2024-10-27, 11:32
Medlem
Stina-Linas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kastenhof
Impulskollen la ner hela verksamheten. Inte specifikt samarbetet med dumpen

Det stämmer men Patrik gör gällande i Aftonbladet att det var Dumpen som bröt samarbetet med Impulskollen. Det låter väl bättre och alltid lurar det någon.
Senast redigerad av Stina-Lina 2024-10-27 kl. 11:34.
Citera
2024-10-27, 11:34
Medlem
Kundalinis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stina-Lina
Ang Impulskollen tog de avstånd från Dumpen och aviserade sin nerläggning redan innan artikeln igår med Sjöberg i Aftonbladet. Så det var Impulskollen som sa upp samarbetet med Dumpen inte tvärtom.

När lade de ner sin verksamhet? Hur tog de avstånd från dumpen?
Citera
2024-10-27, 11:39
Medlem
Stina-Linas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kundalini
När lade de ner sin verksamhet? Hur tog de avstånd från dumpen?

https://bulletin.nu/dumpens-partner-impulskollen-stanger-ner-efter-avslojande
Citera
2024-10-27, 11:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stina-Lina
https://bulletin.nu/dumpens-partner-impulskollen-stanger-ner-efter-avslojande
I den tidskriften skrev tidigare Migrän-Martins fru. Till moderatorn här i tråden. Dom har bytt namn båda två och även skyddad id så att det gamla namnet nu står i artikeln gör inget.
Frugan: https://bulletin.nu/author/susanna-mannelin
Gädda: https://dumpen.se/2022/03/04/7196/
Citera
2024-10-27, 12:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Berraperra1975
I den tidskriften skrev tidigare Migrän-Martins fru. Till moderatorn här i tråden. Dom har bytt namn båda två och även skyddad id så att det gamla namnet nu står i artikeln gör inget.
Frugan: https://bulletin.nu/author/susanna-mannelin
Gädda: https://dumpen.se/2022/03/04/7196/

Om jag förstår din mening, så får den tidningen då inte rapportera om de nyheter som dyker upp då det kan finnas en intressekonflikt?
Hon kanske inte ens jobbar kvar? Är det hon som skrivit artikeln?
Är den mindre sann för att de har koppling? Eller vad menar du med att ta upp denna koppling?
Citera
2024-10-27, 12:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Allahelgon
Om jag förstår din mening, så får den tidningen då inte rapportera om de nyheter som dyker upp då det kan finnas en intressekonflikt?
Hon kanske inte ens jobbar kvar? Är det hon som skrivit artikeln?
Är den mindre sann för att de har koppling? Eller vad menar du med att ta upp denna koppling?
Det har jag aldrig påstått eller skrivit utan det är din egen tolkning. Mitt inlägg var enbart i ett upplysande syfte.
Citera
2024-10-27, 12:43
Medlem
Citat:
Låter jag mer eller mindre konspirarorisk än när aschberg säger "att de har dokumentation på att man kan köpa fri från publicering, dock inga bevis"?

https://sv.wikipedia.org/wiki/K%C3%A4llskydd

Källskydd är skapat för att skydda visselblåsare eller folk som kan ta skada utav att informationen kommer ut men ändå göra det möjligt för faktan att framträda.

Det betyder inte att den är mindre sann, om Sara och Patrik anser att informationen som Ashberg ger ut är falsk och utsätter dem för sammhällets misstanke om brott eller klandervärdighet.
Så kan de anmäla dem för Förtal, en lag de borde vara rätt så bekanta med vid det här laget.

Vet du varför jag tvivlar på att det kommer komma en anmälan? För de är oroliga över hur mycket bevis ashberg faktiskt har, för det är sant eller väldigt nära sanningen.

Sara kan styra det här hur hon vill och visa sig oskyldig, alla hennes "Bevis" för att mot bevisa är meninglösa och högst troligen doktorerade. Så som den helt uppenbara lögnen om deras lön.
Eller att Patrik tog ut 300 000 för att betala av en hyrbil de använt i firman ist för att bara ta upp kostnaden på årsredovisningen.

