2024-10-29, 17:39
Medlem
Spider-Girls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grantoppen2
Ja det hoppades jag med. Hur gick det för frun? Minns henne som extremt osympatisk.
Hon verkade trevlig först men sen gick hon i baklås efter ett skämt och började trycka ner honom. Hon ångrade sin medverkan efteråt, säkert mycket för att hon fick skit av tittarna, och hittade en man som hon flyttade ihop med. Vet inte om de är ihop ännu.
Tyvärr är det inte alltid de bra det går bra för.
Citera
2024-10-29, 17:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grantoppen2
Ja det hoppades jag med. Hur gick det för frun? Minns henne som extremt osympatisk.

Ja, de där två var jättejobbiga att följa. Det här har säkert sagts förut men hon var exakt en sådan tjej som har pluggat på högskola, läst lite genusteori , och blir sur för att Grävis inte är lika "upplyst" som henne.

Hon sa ju att hon vill ha en man som kan köra grävskopa (lite på skoj), ellerhur? Att hon drömmer om en man som kan hjälpa henne ute på hennes torp. Vad produktionsteamet inte fattar är att när de säger sådana saker menar de att de vill ha en kille som Kalle Zackari Wahlström. Alltså, en "manlig man," men som också är "medveten." Och killar som Kalle växer liksom inte på träd. Det var en dålig matchning. Hoppas Grävis har hittat en ny tjej.
Citera
2024-10-29, 17:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mikaelviraa
Det är ju ändå lite fint det här, att några avsnitt in så verkar Niklas och Ninni vara det finaste och mognaste paret. Fan vad jag underskattade Niklas i början, men man ser ju verkligen hur han växer när han är med någon uppskattar honom precis som han är.

Selma och Andreas. Försökte föreställa mig och min partner bete sig sådär på spa. Vad olika man kan vara, haha.

Alltså fina Adam. Get out! Elsa är så otroligt bufflig och gåpåig. I det vanliga livet hade han säkert dumpat henne för längesedan, men han försöker hantera det här bäst han kan eftersom det filmas och han inte vill bli hatad av alla Sveriges kvinnor. Tror dock de flesta som tittar är team Adam ❤️

Eller hur, fattar inte hur man INTE kan vara glad för deras skull. Alla människor uppfattas kanske inte som så jävla roliga men sitta och kritisera genomsnälla människor som passar som par är bara avundsjuka.

Adam kommer inte sakna beundrare efter programmet sänts och kommer säkerligen hitta en toppentjej.
Citera
2024-10-29, 18:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mendokse
Varför är alla män i GVFÖ så extremt feminina och undergivna?
Har man någonsin haft med en dominant man?

Är detta något typiskt för svenska män eller handlar det om SVT:s casting? Eller är det bara sådana som söker?

Två av männen viskar typ när de pratar, Nicklas(?) låter som att han är 5 år och förklarar för mamma att någon har varit dum mot honom.

Verkar som Nicklas inte helt har alla sladdar sammankopplade socialt. Men kan också vara att det är stelt med kamera. Men att man kan vara så feminin som dessa grabbar förstår jag inte. Växt upp med bara mamma/lesbiska föräldrar? Eller bara fake personlighet på tv?
Citera
2024-10-29, 19:11
Medlem
Citat:

Är detta något typiskt för svenska män eller handlar det om SVT:s casting? Eller är det bara sådana som söker?

Två av männen viskar typ när de pratar, Nicklas(?) låter som att han är 5 år och förklarar för mamma att någon har varit dum mot honom.

Jag tror att produktionsteamet måste solla bort många knäppisar som anmäler sig, så tänker att urvalet kanske är ganska litet?

Tror också att de kanske castar ganska "vanliga" människor som inte sticker ut så mycket för att det är public service och inte TV4 liksom. Ska väl ha något slags "värde" för allmänheten.

Det intressanta dock, då du nämner dominant, är ju att tjejer verkar få bete sig hur som helst. Styra och dominera med sina moods. Om en kille hade betett sig som Elsa hade han ju direkt blivit stämplad som en "toxisk" man. Elsa är ju sjukt otrevlig när hon talar till Adam. Hade själv blivit osäker om jag hade haft en sådan person i min bostad.
Citera
2024-10-29, 19:31
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av StrongLemonade
Verkar som Nicklas inte helt har alla sladdar sammankopplade socialt. Men kan också vara att det är stelt med kamera. Men att man kan vara så feminin som dessa grabbar förstår jag inte. Växt upp med bara mamma/lesbiska föräldrar? Eller bara fake personlighet på tv?
Han är bara annorlunda än du, inget fel alls på honom socialt.
Han har säsongens nöjdaste fru och nära vänner som höjer honom till skyarna.
Och han leder yoga-pass som folk vill gå på.
Citera
2024-10-29, 19:33
Avslutad
Citat:

Det är casting 100%, det är ju samma vilka rabiata häxor de väljer också.
Den genomsnittliga svenska kvinnan är INTE en dominant, psykiskt instabil, omogen mobbare.
Sen gör säkert deras urval att fler liknande män och kvinnor söker.
Citera
2024-10-29, 19:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av spruttis
Om man skulle få gissa lite inför kommande avsnitten.

