2024-10-31, 17:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmegmaFri
Av den enkla anledningen är nog för att Sverige inte är det Sverige vi växte upp i.
Sedan en rad andra anledningar:
Inflationen skenar gällande det som redan är förbannat dyrt.
Världsläget med ett tredje världskrig som kan vara närmare än vi tror.

Sedan så har vi dom som är som jag också.
Jag gillar inte ungar.

Det är ju inte bara i Sverige där det föds färre barn, typ länder i västvärlden har liknande statistik.
Citera
2024-10-31, 17:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MmeDupin
Det handlar om att barnomsorg och skolor är rena katastrofen. Det började med äldreomsorgen men har spridit sig och även svenska barn pratar blattesvenska för att personalen gör det. Förfall!

Det handlar bl.a. om en högerpolitik där nedskärningar i välfärden visar sig ganska tydligt här.
Citera
2024-10-31, 17:40
Medlem
Kip.Kinkels avatar
Ett annat förslag: inskränk rätten till abort och p-piller.
Citera
2024-10-31, 17:41
Medlem
uffe får väl dra igång någon typ av program som premierar nativiteten?

https://sv.wikipedia.org/wiki/Lebensborn
Citera
Medlem
Erik Östs avatar
Ungern fungerar alldeles utmärkt och behöver inte importera lågpannor med endast bidragsbehov för att fylla på med mödrar som aldrig kommer prutta ut avkommor med samma höga IQ som ungrarna men som vi experimenterat med i decennier i Sverige.

Nä jag orkar inte länka längre , jag bryr mig inte om Sverige längre. Googla om Ungerns sundare och naturligare barn-politik ist ,era lata j-lar så får ni se,där tar de god hand om sina inrikes födda högpresterande kvinnor ist!

Sverige är inte bäst längre ,snarare tvärtom!
Senast redigerad av Erik Öst 2024-10-31 kl. 17:49.
Citera
Avslutad
Jag förstår inte frågan

Varför föds det inte barn?

Eh, för att folk inte knullar och mannen kommer i kvinnan när hon är fertil, dvs, spermien fastnar på ägget

Jag tror jag lärde mig det i 5ans biologiklass

Penis i sida
Ejakulation
Barn blir till

Easy peasy
Citera
2024-10-31, 17:42
Medlem
BekraftadNegers avatar
Inte alls konstigt att det föds färre barn. Skulle inte vilja ha yngre barn idag. Vilket samhälle de tvingas växa upp i. Babbeungar som misshandlar och rånar sina jämnåriga, nej tack!
Citera
2024-10-31, 17:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kip.Kinkel
Underlätta för kvinnoimporten. Svenska kvinnor behöver ha konkurrens så att de skärper till sig. Det bästa om man vill ha barn och familj är att flytta till ett traditionellt land i exempelvis asien. Kvinnorna blir förstörda om man tar hit dem.

Barn med en asiat? Vill du ha gula sneögda barn?
Citera
2024-10-31, 17:47
Medlem
Kip.Kinkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ensamkrigaren
Barn med en asiat? Vill du ha gula sneögda barn?

Tja, jag gillar asiater, men det finns ju blonda och blåögda ryskor och ukrainskor också om man nu föredrar det.
Citera
2024-10-31, 17:48
Medlem
SmegmaFris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karlerikss
Det är ju inte bara i Sverige där det föds färre barn, typ länder i västvärlden har liknande statistik.

Nej men det är ju liknande i hela väst.
Men mitt huvudsakliga argument till att inte skaffa är för att Sverige är förstört.
Och i och med faktumet att dom skaffar 5 gånger fler ungar än oss så är det också uppenbart att folkutbytet sker väldigt snabbt.

Inbitna patrioter säger givetvis att jag är en del av problemet som inte skaffar barn, och det kan jag delvis hålla med om.
Men jag inser också att slaget sedan länge är förlorat.
Tänker inte utsätta mina avkommor för att växa upp i ett land som snart nått botten.
Citera
2024-10-31, 17:48
Medlem
Pitschkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Champinjoner
Så som män beskriver kvinnor här i tråden förklarar det väl rätt bra. Varför skulle män vilja ha barn med någon de har dessa åsikter om? Och varför skulle kvinnor vill ha barn med någon som har dessa åsikterna om dem?

Det vill vi ju inte, och det summerar väl ett lämpligt svar till killen som ställde frågan från början?
Citera
2024-10-31, 17:49
Medlem
Kip.Kinkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Champinjoner
Så som män beskriver kvinnor här i tråden förklarar det väl rätt bra. Varför skulle män vilja ha barn med någon de har dessa åsikter om? Och varför skulle kvinnor vill ha barn med någon som har dessa åsikterna om dem?

Nu har du ju vänt orsakssambandet 180 grader fel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in