2024-10-31, 21:11
  #83497
Medlem
Kundalinis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av entilllirare
Bodström ska ha sagt det i en nylig radiointervju enligt referat i Dumpen-gruppen. Det nämndes också i ETC tidigare i år att det fanns ett stort mörkertal.

OK.

Det låter verkligen förfärligt, men det är ju inget som det borde vara speciellt svårt att ta reda på. Mörkertal låter lite konstigt - om det inte rör sig om anhöriga som tagit livet av sig. Det skulle kunna vara lite klurigare att ta reda på.

De självgoda sadisterna som hejar på får väl alla anses medskyldiga, men de verkar vara så uppfyllda av självrättfärdighet att de knappast förstår detta.
Citera
2024-10-31, 21:15
  #83498
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ovetade
Finns rätt starka bevis, så tror du får gå till spegeln med det där blåögda och lättpåverkade...

Inga bevis har visats upp.
Var ju pinsamt när Robert två gånger ställde frågor till Sara, hon svarade, det ska ni ju fråga impulskollen. Båda gångerna sa Robert då, det gjorde vi men de la på luren 😂😂
Nä, Robert är en pinsam föredetting.
Citera
2024-10-31, 21:23
  #83499
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kundalini
"Jag älskar dig jättemycket"

Hört talas om män som säger så åt sina partners efter att de misshandlat dom?

Fast det spelar väl ingen roll vad jag säger. Du tycker det är sunt med den här typen av verksamhet, jag tycker inte det.

För din skull kan vi väl hoppas att verksamheten sprider sig till andra områden. Inom några år kan vi har fullt av medborgargarden som slår till mot allsköns oönskade beteenden. Det blir väl bra?

Målet med verksamheten är att förändra lagstiftningen så att polisen ska kunna göra det jobb dumprn idag gör

Jag anser att dumpen är principiellt fel men tyvärr ett nödvändigt ont för att skapa politisk förändring
Civil olydnad skulle man kunna kalla det
Citera
2024-10-31, 21:26
  #83500
Medlem
entilllirares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kundalini
OK.

Det låter verkligen förfärligt, men det är ju inget som det borde vara speciellt svårt att ta reda på. Mörkertal låter lite konstigt - om det inte rör sig om anhöriga som tagit livet av sig. Det skulle kunna vara lite klurigare att ta reda på.

De självgoda sadisterna som hejar på får väl alla anses medskyldiga, men de verkar vara så uppfyllda av självrättfärdighet att de knappast förstår detta.

Mörkertal var kanske fel ord.

"Men enligt Sanna, som under lång tid jobbade åt Dumpen, är antalet självmord tvåsiffrigt. Dagens ETC har sett en opublicerad konfrontation med en man som dödförklarades två dagar senare."

Skrevs i https://www.etc.se/inrikes/linus-konfronterades-av-dumpen-kunde-sedan-koepa-sig-fri-fraan-uthaengning den 4:e april.
__________________
Senast redigerad av entilllirare 2024-10-31 kl. 21:29.
Citera
2024-10-31, 21:29
  #83501
Medlem
Hegamons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tortelli
En sak som jag undrar över, det här är en skitsak egentligen. Men jag störs jävligt mycket över när Sara sitter och blinkar som en vettvilling vid olika intervjuer och vid Dumpens Youtube kanal! Är det nervositet? Eller gamla knark skador hon har? Jag menar inget illa, utan bara undrar.

Kan du länka till kanalen? En mängd olika droger kan öka frekvensen på blinkandet.

Citat:
Ursprungligen postat av entilllirare
Sara "Svarta Änkan" Nilsson, ett 20-tal självmord and counting.

20 är det väl inte som valt den vägen, snare ca fem?

Citat:
Ursprungligen postat av entilllirare
Sara "Svarta Änkan" Nilsson, ett 20-tal självmord and counting.

20 är det väl inte som valt den vägen, snare ca fem?
__________________
Senast redigerad av Hegamon 2024-10-31 kl. 21:31.
Citera
2024-10-31, 21:30
  #83502
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeopoldAugustus
Varför är inte Dumpen ansvariga för att människorna tar sina liv? Hade Dumpen inte haft något att göra med dessa, och trots det tar de sina liv. Då har Dumpen inget ansvar. Ser du inte kopplingen mellan uthängning; allt som det innebär, och självmord?

Om ett gäng personer hänger ut en människa för saker som gör det mycket svårare för den uthängda människan att gå igenom sin vardag, samt tillkommande trakasserier etc, som till slut leder till självmord. Tror du inte det gänget som hänger ut har ett ansvar?

Om du blir mobbad av folk, och det enda du får som svar av folket som mobbar dig är att du ska söka hjälp, samtidigt som mobbandet fortsätter som slutgiltigen gör att du tar ditt liv. Är mobbarna ansvarsfria då?

Blir man ansvarsfri sålänge man uppmanat någon att söka hjälp? Tänk efter noga nu Bertil.