- Blir mer stelt mellan Magnus och Hector

- Adam blir ännu mer osäker och hela förhållandet fortsätter vara en katastrof

- Selma och Andreas, euforin börjar släppa och återstår att se om det finns något djup

- Nicklas och Ninni, fortsätter kila stadigt, kommer funka bra!

Mhm, Magnus verkar vilja ha en gemenskap som jag tror är svår att finna med Hector, kanske det helt enkelt är att Hector skojar bort allt och är för mycket jag-centrerad. Nu säger ju Hector själv att han inte har haft någon seriös relation, men han känns överlag mer slampig och Magnus mer som en seriös person som vill ha en partner som lever upp till hans ideal. Vad vet jag?

Selma bara skrattar. Nu är ju jag tjej och inte lagd åt det hållet, men jag skulle bli superstressad av att det inte verkar finnas något lugn och någon eftertanke hos henne. Hoppas att det inte är så att Andreas tänker att han måste stå ut med hennes flabbiga sida för att få en relation, utan att han faktiskt står ut med den. Annars kommer han att få ett jobbigt liv som toffel, fast han kanske tycker att det är värt det?

Elsa; lycka till, du kommer att behöva det. Det spelar ju ingen roll om man har läst på högskolan om man inte kan föra sig. Och, Handels ligger i Stockholm och är på en helt annan nivå statusmässigt än någon annan skola i landet, i princip. Tyder på statuskomplex att vilja nämna att man läst på "Handels", som tydligen ligger i Göteborg, stup i kvarten. Pinsamt är nästan bara förnamnet.

Ninni och Nicklas, hoppas ni gillar varandra på riktigt och inte bara vill samma sak.
Citera
2024-10-29, 19:59
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Lilithseyes
Vad tror ni om Selma och August (från förra säsongen)? Hade de passat ihop?

Bättre match än de de fick enligt mig, men bara för lekfullheten.
Agust var samtidigt djup och i behov av genuin, själslig kontakt.
Tror inte han hade uppskattat det ytliga flamsandet hos Selma.
Jag hade ju velat se Agust med Ida, de hade klickat på alla plan.

Selma och Torsten!! Även fast de fysiskt inte passar, känns som att Torsten hade varit halva Selmas längd, men annars hade de kunnat skratta ihop iaf.
Citera
2024-10-29, 20:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Undringar
Han är bara annorlunda än du, inget fel alls på honom socialt.
Han har säsongens nöjdaste fru och nära vänner som höjer honom till skyarna.
Och han leder yoga-pass som folk vill gå på.

Exakt! Niklas är säsongens överraskning. Han ser väl också otroligt vältränad ut?

Citat:
Ursprungligen postat av AlmaTor3
Mhm, Magnus verkar vilja ha en gemenskap som jag tror är svår att finna med Hector, kanske det helt enkelt är att Hector skojar bort allt och är för mycket jag-centrerad. Nu säger ju Hector själv att han inte har haft någon seriös relation, men han känns överlag mer slampig och Magnus mer som en seriös person som vill ha en partner som lever upp till hans ideal. Vad vet jag?

Selma bara skrattar. Nu är ju jag tjej och inte lagd åt det hållet, men jag skulle bli superstressad av att det inte verkar finnas något lugn och någon eftertanke hos henne. Hoppas att det inte är så att Andreas tänker att han måste stå ut med hennes flabbiga sida för att få en relation, utan att han faktiskt står ut med den. Annars kommer han att få ett jobbigt liv som toffel, fast han kanske tycker att det är värt det?

Elsa; lycka till, du kommer att behöva det. Det spelar ju ingen roll om man har läst på högskolan om man inte kan föra sig. Och, Handels ligger i Stockholm och är på en helt annan nivå statusmässigt än någon annan skola i landet, i princip. Tyder på statuskomplex att vilja nämna att man läst på "Handels", som tydligen ligger i Göteborg, stup i kvarten. Pinsamt är nästan bara förnamnet.

Ninni och Nicklas, hoppas ni gillar varandra på riktigt och inte bara vill samma sak.

Hector. Ja, det här med att han aldrig haft en längre relation? Alltså, inte ens dejtat en person ens en kortare tid (om jag förstod honom rätt). Jag skulle nog själv bli fundersam och lite orolig om detta var en person jag skulle dejta/gifta mig med. Man kan ju bli lite egen om man bara är med sig själv. Tidigare relationer, dåliga som bra, formar ju en som människa och får en att inse vem man är och vad man behöver. Men att växa upp som gay i lilla bonniga Uddevalla kanske inte var så lätt så det kanske har påverkat honom?
Citera
2024-10-29, 20:20
Medlem
Crapmagics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Undringar
Det är casting 100%, det är ju samma vilka rabiata häxor de väljer också.
Den genomsnittliga svenska kvinnan är INTE en dominant, psykiskt instabil, omogen mobbare.
Sen gör säkert deras urval att fler liknande män och kvinnor söker.
Fast antalet häxor har varit mindre än antalet feminina män

P.S Jag tycker du är rätt så harmlös också
Citera
2024-10-29, 20:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StrongLemonade

Vadå feminina? Jag tycker inte alls att de är feminina. Hade de varit det hade det inte varit något fel på det heller.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in