Citat:
Ursprungligen postat av
Kundalini
Självmorden får man ta?
Vad säger du om en grupp som åker ut och våldtar knarkare? Man vill egentligen inte skada nån, men knark är så hemskt så tills samhället löser problemet med knark får man helt enkelt köra lite civil olydnad?
Finns det några andra lagbrott där det inte är ok att trakassera t.ex familjer? Folk som fuskar med skatten? Vad säger du om att hänga ut familjerna till dom? Du vet, skattebrott handlar om miljarder årligen. Pengar som hade kunna rädda livet på många människor. Så de anhöriga, som ju direkt drar nytta av brotten, kan gott utsättas för lite skam? Och skulle det bli lite för mycket mobbning på skolan och nån unge tar livet av sig så kan ju skatteverket skärpa till sig eller riksdagen stifta bättre lagar?
Jösses. Du har blod på händerna.
Får man ta sa jag aldrig, det är naturligtvis fruktansvärt med alla som tar sina liv
Själv hade jag helst sett att dom sökte hjälp för sina psykiska problem för att må bättre precis som jag anser om alla som lider av psykisk ohälsa
Att jämföra våldtäkt med en publicering av en artikel tycker jag inte är jämförbar, dumpen ägnar sig inte åt våld och har aldrig gjort
Jag är mot trakasserier och inget jag har försvarat eller kommer försvara
När personer väljer att ta till våld (som i Tweedy's fall) eller spraya på någons garage (som i Hanks fall) så är det inget jag tycker är bra naturligtvis eller bör uppmuntras