2024-10-30, 19:32
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Binary
Tack för erkännandet det inte finns vetenskapliga belägg för mänskliga raser.

Därmed uppfattar jag diskussionen som avslutad.

+ jag och några till i tråden och i stort sett hela forskarvärlden ser diskussionen som avslutad.

Men jag sätter pengar på att de kvinnohatande autist-skolskjutarna kommer loopa alltsammans typ 87 gånger till. Långt ifrån alla autister är ju högfungerande, de flesta är bara jävligt tröga dunka-huvudet-i-väggen-idioter
Citera
2024-10-30, 19:45
Medlem
Stig-Britts avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
+ jag och några till i tråden och i stort sett hela forskarvärlden ser diskussionen som avslutad.

Men jag sätter pengar på att de kvinnohatande autist-skolskjutarna kommer loopa alltsammans typ 87 gånger till. Långt ifrån alla autister är ju högfungerande, de flesta är bara jävligt tröga dunka-huvudet-i-väggen-idioter

Ja, precis, vi säger så. Om något så var hela den diskussionen i den här tråden mest on-topic av allt, eftersom det demonstrerade trådens ämne, nämligen att kvinnors IQ är lägre. Men jag låter läsare avgöra det själva, tack för att ni statuerar exempel, i alla fall.
Citera
2024-10-30, 19:47
Medlem
Citat:
Men guuud så intressant. Får mig att undra hur mycket Homo Idiotus du har i dig? Du vet dom som blev utkastade var de än kom eftersom de bara satt och dreglade ner och vaggade fram och tillbaka. Homo erectus lärde sig iallafall att gå på två ben. Du krälar väl fortfarande?

Otippat svar från en kretinsk sugga som inte besitter kunskap nog för att diskutera sakfrågan.

Faktum kvarstår, män är smartare än kvinnor, och Vita är smartare än svarta och bruna.
Citera
2024-10-30, 19:49
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Stig-Britt
Ja, precis, vi säger så. Om något så var hela den diskussionen i den här tråden mest on-topic av allt, eftersom det demonstrerade trådens ämne, nämligen att kvinnors IQ är lägre. Men jag låter läsare avgöra det själva, tack för att ni statuerar exempel, i alla fall.

Nämen snutte då, kan tro att det svider extra mycket när du förlorar mot kvinnor, stackare.

Om något så bevisar denna tråden återigen hur otroligt oflexibla autistiska män är och är ett perfekt exempel på hur dessa autistiska män förstör alla former av diskussion/samtal/debatt.
Senast redigerad av Jenny9 2024-10-30 kl. 20:01.
Citera
2024-10-30, 19:56
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av GengusKhan
Otippat svar från en kretinsk sugga som inte besitter kunskap nog för att diskutera sakfrågan.

Faktum kvarstår, män är smartare än kvinnor, och Vita är smartare än svarta och bruna.

Mja, det går inte att diskutera med kräldjur som envisas med att gå emot i stort sett hela forskarvärlden och drar fram forskning från istiden typ och kallar all nyare forskning för "en konspiration". Men, alltid lika roande när några kräldjur på flashback tror de är smartare än alla andra.

Läs bakåt i tråden om du klarar det, det enda jag gjort är att diskutera sakfrågan.... ända tills jag insåg att detta genomgående är ännu en troll-tråd författad av ännu en kvinnohatande autist.....som inte är ett dugg intresserad av diskussion.
Senast redigerad av Jenny9 2024-10-30 kl. 20:07.
Citera
2024-10-30, 20:18
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:

Haha ja om det nu försvinner vad ska de då skylla allt på och försöka undslippa allt eget ansvar???

Citat:
Regeringen vill att begreppet ras ska försvinna ur den svenska lagstiftningen. Men förslaget får kritik från Afrosvenskarnas riksförbund som menar att begreppet är viktigt för att belysa diskriminering.
Citera
2024-10-30, 20:20
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:

Personligen har jag inget emot det erkännandet men inte mindre än att vi då måste sluta med det otroligt uttjatade ordet rasism. För det kan inte existera.
Citera
2024-10-30, 21:49
Medlem
Citat:
Långa, rödhåriga holländare är ett genetiskt kluster. Varför är de inte en egen ras? Vem ska avgöra detta och varför? Ska vi utgå från din godtyckliga fantasi, eller från vetenskapen? Enligt den biologiska vetenskapen saknas grund för att dela in människan i raser. Detta är fakta, inte min åsikt.

Du vet inte vad ett genetiskt kluster eller heterozygositet betyder ser jag. Om vi ser till vetenskapen så existerar mänskliga raser utan tvekan. Du har redan sagt i tråden att det här inte är en vetenskaplig fråga för dig utan en politisk sådan och att erkänna existensen av mänskliga raser är "nazism" för dig.

