgenerationen så är det inte helt deras eget fel.

Det ovan gäller både kvinnor och män. Du ska söka dig själv, resa runt i världen och utvecklas som människa, vara en influencers på instagram och TikTok, fastna i filterbubblor på nätet och spy galla över allt ( se incels) och allt annat nonsens.

Saken med klimatångest är också helt åt helvete fånigt. Vår befolkning krymper, och behöver ersättas. Det är tredje världen som trycker ut för många ungar, men de kommer också lugna ner sig när det får det bättre.

Du kan inte vara en jävla angst tonåring tills du i 40-års åldern. Väx upp för helvete.

Deras förfäder som tryckte ut 12-14 barn ( varav kanske hälften överlevde till vuxenålder), och verkligen hadde hårda liv ( utan smartphones och X-box) rullar runt i sina gravar.

Så finns det externa faktorer utan för deras kontroll, som att hyreslägenheterna i stor del är fyllda med smuts från tredje världen. Vilket gör att det är väldigt svårt för en ung person att hitta ett första boende.
Senast redigerad av AdamSmith 2024-11-01 kl. 09:22.
Citera
2024-11-01, 09:21
Medlem
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaettMjoelk

Så hur får vi fler SVENSKAR att skaffa fler barn?

1. Se över föräldrapenningen. Absurt hur mycket ens ekonomiska standard sjunker när man är hemma med småbarn.
2. Se över förskolorna/skolornas kvalitet. Höj lönen för samtliga lärare, minska barngrupperna och skapa en miljö som svenska föräldrar faktiskt VILL lämna sina barn i, inte för att de MÅSTE.
3. Svenska män får ta och steppa upp. Se min tidigare tråd: (FB) Svenska män orsak till att det föds få barn

Det där gör bara en ytterst marginell skillnad, och bygger på ett felaktigt antagande att kvinnor avstår från att skaffa barn av ekonomiska skäl.
Citera
2024-11-01, 09:22
Medlem
KSOEskribents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mikaelia
Det känns rätt jävla meningslöst att skaffa sig en såpass stor börda som ett barn. Jag lever bara en gång så varför i hela helvete skulle jag då skaffa en unge som begränsar mitt liv. Dyrt är det också och ger en jävla massa ångest och problem.

Vilket bortskämt resonemang.
Citera
2024-11-01, 09:32
Medlem
Freebops avatar
Kanske för att man förespråkar bögeri i det här horlandet
Citera
2024-11-01, 09:41
Medlem
Matsisms avatar
HPV-vaccin och Cow-19-vaccin har gjort många unga flickor sterila.
Citera
2024-11-01, 09:45
Medlem
AborteraPojkfosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av angryincels
Om fler män gjorde som jag gjort och lämnade Tinder/Hinge/bumble /match/onlyfans

och istället släckte ner tvspelen och reste utomlands till ett land med familjekära kvinnor som inte blivit feminazi-indoktrinerade ,så kommer svenska ofrivilligt barnlösa kvinnor som lever med katter, att inse att de behöver växa upp och ta ansvar för sina egna handlingar.

Först då kommer det svenska barnafödandet stiga
Länderna du tänker på har garanterat födelsetal under ersättningsnivån. Länder som hyllas av Xy:er som "inte förstörda av feminism" har låga födelsetal. Men det är inte dåligt när länder med traditionella och feminina kvinnor har låga födelsetal. Det är bara dåligt när "feminaziländer" har låga födelsetal. Antifeminister kan inte förklara varför.
Citera
2024-11-01, 09:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LupesVulpus
Han vet anledningen, ljuger bara.
Låtsas som om det är ett mysterium

Vi kan ju ta o jämföra länders fertilitet, se om det finns gemena nämnare..

Detta är ett förtäckt budskap från Kristersson, snart kommer informationen att vi måste "öppna våra hjärtan" för ökad invallning, för annars går det sk landet sverige under.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in