2024-10-27, 10:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Greatgargamel
Skulle man kunna säga att brott har begåtts då pengar har betalats för köp av sex och umgänge med dessa kvinnor på festen enligt media..då ska väl polis och åklagare även utreda koppleriverksamhet..samt även den eventuella våldtäkten..borde vara enkelt att spåra de finansiella transaktionerna med hjälp av swish och banker..det var väl så polisen lyckades sätta dit personer som varit på thaimassagen på Östermalm för ett tag sedan..
Javisst!
Pengar behöver för övrigt inte vara inblandade överhuvudtaget.

I det här fallet sägs kvinnorna ha bjudits in till fest med en "kändis" och fått mat och dryck, även alkoholhaltig sådan, tydligen förekom även droger, genom en concergie.

Om något alls betalats ut går inte att se här. Jag får närmast intrycket att alla "ekonomiska ersättningar" gått till "festfixaren", vi får se om den pågående förundersökningen förändrar den bilden.

Allt deltagande sägs ha varit helt frivillgt så det blir såna här inslag av att ha "främjat" eller "medverkat" som inverkar på bedömningen.

Det är den allmänna bilden och vi ser inte särskilt mycket substans vilket naturligtvis påverkar den här diskussionen, som därigenom blir tämligen grundlös och tom på sakinnehåll.
Citera
2024-10-27, 10:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Back-Commenter
Javisst!
Pengar behöver för övrigt inte vara inblandade överhuvudtaget.

I det här fallet sägs kvinnorna ha bjudits in till fest med en "kändis" och fått mat och dryck, även alkoholhaltig sådan, tydligen förekom även droger, genom en concergie.

Om något alls betalats ut går inte att se här. Jag får närmast intrycket att alla "ekonomiska ersättningar" gått till "festfixaren", vi får se om den pågående förundersökningen förändrar den bilden.

Allt deltagande sägs ha varit helt frivillgt så det blir såna här inslag av att ha "främjat" eller "medverkat" som inverkar på bedömningen.

Det är den allmänna bilden och vi ser inte särskilt mycket substans vilket naturligtvis påverkar den här diskussionen, som därigenom blir tämligen grundlös och tom på sakinnehåll.

Ok, jag fattar. Men om det går att bevisa att festfixaren i detta fallet tex gjorde ett större kontantuttag samma kväll alternativt swishat en större summa pengar till kvinnan..skulle det ändra bevisningen?
Citera
2024-10-27, 10:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Greatgargamel
Ok, jag fattar. Men om det går att bevisa att festfixaren i detta fallet tex gjorde ett större kontantuttag samma kväll alternativt swishat en större summa pengar till kvinnan..skulle det ändra bevisningen?
I Sverige är det fri bevisprövning så den frågan besvaras lämpligen av domstolen.

Men den ekonomiska volymen kan påverka straffmätningen - bedömningen om det eventuella brottet är av normalgraden eller ska bedömas som grovt.

Det är ordvalen som styr och därmed uppstår distinktioner beroende på vilket lagrum man åberopar.
Citera
2024-10-27, 11:12
Medlem
Jag är tämligen säker på att några transaktioner inte kommer finnas. Personerna har kommit till festen i utbyte mot en gratis utekväll med en känd person. Tyvärr anses ju kändisar vara det heligaste och coolaste som finns och det finns otroligt många unga som mer än gärna går på ett sådant event. (Jämför med tex när Speed var i Sverige och hundratals människor bara… går runt honom i timmar, allt för att eventuellt synas eller höras med honom).

Jag tror inte heller det funnits några krav eller riktlinjer vad gäller sexuellt umgänge. Alls.

Baserar som sagt bara ovanstående på det jag själv tidigare hört talas om. Det här kan givetvis vara helt annorlunda.

Vart gränserna sen går för vad som anses som prostitution hade varit kul att veta bättre. Om jag bjuder en person på en drink och vi sen har sex, har jag då köpt personen? Osv. Finns det däremot riktlinjer eller något uttalat så förstår jag givetvis skillnaden.

