Citat:
Alltså jag vet inte riktigt, jag tror de ändrar allt eftersom för att det ska bli lite drama i ett hus som annars varit totalt dött. Tror ni inte att Moa's immunitet förra veckan var en reaktion av produktionen? Jag tror inte det var en del av den ursprungliga planen utan något de kastade in för att annars hade det bara gått som "gruppen" velat, följt av tre dagar där inget hände.
Således skulle jag nog klandra personerna i huset mer än produktionen - den senare har bara blivet given några riktigt dåliga kort och får försöka göra det bästa av det. Jag antar att produktionen dock får ta på sig valet av deltagare men det känns lite som hit or miss när de ska välja. Kanske därför, till de flestas förtret, de alltid tar in gamla deltagare de vet kan liva upp - som en säkerhet.
Och angående Nardos, jag tror hon har hjärtat på rätt ställe - men är bara riktigt dålig på att läsa rummet.
Således skulle jag nog klandra personerna i huset mer än produktionen - den senare har bara blivet given några riktigt dåliga kort och får försöka göra det bästa av det. Jag antar att produktionen dock får ta på sig valet av deltagare men det känns lite som hit or miss när de ska välja. Kanske därför, till de flestas förtret, de alltid tar in gamla deltagare de vet kan liva upp - som en säkerhet.
Och angående Nardos, jag tror hon har hjärtat på rätt ställe - men är bara riktigt dålig på att läsa rummet.
Precis. Produktionen försökte ju ändå styra upp genom att ta in Victoria och Emilia igen. Moa, Victoria, Mattias, Benjamin, Jonathan och Emilia hade kunnat spela ihop. Då hade oddsen varit lite jämnare, men Benjamin blir kränkt av att Jonathan valde att köra ut Emil istället för Mattias och vände sig därför mot honom. Korkad som han var förstod han inte att han skulle hamna längst ner i rang hos den gamla gruppen. Sen gjorde Victoria också ett korkat val genom att välja att behålla Diego framför Benjamin. Diego skulle aldrig visa någon tacksamhet till henne och Mattias skulle ändå slänga ut henne så fort Shyrin kom in igen. Moa kunde också ha valt att blocka Emilia och Casper då de var ett svagare par än Mattias och Victoria. Men risken finns väl att även Emilia hade gjort som gruppen ville och valt Diego före Benjamin.