2024-10-31, 15:26
Medlem
Lundbondens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Att AIK-bekanta Benjamin Mbunga Kimpioka skulle leda skytteligan i Skottland såg jag inte komma när vi bröt kontrakten.

6 poäng på nio matcher från ett gäng i botten. St Johnstone.

Skottska ligan är svag. Bara Celtic och Rangers som är bra.
Citera
2024-10-31, 16:58
Medlem
Valvantos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kundalini
Kring femton miljoner.

Dyr alltså men är det något lag som har råd med dyra floppar så är det ju Malmö.
Citera
2024-10-31, 16:59
Medlem
Valvantos avatar
Nu lämnar även sportchefen Häcken. Lika bra för Samuel att ansluta till oss istället.
Citera
2024-10-31, 17:04
Medlem
Kundalinis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Valvanto
Dyr alltså men är det något lag som har råd med dyra floppar så är det ju Malmö.

Ja, så är det ju.

Jörgensen är ett mysterium. Att han floppat än så länge råder det ingen tvekan om, och det är väl tveksamt om han kommer att lyckas vända på hur han presterar. Han har uppenbarligen en del kvaliteter, och jag var länge förhoppningsfull om att om han bara kunde få till det ett par ggr så...men han ser livrädd ut varje gång han kommer in. Han sägs vara den sortens trygga spelare som sällan förlorar bollen, och även om det väl kan vara en bra egenskap så ser det i fallet med Jörgensen ut som att den egenskapen tagit över fullständigt och omöjliggjort för honom att ta några offensiva initiativ.

Han har fina fötter, och skulle kan kolla poäng per minut eller annan statistik så kanske det inte alls ser speciellt illa ut, men han är smärtsam att beskåda.
Citera
2024-10-31, 17:11
Medlem
trazkeis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Valvanto
Nu lämnar även sportchefen Häcken. Lika bra för Samuel att ansluta till oss istället.
Finns inte en chans att det sker. Samuel kommer aldrig spela i Bajen.
Citera
2024-10-31, 17:32
Medlem
ardagulers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kundalini
Ja, så är det ju.

Jörgensen är ett mysterium. Att han floppat än så länge råder det ingen tvekan om, och det är väl tveksamt om han kommer att lyckas vända på hur han presterar. Han har uppenbarligen en del kvaliteter, och jag var länge förhoppningsfull om att om han bara kunde få till det ett par ggr så...men han ser livrädd ut varje gång han kommer in. Han sägs vara den sortens trygga spelare som sällan förlorar bollen, och även om det väl kan vara en bra egenskap så ser det i fallet med Jörgensen ut som att den egenskapen tagit över fullständigt och omöjliggjort för honom att ta några offensiva initiativ.

Han har fina fötter, och skulle kan kolla poäng per minut eller annan statistik så kanske det inte alls ser speciellt illa ut, men han är smärtsam att beskåda.
Tycker ändå man borde vara orolig om både Jörgensen och Lill-Bagarn inte får till det. De får ju ändå chanser att visa upp sig när Malmö roterar men hittills har dem väl inte övertygat särskilt. Men men, om ett år kanske man får sitta här med dumstruten på när de har exploderat.
Citera
2024-10-31, 17:36
Medlem
Kundalinis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ardaguler
Tycker ändå man borde vara orolig om både Jörgensen och Lill-Bagarn inte får till det. De får ju ändå chanser att visa upp sig när Malmö roterar men hittills har dem väl inte övertygat särskilt. Men men, om ett år kanske man får sitta här med dumstruten på när de har exploderat.

Jag tycker båda har potential. Och Rosengren håller jag högt redan nu. Han smäller på som få andra. När han får rutin kommer han att kunna bli riktigt bra. Han har attityd, spelförståelse, tillslag m.m.

Jörgensen däremot känns som mer av en högoddsare. Jag vet inte hur MFF jobbar med spelarnas psyken (för några år sen vet jag att det fanns psykolog som man själv kunde använda sig av, om man ville), men vad gäller Jörgensen har det spekulerats om att han skulle vara den typen av spelare som har svårt att hantera "stroklubbspressen". Inte vet jag, men om det skulle vara på det sättet verkar det konstigt om det inte skulle gå att hantera med lite vilja och hjälp.
Citera
2024-10-31, 23:53
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lundbonden
Du tror alla skribenter är Malmo eller Aik. Vad röker du? Salorm är Dif

Det här är ju svinroligt, lite som Lemmy försöker claima Sumpan, fast han gör det med en ironisk touch.
Citera
2024-11-01, 01:53
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazkei
Finns inte en chans att det sker. Samuel kommer aldrig spela i Bajen.
Tycker han skulle passa bra i Djurgården om Sabovic lämnar.
Citera
2024-11-01, 04:05
Bannlyst
Är Warner Hahn till Hammarby årets värvning? Eller finns det någon som utmanar?
Citera
2024-11-01, 05:10
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CP-Fisk
Är Warner Hahn till Hammarby årets värvning? Eller finns det någon som utmanar?
Lånet av Valakari är ju med option. Vet inte det räknas som en värvning? Hahn är för all del en bra värvning men det är nog svårt att avgöra hur mycket det är vrakens backlinje som vaknat till liv och börjat leverera. Hahn är inte en bättre målvakt än Dovin sett till individuell skicklighet.
Senast redigerad av Teu 2024-11-01 kl. 05:13.
Citera
2024-11-01, 05:35
Medlem
trazkeis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Free12
Tycker han skulle passa bra i Djurgården om Sabovic lämnar.
0% att det händer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in