2024-10-27, 18:12
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Langkille
https://catwinternational.org/wp-content/uploads/2019/09/Ten-Reasons-for-NOT-Legalizing-Prostitution.pdf

1. Legalization/decriminalization of prostitution is a gift to pimps, traffickers and
the sex industry.

2. Legalization/decriminalization of prostitution and the sex industry promotes sex
trafficking.

3. Legalization/decriminalization of prostitution does not control the sex industry. It
expands it.

4. Legalization/decriminalizaton of prostitution increases clandestine, illegal and
street prostitution.

5. Legalization of prostitution and decriminalization of the sex industry increases
child prostitution.

6. Legalization/decriminalization of prostitution does not protect the women in
prostitution.

7. Legalization/decriminalization of prostitution increases the demand for
prostitution. It encourages men to buy women for sex in a wider and more
permissible range of socially acceptable settings.

8. Legalization/decriminalization of prostitution does not promote women’s health.

9. Legalization/decriminalization of prostitution does not enhance women’s choice.

10. Women in systems of prostitution do not want the sex industry legalized or
decriminalized.

Jag har svarat på detta.

Du har däremot inte svarat på det jag skrivit.
Senast redigerad av SithMaster 2024-10-27 kl. 18:14.
Citera
2024-10-27, 18:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SithMaster
Jag har svarat på detta.

Du har däremot inte svarat på det jag skrivit.
Var? Vad har jag inte svarat på? Du skriver att det hade skyddat prostituerade, när faktan visar att det inte gör det.
Citera
2024-10-27, 18:22
Avslutad
Citat:
Var? Vad har jag inte svarat på? Du skriver att det hade skyddat prostituerade, när faktan visar att det inte gör det.

Du har inte svarat på detta:

(FB) Tycker ni att den svenska sexköpslagen bör avskaffas och man ska få lagligt köpa sex?

Min metod ger prostituerade bra mycket bättre villkor än din metod gör. Din metod handlar om att skita helt i dem.
Citera
2024-10-27, 18:27
Medlem
Citat:
Du har inte svarat på detta:

(FB) Tycker ni att den svenska sexköpslagen bör avskaffas och man ska få lagligt köpa sex?

Min metod ger prostituerade bra mycket bättre villkor än din metod gör. Din metod handlar om att skita helt i dem.
Jag vet inte ens var jag ska börja, har du ens någon fakta eller det är din egna genomtänkta ide som du precis kom fram till?
Du skriver att jag skiter i dem, när det är du som vill utnyttja kvinnor för dina egna själviska begär "Jag antar du köper / vill köpa sex" medans jag vill respektera och skydda kvinnor..

Och även om vi tar bort all människohandel så mår kvinnor i den industrin legalt eller illegalt, skit. Med högre grad Ptsd and krigsveteraner...
Senast redigerad av Langkille 2024-10-27 kl. 18:30.
Citera
2024-10-27, 18:34
Avslutad
Citat:
Jag vet inte ens var jag ska börja, har du ens någon fakta eller det är din egna genomtänkta ide som du precis kom fram till?
Du skriver att jag skiter i dem, när det är du som vill utnyttja kvinnor för dina egna själviska begär "Jag antar du köper / vill köpa sex" medans jag vill respektera och skydda kvinnor..

Förutom att du inte svarat på det jag skrivit (du vet inte ens var du ska börja och än mindre sluta).

Du har alltså rätt att fritt anta saker medan jag ska avkrävas vetenskaplig fakta.

Mitt intresse för frågan är strikt ideologiskt motiverad. Jag har alltid ansett att mitt förslag (som jag presenterat ovan) är bästa lösningen och Amnesty International håller, som jag visat i tråden, med mig.

Du vill inte skydda kvinnor, du vill tvinga dem att verka i en svart otrygg sektor.
Citera
2024-10-27, 18:36
Medlem
Citat:
Förutom att du inte svarat på det jag skrivit (du vet inte ens var du ska börja och mindre sluta).

Du har alltså rätt att fritt anta saker medan jag ska avkrävas vetenskaplig fakta.