Det är sådana som du, som babblar om att det finns en miljard kön och att män är kvinnor, som ger vetenskapen, och särskilt biologi, ett dåligt rykte och sänker förtroendet för den.

Om nu inga raser existerar för människor, men det gör det för en del djurarter, så kan du börja med att förklara varför det finns flera djurarter som är uppdelade i underarter och raser fast där heterozygositeten är lägre än den vi finner hos människan.
Senast redigerad av Reiwa 2024-10-30 kl. 22:03.
Citera
2024-10-30, 21:52
Medlem
lupacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mendokse
Om inte raser passar kan människan istället delas in i olika arter.
Det finns skilda djurarter som har större genetisk distans mellan sig än mellan exempelvis afrikaner och européer.
Tidigare människoarter som neandertalare är utrotade sedan en lång tid tillbaka. Raser uppkommer via selektiv avel, t ex av hundar, katter och andra domesticerade djur. Det finns inga ”rasspecifika” gener hos människan.

Citat:
Hos vargar t.ex.
Eftersom du verkar gilla ChatGPT:
Ett ”bredare genetiskt spektrum” är inte exakt detsamma som högre ”genetisk variation”, utan syftar istället på att vissa specifika genetiska skillnader, särskilt i allelfrekvenser, har anpassats till lokala miljöer.

Citat:
Andra exempel:
Visserligen är tamhundar och varghundar m fl genetiskt sett närmare varandra än olika människopopulationer, men det finns flera olika förklaringar till detta. Jag går inte in på dem närmare här utan du får fråga ChatGPT eller läsa väl etablerade, oberoende forskares studier i ämnet. Det enda jag kan nämna här är att det finns både genetiska och ekologiska skillnader som är större än de som finns mellan olika mänskliga populationer. Dessa skillnader är starka nog för att motivera att dessa ovannämnda djur klassificeras som olika arter eller underarter.

Avslutning: faktumet ”Det finns inga människoraser.” är hugget ur sten. Det finns bara en art och en underart, nämligen arten Homo sapiens och underarten Homo sapiens sapiens.

Inget mer snack om saken!
Citera
2024-10-30, 21:53
Medlem
Citat:

Ja, Jenny. Alla som inte håller med dig i din radikalfeministiska agenda(typ >99% av mänskligheten) är förstås autistiska skolskjutare. Så måste det vara!

Verkligen ett starkt argument! Om du upprepar det tillräckligt många gånger kanske din omgivning börjar ta dig på allvar...
Senast redigerad av Reiwa 2024-10-30 kl. 22:02.
Citera
2024-10-30, 22:05
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lupac
Tidigare människoarter som neandertalare är utrotade sedan en lång tid tillbaka. Raser uppkommer via selektiv avel, t ex av hundar, katter och andra domesticerade djur. Det finns inga ”rasspecifika” gener hos människan.

Ett ”bredare genetiskt spektrum” är inte exakt detsamma som högre ”genetisk variation”, utan syftar istället på att vissa specifika genetiska skillnader, särskilt i allelfrekvenser, har anpassats till lokala miljöer.

Visserligen är tamhundar och varghundar m fl genetiskt sett närmare varandra än olika människopopulationer, men det finns flera olika förklaringar till detta. Jag går inte in på dem närmare här utan du får fråga ChatGPT eller läsa väl etablerade, oberoende forskares studier i ämnet. Det enda jag kan nämna här är att det finns både genetiska och ekologiska skillnader som är större än de som finns mellan olika mänskliga populationer. Dessa skillnader är starka nog för att motivera att dessa ovannämnda djur klassificeras som olika arter eller underarter.

Avslutning: faktumet ”Det finns inga människoraser.” är hugget ur sten. Det finns bara en art och en underart, nämligen arten Homo sapiens och underarten Homo sapiens sapiens.

Inget mer snack om saken!
Du visar exempel på djur som är genetiskt närmare släkt än människan som är uppdelade i underarter, men säger samtidigt att det inte går att göra med människor. Det är förstås en motsägelse i sig. Bara att det finns både tydliga utseendemässiga och genetiska skillnader, visar förstås att det går.

Men vad menar du med ekologiska skillnader?
Citera
2024-10-30, 22:08
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Reiwa
Ja, Jenny. Alla som inte håller med dig i din radikalfeministiska agenda(typ >90% av mänskligheten) är förstås autistiska skolskjutare. Så måste det vara!

Verkligen ett starkt argument! Om du upprepar det tillräckligt många gånger kanske din omgivning börjar ta dig på allvar... eller inte?

Och kolla här, här kommer autisten av autister och kvider fram "du är radikalfeminist"

Dunkar sedan huvudet i väggen upprepade gånger (eftersom mamma glömde klippa av tvätt-tagen från den nya tröjan)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in