2024-10-31, 00:27
Medlem
carminaburanas avatar
Jag sorterar papper, plast, glas och metall. Allt annat hamnar i plast, även mat.
Citera
2024-10-31, 00:32
Medlem
Grannen
Citera
2024-10-31, 00:41
Medlem
När jag behövde kassera min risiga gamla skinnsoffa valde jag att skrida till verket mitt i natten för att undvika sura miner och självutnämnda kvarterspoliser. Soffan blockerade hela passagen i det minimala soprummer och jag fick lite dåligt samvete men valde att fullfölja min plan. Tidigt morgonen efter ville jag gå tillbaks för att iaktta min synd likt en mördare som tvångsmässigt återvänder till sitt offer och till min stora förvåning var den borta. Måste varit en granne som norpat den gamla slitna klenoden. Vilken lättnad!
Citera
2024-10-31, 00:52
Avslutad
Länge sen jag bodde på ett ställe där det fanns grovsoprum. Trodde inte att det fanns sådana längre. Är det inte återvinningsstationer som gäller nuförtiden?

Hur som helst så syndar jag tyvärr friskt när jag slänger "hushållssopor". All möjlig skit åker ned i soppåsen. Glas, plast, batterier, gammal medicin osv.
Citera
2024-10-31, 00:59
Medlem
christallqhulaaas avatar
styckade möbler.hade inget val då jag inte har körkort och kan ej köra det till soppstationen.och promenera 3-4 km med säng dit klarar nog inte ens magnus samuelson av.beställa tiptap som kostar sjukt mycket varje gång har jag såklart inte råd med.om inte idioterna ställer ut en container så man kan slänga sina möbler utanför så får dom skylla sig själv.
Citera
2024-10-31, 01:01
Medlem
tomatlarss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CalzoneItalia
Det är ett miljöbrott att elda upp saker själv .
Han kanske har ved eldad panna då är det väldigt valigt att allt som är brännbart och inte farligt att elda hammnar där.
Citera
2024-10-31, 01:24
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av haresEar
Jo det är såklart en ny fittlag för att skaffa jobb åt idioterna på återvinningen. Samt att kommunen får gratis framkört material som de själva kan elda i värmeverken
Har du något bevis för detta? Det var nämligen en jäkla massa stöt o blöt o bråk när regeringen bestämde begränsningen till att endast tillåta två bränna-löv-eldar på egen tomt, förra året tror jag.
Citera
2024-10-31, 01:26
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kristofferG
Trycker ner alla sopor i en och samma påse och slänger allt i den soptunna som är närmast. Bryr mig inte och kommer fortsätta som jag gör. Sopsorterar givetvis heller inte i hemmet.
Inte ens batterier? Glödlampor?
Citera
2024-10-31, 01:27
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av carminaburana
Jag sorterar papper, plast, glas och metall. Allt annat hamnar i plast, även mat.
Samma här men också batterier, glödlampor, viss matsop (bruna påsen).
Citera
2024-10-31, 02:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tomatlars
Han kanske har ved eldad panna då är det väldigt valigt att allt som är brännbart och inte farligt att elda hammnar där.
Ja, spelar dock inte så stor roll vad lilla vi i Sverige gör. Hur gör folk i miljardländer och liknande? Indien tex, slänger allt möjligt här och därvsamt bränner upp.
Skulle Sverige inte använda något eller slänga, förpesta skulle inte göra skillnad ändå.

Men påhittade skatter och avgifter kan tas utav svenska folket
Citera
2024-10-31, 04:00
Medlem
En hora.
Citera
2024-10-31, 04:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av christer-ulfbaage
En plastdocka i full storlek.

Nånting kändes inte rätt när jag stod där och pressade ner armar och ben i containern

Alltid guldkorn som dessa kommentarer som gör att man älskar flashback.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in