Hotellet har (väl enligt media) brutit mot interna regler, att sällskap har fått följa med till rummet. Men det händer garanterat väldigt ofta. Ska någon svettas så är det ju krogägaren och arrangören.

Tänker invänta mer info från åklagare eller polis, vilket vore trevligt. Hoppas inte fallet försvinner ner i sanden, man är ju nyfiken på vad som faktiskt hänt.
Citera
2024-10-27, 12:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mergimsuger
Jag är tämligen säker på att några transaktioner inte kommer finnas. Personerna har kommit till festen i utbyte mot en gratis utekväll med en känd person. Tyvärr anses ju kändisar vara det heligaste och coolaste som finns och det finns otroligt många unga som mer än gärna går på ett sådant event. (Jämför med tex när Speed var i Sverige och hundratals människor bara… går runt honom i timmar, allt för att eventuellt synas eller höras med honom).

Jag tror inte heller det funnits några krav eller riktlinjer vad gäller sexuellt umgänge. Alls.

Baserar som sagt bara ovanstående på det jag själv tidigare hört talas om. Det här kan givetvis vara helt annorlunda.

Vart gränserna sen går för vad som anses som prostitution hade varit kul att veta bättre. Om jag bjuder en person på en drink och vi sen har sex, har jag då köpt personen? Osv. Finns det däremot riktlinjer eller något uttalat så förstår jag givetvis skillnaden.

Hotellet har (väl enligt media) brutit mot interna regler, att sällskap har fått följa med till rummet. Men det händer garanterat väldigt ofta. Ska någon svettas så är det ju krogägaren och arrangören.

Tänker invänta mer info från åklagare eller polis, vilket vore trevligt. Hoppas inte fallet försvinner ner i sanden, man är ju nyfiken på vad som faktiskt hänt.

Jag håller med om krogägaren och arrangören av det hela borde få svettas lite, eventuellt även hotellet om de har som policy att låta stora sällskap komma upp på rummen etc där de förmodas veta är fester med alkohol, droger, köpta kvinnor etc..
Citera
2024-10-27, 12:43
Medlem
crocodilelilos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av claan719
Tror inte ett dugg på det du påstår. Posta några bokstäver i namnet så får vi se till sist om du har rätt eller inte. Smo sagt, jag tror inte ett skit på det du säger.
Självklart så vet inte Greatgargamel vem det är. Lustigt och sitta här att kritisera både ledningen och anställda på hotellet för att de inte uttalar sig och samtidigt inte säga något själv.
Kallas det för dissonans?
Nej, det är ren lögn.

Och först skulle medierna gå ut med namnet och sedan skulle offret själv gå ut i offentligheten, löjligt!
Senast redigerad av crocodilelilo 2024-10-27 kl. 12:45.
Citera
2024-10-27, 12:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av crocodilelilo
Självklart så vet inte Greatgargamel vem det är. Lustigt och sitta här att kritisera både ledningen och anställda på hotellet för att de inte uttalar sig och samtidigt inte säga något själv.
Kallas det för dissonans?
Nej, det är ren lögn.

Och först skulle medierna gå ut med namnet och sedan skulle offret själv gå ut i offentligheten, löjligt!

Jag vill klargöra att min kritik inte riktas mot hotellets personal eller ledning. Jag är övertygad om att de arbetar professionellt och följer alla lagar och regler. Min poäng är att om det visar sig att en så allvarlig händelse som en våldtäkt har ägt rum på hotellet, skulle ett uttalande från säkerhetschefen eller ägaren vara lämpligt. Det skulle visa att hotellet tar situationen på allvar och att man är engagerad i att skapa en trygg miljö för sina gäster. Ett sådant uttalande skulle även kunna bidra till att stärka hotellets rykte på lång sikt..
Citera
2024-10-27, 13:46
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Denna Isak Östling är fan snygg som poserandes kvinna - men frågan är då, har "hon" sin utrustning kvar eller är han modifierad? Blev detta rätt...?