Mitt intresse för frågan är strikt ideologiskt motiverad. Jag har alltid ansett att mitt förslag (som jag presenterat ovan) är bästa lösningen och Amnesty International håller, som jag visat i tråden, med mig.

Du vill inte skydda kvinnor, du vill tvinga dem att verka i en svart otrygg sektor.
Det enda problemet är att all fakta strider emot vad du tycker.
Citera
2024-10-27, 18:39
Avslutad
Citat:
Det enda problemet är att all fakta strider emot vad du tycker.

Vi kan börja med att du inte vill ge prostituerade polisskydd, vilket en legalisering skulle ge dem. Fakta el inte?
Citera
2024-10-27, 18:42
Medlem
Citat:
Vi kan börja med att du inte vill ge prostituerade polisskydd, vilket en legalisering skulle ge dem. Fakta el inte?
Den lag vi har i Sverige ger dem skydd..

https://www.theguardian.com/sustainable-business/2015/jul/28/amnesty-international-prostitution-sex-work-human-trafficking

https://oneill.law.georgetown.edu/why-i-oppose-amnesty-internationals-sex-work-policy/
Citera
2024-10-27, 18:47
Avslutad
Citat:
Den lag vi har i Sverige ger dem skydd..

https://www.theguardian.com/sustainable-business/2015/jul/28/amnesty-international-prostitution-sex-work-human-trafficking

https://oneill.law.georgetown.edu/why-i-oppose-amnesty-internationals-sex-work-policy/

Prostituerade måste fortfarande möta sina kunder på skumma osäkra platser eftersom köp av sex är ett brott. Du tvingar som sagt ut kvinnor i en svart (skattemässigt) och otrygg miljö. Fakta e inte?

Du skiter i deras hälsa, ditt godhetssignalerande har förtur.
Citera
2024-10-27, 18:50
Medlem
Citat:
Prostituerade måste fortfarande möta sina kunder på skumma osäkra platser eftersom köp av sex är ett brott. Du tvingar som sagt ut kvinnor i en svart (skattemässigt) och otrygg miljö. Fakta e inte?

'
Jag länka innan i tråden till fakta som visar att legalisering inte ökar deras säkerhet...

"Du skiter i deras hälsa, ditt godhetssignalerande har förtur"
Och nu gör du likadant som du precis klandrade mig för, att anta saker.
Citera
2024-10-27, 18:52
Avslutad
Citat:

Citat:
'
Jag länka innan i tråden till fakta som visar att legalisering inte ökar deras säkerhet...

"Du skiter i deras hälsa, ditt godhetssignalerande har förtur"
Och nu gör du likadant som du precis klandrade mig för, att anta saker.

Jag länkade innan i tråden till fakta som visar att legalisering ökar deras säkerhet. Vilket Amnesty International håller med om.

Kan du svara på min fråga?

Prostituerade måste fortfarande möta sina kunder på skumma osäkra platser eftersom köp av sex är ett brott. Du tvingar som sagt ut kvinnor i en svart (skattemässigt) och otrygg miljö. Fakta el inte?
Citera
2024-10-27, 18:58
Medlem
Citat:
Jag länkade innan i tråden till fakta som visar att legalisering ökar deras säkerhet. Vilket Amnesty International håller med om.

Kan du svara på min fråga?

Prostituerade måste fortfarande möta sina kunder på skumma osäkra platser eftersom köp av sex är ett brott. Du tvingar som sagt ut kvinnor i en svart (skattemässigt) och otrygg miljö. Fakta el inte?
Vilket händer legalt eller illegalt.. ska polisen förfölja dem så inget händer nu när du har avrättat deras pimp? Eller vem ska skydda dem?
Amnesty International är hårt kritiserade.
Du upprepar dig även när du gång på gång blir motbevisad av redig fakta, så jag drar mig ut. Jag hopars andra i tråden har tagit åt sig av min information och kanske hjälper dessa kvinnor på andra vägar som inte handlar om utnyttjande.
Senast redigerad av Langkille 2024-10-27 kl. 19:00.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in