Det dumpen gjort är att presentera chattloggar som personen skrivit, de konsekvenser som blir sedan kan man knappast skuldbelägga dumpen för

På samma sätt som de andra fall där personer blir avslöjade med beklämmande uppgifter av andra medier som uppdrag granskning, kalla fakta och liknande

Jämfört med dom medierna så är dumpen ett föredöme då dom ger länkar till vårdalternativ så att dom faktiskt kan må bättre

Det ser du aldrig andra medier göra när dom publicerar allvarliga uppgifter om dom
Citera
2024-10-31, 21:31
  #83503
Medlem
Kundalinis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil87
Målet med verksamheten är att förändra lagstiftningen så att polisen ska kunna göra det jobb dumprn idag gör

Jag anser att dumpen är principiellt fel men tyvärr ett nödvändigt ont för att skapa politisk förändring
Civil olydnad skulle man kunna kalla det

Självmorden får man ta?

Vad säger du om en grupp som åker ut och våldtar knarkare? Man vill egentligen inte skada nån, men knark är så hemskt så tills samhället löser problemet med knark får man helt enkelt köra lite civil olydnad?

Finns det några andra lagbrott där det inte är ok att trakassera t.ex familjer? Folk som fuskar med skatten? Vad säger du om att hänga ut familjerna till dom? Du vet, skattebrott handlar om miljarder årligen. Pengar som hade kunna rädda livet på många människor. Så de anhöriga, som ju direkt drar nytta av brotten, kan gott utsättas för lite skam? Och skulle det bli lite för mycket mobbning på skolan och nån unge tar livet av sig så kan ju skatteverket skärpa till sig eller riksdagen stifta bättre lagar?

Jösses. Du har blod på händerna.
Citera
2024-10-31, 21:33
  #83504
Medlem
Kundalinis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av entilllirare
Mörkertal var kanske fel ord.

"Men enligt Sanna, som under lång tid jobbade åt Dumpen, är antalet självmord tvåsiffrigt. Dagens ETC har sett en opublicerad konfrontation med en man som dödförklarades två dagar senare."

Skrevs i https://www.etc.se/inrikes/linus-konfronterades-av-dumpen-kunde-sedan-koepa-sig-fri-fraan-uthaengning den 4:e april.

Jag trodde det rörde sig om cirka tio. Men det är bara nån siffra som jag sett. Men utöver självmord vågar man väl inte tänka på hur det ser ut vad gäller hur illa familjer och anhöriga far.
Citera
2024-10-31, 21:39
  #83505
Medlem
entilllirares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kundalini
Jag trodde det rörde sig om cirka tio. Men det är bara nån siffra som jag sett. Men utöver självmord vågar man väl inte tänka på hur det ser ut vad gäller hur illa familjer och anhöriga far.

Jag läser om 11 förmodade självmord bland de uthängda i den andra tråden, i "Hassan von Essen":s "gäddstatistik". Det ska alltså vara 9 till utöver dessa enligt TB. Om man läser mellan raderna från ETC-artikeln verkar det röra sig om opublicerade konfrontationer, spekulativt.
__________________
Senast redigerad av entilllirare 2024-10-31 kl. 21:51.
Citera
2024-10-31, 21:43
  #83506
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil87
Jämfört med dom medierna så är dumpen ett föredöme då dom ger länkar till vårdalternativ så att dom faktiskt kan må bättre
Det där hade kanske haft lite trovärdighet för en månad sedan
Citera
2024-10-31, 21:55
  #83507
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av entilllirare
Jag läser om 11 förmodade självmord bland de uthängda i den andra tråden, i "Hassan von Essen":s "gäddstatistik". Det ska alltså vara 9 till utöver dessa enligt TB. Om man läser mellan raderna från ETC-artikeln verkar det röra sig om opublicerade konfrontationer, spekulativt.
va jag vet är T Bodström Sannas juridiska ombud så han har nog koll o skulle nog inte uttala sig om saker som inte stämmer ?
Citera
2024-10-31, 22:02
  #83508
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kundalini
Självmorden får man ta?

Vad säger du om en grupp som åker ut och våldtar knarkare? Man vill egentligen inte skada nån, men knark är så hemskt så tills samhället löser problemet med knark får man helt enkelt köra lite civil olydnad?

Finns det några andra lagbrott där det inte är ok att trakassera t.ex familjer? Folk som fuskar med skatten? Vad säger du om att hänga ut familjerna till dom? Du vet, skattebrott handlar om miljarder årligen. Pengar som hade kunna rädda livet på många människor. Så de anhöriga, som ju direkt drar nytta av brotten, kan gott utsättas för lite skam? Och skulle det bli lite för mycket mobbning på skolan och nån unge tar livet av sig så kan ju skatteverket skärpa till sig eller riksdagen stifta bättre lagar?

Jösses. Du har blod på händerna.

Får man ta sa jag aldrig, det är naturligtvis fruktansvärt med alla som tar sina liv
Själv hade jag helst sett att dom sökte hjälp för sina psykiska problem för att må bättre precis som jag anser om alla som lider av psykisk ohälsa

Att jämföra våldtäkt med en publicering av en artikel tycker jag inte är jämförbar, dumpen ägnar sig inte åt våld och har aldrig gjort

Jag är mot trakasserier och inget jag har försvarat eller kommer försvara
När personer väljer att ta till våld (som i Tweedy's fall) eller spraya på någons garage (som i Hanks fall) så är det inget jag tycker är bra naturligtvis eller bör uppmuntras
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in