Citat:
Ursprungligen postat av
Binary
Jag känner inte till någon erkänd vetenskaplig publikation som definierar mänskliga underarter eller raser. Gör du det? Kan du skicka en länk och gärna sammanfatta vad som är definierat och hur man definierade detta? Detta är inte retoriska frågor. Jag är uppriktigt nyfiken.
Det var inte frågan om det är gjort. Frågan var, varför det inte skulle vara möjlig att göra, rent vetenskapligt?
Jag är uppriktigt nyfiken på att se om du kan tänka överhuvudtaget och svara på en fråga, istället för att komma med något annat och avsiktligt missuppfatta frågor. Som alltid i alla frågor du debatterar
Var du förresten inte kommunist bara för nån vecka sedan. Har den svikt dig också. Hur var det när du själv vara antivit-rasist som du sa du slutat med. När du själv delade upp människor efter hudfärg, som du sa du lämnat tidigare. Eller har du gått tillbaka till det? Eller är du bara ett troll.
Forskaren som fick sparken för att han anser att det finns raser, är förstås vetenskapsman. Alltså finns det vetenskap som anser att man kan dela upp människor i raser, eller hur. Eller är vetenskapen inte sann?