2024-10-30, 11:18
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QuantumQuill
Nej, vi kunde däremot fått Qarabag FK eller FC Viktoria Plzen som tillskillnad mot de du nämner var i våran lottningsgrupp.

Då hade Musa gjort slarvsylta av er.
Citera
2024-10-30, 11:21
Medlem
JunkerWolands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kundalini
Sjukt att fans inte kan uppskatta andra svenska lags framgångar i Europa, utan i stället beter sig som primitiva mobbare och vältrar sig i andra tillkortakommanden.

Lika sjukt som att inte glädjas åt att saletro gör det bra i landslaget, eller gå igång på att Hugo Larsson inte får speltid.

Det är ett tecken i tiden.

Tycker du inte om det kan du ju alltid flytta till Ryssland danskjävel. Jag kan önska någon lycka till men aldrig gratulera någon, om jag inte är jävligt full. Thats what Sverige is all about - Hammarbyyy
Citera
2024-10-30, 11:26
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Mjällby kan fortfarande komma top-3?
Det är trots allt lite kvar, innan det är dags för betyg.
Nja. Teoretiskt finns det ju men då ska både AIK och Djurgården ta max 1 poäng på sista två. Båda möter för övrigt Norrköping och Halmstad. Ser inte att det kan hända. Jag gav slutligen upp tanken på Europaplats (inklusive 4:e bonusplatsen) när Mjällby bara fixade en poäng mot Gais härom dagen.
Nej, Mjällby, MFF och Västerås är dom lagen som redan har spikat sina tabellpositioner.
Citera
2024-10-30, 11:29
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
AIK-arna ska tydligen träna axlarna till nästa säsong. Då jävlar.

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/a/alKBK4/avslojar-hon-kan-forstarka-thomassens-ledarstab-i-aik
Hon har väl varit tränare i Fredrikstad och har historia med Thomassen sedan innan om jag förstått saken rätt. Måste vara ganska kompetent för att ens vara aktuell för en sån roll.
Citera
2024-10-30, 12:00
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teu
Hon har väl varit tränare i Fredrikstad och har historia med Thomassen sedan innan om jag förstått saken rätt. Måste vara ganska kompetent för att ens vara aktuell för en sån roll.

Tyckte mest det var lite kul med bilden.

Var ju trendigt ett tag med att man skulle hämta fystränare från andra sporter. Det dök upp friidrottstränare och handbollstränare i alla möjliga roller. Det blev ingen succé. Idag är fystränarna mer nischade mot fotboll. Nog bäst så.
Citera
2024-10-30, 14:20
Medlem
Tack alla deltagare för att ni ställde upp ännu en gång. Nästa gång tar ni det,igen. / Malmø
Citera
2024-10-30, 14:57
Medlem
Readyfreddies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teu
Jag vet inte riktigt. Hellre en etablerad fystränare från fotbollen än en "bikinimodell". Det brukar väl inte bli så bra när man tar inte tränare från andra idrotter så det känns ytterst dumt att chansa på en ung och, på det stora hela, outbildad tjej.

Ta hit en vanlig norsk fotbollsgubbe till fystränare istället.
Citera
2024-10-30, 15:44
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Readyfreddie
Jag vet inte riktigt. Hellre en etablerad fystränare från fotbollen än en "bikinimodell". Det brukar väl inte bli så bra när man tar inte tränare från andra idrotter så det känns ytterst dumt att chansa på en ung och, på det stora hela, outbildad tjej.

Ta hit en vanlig norsk fotbollsgubbe till fystränare istället.
Som jag förstått det har hon arbetat med fotbollsspelare i allmänhet och Fredrikstad i synnerhet under en längre tid. Det är klart att det finns fysiska egenskaper som är specifika för fotbollsspelare, men det är ju knappast något som kräver mycket att lista ut vad det är för egenskaper.. I övrigt är det kunskaper om kontrollerade rörelser med motstånd för att få maximalt ut av varje träningsmoment utan skador. Knappast kärnfysik vi pratar om här även om man skulle kunna tro det när man ser mongon på gymmet som tror dom är häftiga när dom viftar med armarna likt en fågel när dom lyfter.

Btw, är inte Liverpool's head physio en gammal rugby spelare eller nått sånt?
Senast redigerad av Teu 2024-10-30 kl. 15:51.
Citera
2024-10-30, 15:50
Medlem
bananjuices avatar
Om Thomassen vet vem människan är och har förtroende för henne så är man fullständigt hjärndöd om man tror något annat än att hon är kompetent.
Citera
2024-10-30, 16:25
Medlem
Tonyos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cokehyena
Stolt över att åka ut mot Basel i playoff...

Citat:
Ursprungligen postat av Free12
Blir inte större än så för dom
5-0.
Citera
2024-10-30, 19:11
Medlem
ardagulers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Valvanto
Det känns väl rätt givet att Malmö kommer rotera rätt kraftigt mot oss? Inte minst med europaspel några dagar efter. Stryger med knäskada i slutet, LBJ avstängd. Jag tror man kommer låta Friedrich, M. Olsson, Zetterström, Makolli, Berg, Rosengren, Ali, Bolin, Rieks spela åtminstone. Fortfarande bra lag men det ska ej räcka mot oss på fullsatt arena med stor motivation dessutom. Det syns inte minst på oddsen där vi står i 1,85 och Malmö 3,65 just nu.
Bortsett från Tjocko så är det ju bra spelare. Du får hoppas att han den usla Jörgensen spelar, då vinner ni nog bekvämt.
Citera
2024-10-30, 19:26
Medlem
ardagulers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Tyckte mest det var lite kul med bilden.

Var ju trendigt ett tag med att man skulle hämta fystränare från andra sporter. Det dök upp friidrottstränare och handbollstränare i alla möjliga roller. Det blev ingen succé. Idag är fystränarna mer nischade mot fotboll. Nog bäst så.
Den var ändå lustig. Är väl ett missförstånd att hård träning innebär att spelarna ska va ute o springa i skogen eller göra massa Sovjetövningar för att komma iform. Lite mer Bielsa över träningarna är snarare rätt medicin.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in