Ganska otroligt att inte mer uppgifter framkommit i denna soppa än vad det gjort - det är ändå uppemot 50 "swishhoror" som varit på dessa fester, i dagarna två... Mången pengatransaktioner lär ha genomförts, dagarna efter avslöjandet, och/eller lovats de inblandade för deras tystnad. Många ser såklart till att deras framtida möjligheter till penningar och/eller fester med kändisar INTE blir en chimär...

Den där Ida Östling ska enligt ryktena ha en rejäl mandingo mellan benen. Något Mbappe troligen suktar efter
Citera
2024-10-27, 16:20
Bannlyst
Den pågående rättsprocessen mot Mbappé har väckt starka känslor och engagerat många. Det är tydligt att samhället har höga förväntningar på att rättvisa ska skipas. Som svensk medborgare delar jag den uppfattningen och anser att det är viktigt att vi tar ett tydligt ställningstagande mot all form av brottslighet, särskilt organiserad brottslighet.

Regeringens uttalanden om att bekämpa organiserad brottslighet är välkomna. Om det nu visar sig att Mbappé faktiskt är skyldig, så kan en fällande dom fungera som en signal om att Sverige inte tolererar dessa grova brott mot våra lagar och värderingar. Det skulle kunna stärka Sveriges internationella anseende och visa att vi menar allvar med att bekämpa kriminalitet.

Samtidigt är det viktigt att komma ihåg att alla är oskyldiga tills motsatsen är bevisad. Rättsprocessen måste få fortgå utan politiska inblandningar. Det är av största vikt att rättssäkerheten upprätthålls och att domen grundas på solid bevisning.

För att effektivt bekämpa organiserad brottslighet krävs långsiktiga och samordnade insatser från både myndigheter och samhälle. Det handlar om att förebygga brott, bekämpa brottslighetens orsaker och ge stöd till de som drabbats. Genom att arbeta tillsammans kan vi skapa ett tryggare och rättvisare samhälle för alla.
Citera
2024-10-27, 17:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mrc00li0
Den där Ida Östling ska enligt ryktena ha en rejäl mandingo mellan benen. Något Mbappe troligen suktar efter
Kanske dum fråga men varför åker de franska reportrarna hem till Isa Östling?
Är det endast för att han live:ar kvinna och Mbappe gillar sådana "kvinnor" eller brukar hon hora runt på sådana fester?
"Han" påstår att han inte var med på Mbappe horfest.
Enligt tidigare i tråden var det ett annat groggluder som hade blivit våldtagen.
Citera
2024-10-27, 17:16
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dazzy
Kanske dum fråga men varför åker de franska reportrarna hem till Isa Östling?
Är det endast för att han live:ar kvinna och Mbappe gillar sådana "kvinnor" eller brukar hon hora runt på sådana fester?
"Han" påstår att han inte var med på Mbappe horfest.
Enligt tidigare i tråden var det ett annat groggluder som hade blivit våldtagen.

Hon har "tydligen" varit på flera av dessa tillställningar tidigare om jag inte är helt ute och cyklar (ta detta med en nypa salt, men tror jag läst detta - vill inte skapa en trådsanning...).
Citera
2024-10-27, 17:27
Medlem
Och dessa bögar med kuk som klär upp sig och låtsas vara "fina kvinnor" och som blir knullade i skithålet kallas "influencers" och är förebild för våra ungdomar.

Tvi fan

Ett äckligt land vi lever i. Tacka vet jag Orbáns sätt att ta tag i den här sorts jävla misär

Citat:
Ursprungligen postat av dazzy

En dum fråga från mig med: Hur bär man sig åt för att hitta ovanstående inlägg i en tråd som denna bland 1886 inlägg?
Märkligt att FB inte utvecklats mer under alla dessa decennier
Senast redigerad av UndrarEnbart 2024-10-27 kl. 18:13.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in