Citat:
Nog vet länsman var barnen är och har bevakning på eventuella kontakter utifrån, alltså från henne och den ännu inte gripne mannen eller annan som kan därmed ge ledtrdar sökandet efter honom.
Blir intressant att se hur åklagaren lägger upp åtalet mot de två som komma skall, man har ju kanske rent av inte förhört WK, ja möjligen genom hjälp från amerikansk polis eller översänd svensk polis och en har man ej gripit. Hur mycket kan/vågar man ta med i FUP mot de två som nu skall åtalas, vad kommer de åtalas för, mord, medhjälp till mord, grovt gravfridsbrott etc. Har länsman en klar bild på förloppet före, under och efterdyningarna (Gravfridsbrottet), kan vara lite besvärande att man inte har hela styrkan gripna och under svensk kontroll och samtidigt åtala två medgärningsmän.
Dock tror jag de har sytt ihop ett ganska bra flöde med diverse bevis som mobiler, sms, creditkort, beställningar och teknisk bevisning som jag tror är ganska stark. De borde nog ha samtliga svar från bl.a. SKL klara så långt efter händelsen.
Jag vet inte om det hänt tidigare, kanske det och jag missat det, jag tänker att kanske den huvudmisstänkte är på fri fot fortfarande och åtal väcks mot medgärningsmän. Att damen ifråga har fingrarna i syltburken är ju uppenbar, definitivt i planeringen men möjligen inte i det direkta utförandet i lägenheten och gravfridsbrottet men osvuret är bäst. Hon verkar vara ganska bra på manipulera och ljuga är en gren som dessa afghaner/iranier är i den absoluta världstoppen.
Hur långt borta verkar åtalet mot de nu burade herrarna ske, har det yppats någon om det sker i närtid ?? och då släpps ju FUP'en gällande dem vilket kommer ge en betydligt klarare bild än vad vi vet dag.
Blir intressant att se hur åklagaren lägger upp åtalet mot de två som komma skall, man har ju kanske rent av inte förhört WK, ja möjligen genom hjälp från amerikansk polis eller översänd svensk polis och en har man ej gripit. Hur mycket kan/vågar man ta med i FUP mot de två som nu skall åtalas, vad kommer de åtalas för, mord, medhjälp till mord, grovt gravfridsbrott etc. Har länsman en klar bild på förloppet före, under och efterdyningarna (Gravfridsbrottet), kan vara lite besvärande att man inte har hela styrkan gripna och under svensk kontroll och samtidigt åtala två medgärningsmän.
Dock tror jag de har sytt ihop ett ganska bra flöde med diverse bevis som mobiler, sms, creditkort, beställningar och teknisk bevisning som jag tror är ganska stark. De borde nog ha samtliga svar från bl.a. SKL klara så långt efter händelsen.
Jag vet inte om det hänt tidigare, kanske det och jag missat det, jag tänker att kanske den huvudmisstänkte är på fri fot fortfarande och åtal väcks mot medgärningsmän. Att damen ifråga har fingrarna i syltburken är ju uppenbar, definitivt i planeringen men möjligen inte i det direkta utförandet i lägenheten och gravfridsbrottet men osvuret är bäst. Hon verkar vara ganska bra på manipulera och ljuga är en gren som dessa afghaner/iranier är i den absoluta världstoppen.
Hur långt borta verkar åtalet mot de nu burade herrarna ske, har det yppats någon om det sker i närtid ?? och då släpps ju FUP'en gällande dem vilket kommer ge en betydligt klarare bild än vad vi vet dag.
Någon historia om händelseförloppet från WK via USA har säkert förmedlats till åklagaren. Säkert har hon nog även svarat på några mer specifika frågor som de klurat över. Som det här med syrrans telefon.
Eftersom hon ställde sig oskyldig till anklagelserna via ombudet utgår jag ifrån att hon då ser sig själv som ett offer precis som Ako. Tror hon ev också körde rasistkortet mtp den osäkra politiska inflikningen om nämndemännen från ombudet. Blir inte riktigt klok på vilken roll hon faktiskt haft i det hela? Eller i vilken utsträckning hon manipulerat/ blivit manipulerad.
I grund och botten tror jag hedersvåldet i stort handlar om den här brudavgiften-pengar- som familjen K skulle bli återbetalningsskyldiga till Farids familj om det blivit skilsmässa/separation. Sen gör nog inte hennes relation med brodern och deras barn historien lättare. Verkar som hon ”köpts” för att säkerställa Farids familj anknytning till Sverige. Hon har en viktig nyckelroll här.
Helt galen, oförenlig mentalitet och resultatlösning med västliga värderingar mätt.
Misstänker starkt att de är de två som nu sitter, WK bror och Farids bror, som tillsammans med Farid är GMs till både mord och gravfridsbrott. Sen anstiftare kan både vara maken som brodern. SKLs fynd och WKs vittnesmål samt Akos tidigare vittnesutsaga hos polisen lär bli centrala bitar här precis som du själv är inne på. Läste bara tidsspannet ”inom kort”. Vågar vi tro att FUP blir tillgänglig och datum för tingsrättsförhandling kommer i november? Eller i vart fall innan årsskiftet. Inte hört något exakt iaf.
Får känsla av att händelseförloppet är ganska väl kartlagt vid detta laget så de två som sitter lär säkert åka på x antal år vardera. Farid är däremot intressant, undrar hur de tänker där? Finns nog en plan för honom med.