Eller att de inte kände till om Impulskollen när de haft drygt ett halvår sedan det uppdagades sist i ETC att kontrollera och diskutera saken med impulskollen, men plötsligt så får de ta snabba beslut i ärendet och de är helt ovetandes och oskyldiga.

Om det inte kan finnas bevis på de som Ashberg säger, så borde hon anmäla dem för Förtal.
I en förtals rätt kommer Ashberg bli tvungen att pressentera sina bevis, men det är inte helt fullt möjligt att Sara eller allmänheten kommer få reda på deras identitet ändå.

Men tvivlar på att Ashberg skulle riskera sitt och aftonbladets rykte utan att ha bevis för det.
Citera
2024-10-27, 12:49
Bannlyst
Så händer nu det som vissa av oss vetat och hävdat i år, skeppet dumpen har slagsida och tar in rikliga mängder vatten. Ombord är det kaos och det jobbas frenetiskt med att ösa vatten och att försöka laga skadorna som uppstått. Men förgäves. Rättvisan har tillslut hunnit ifatt och tagit sitt grepp om dumpen och drar henne nu sakta och säkert i kvav. För detta utbringar vi en skål mina vänner.

Det var inte så mycket som krävdes när allt kom omkring men eloge till Aftonbladet och 200 sekunder som avfyrade skottet som kritiskt skadesköt dem. Dumpens kapten, den kriminella Tjackhorans desperata svamlande när hon ställdes mot väggen kan väl inte annat beskrivas som pinsamt och patetiskt och visade egentligen bara återigen vad de är för människor och hur de resonerar med sina kriminella nedknarkade hjärnor. där huvudingredienserna varit bedrägeri, fiktion, omoral och förnekelse.

Just förnekelse har de varit extremt duktiga på hos dumpen. Denne osvikliga vän till kriminella missbrukare har jobbat dygnet runt sedan dumpen startades. Trots den dödliga skada den ådrog sig när Aftonbladet avfyrade sin salva så uppbringade den sina sista krafter och hävdade att den inte hade något ansvar för den samarbetspartner den valt att ta in i företaget och samarbeta med. Impulskollen som vi i många rader här tidigare under åren redan förutspått skulle gå en liknande väg till mötes tog den fega vägen ut och avslutade sitt liv. Signifikativt för Kriminella pakter är att aldrig ta ansvar, de fick det i modersmjölken och har har burit det högt i alla dagar.

Sara har Cancer. Jag har svårt för att tillräckligt uttrycka min sanna glädje över detta. Hon den kriminella tjackhoran som ställt till det i den grad och under så lång tid och utsatt så många oskyldiga människor ska ställas inför livets domare. Vi önskar henne många vakna timmar med svår smärta och ångest innan kräftan omfamnar henne och ger henne dödsskyssen. Hoppas hon lider. Hon har förtjänat det.

Intressant att det framkommer att de även betalat folk för att sitta på sociala medier och lugna stämningen. Det är så utstuderat och det har man ju förstått med alla de totalt sektliknande korkade individerna som florerat här att något är fel. Men att de dessutom fått lön för det. Vojne vojne. Måhända i en avlägsen framtid att även flashbacks personal kommer att granskas för hur detta har sköts.

Nu i elfte timman när rättvisa skipas ska vi sätta oss lugnt tillrätta supa in två saker som vi alltid kan vara säkra på, allt har en början och allt har ett slut. Nu ska vi titta på medan liket efter medborgargardet dumpen dissekeras. Vem vet vad mer de kan ha svalt. Vi ska hålla våra tummar för att det både blir fängelse och kraftiga skadestånd för personer hos dumpen med samarbetspartners fram på stycket. Att det skickar signaler till alla tomtar som tror att det är ok att genom lögn och bedrägeri skapa egna rättssamhällen.

Och Sara Malika Kristina Nilsson - Jag hoppas du lider svårt. Jag hoppas även att du kommer få goda nyheter mellan varven så att hoppet kommer tillbaks, för att sedan dras undan igen. Och att du genom hela processen kommer att ha ångest och smärtor innan du slutgiltigt ska vandra genom helvetes portar och dit du hör hemma. Du har förtjänat det.
Citera
2024-10-27, 13:18
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av blompissare
Hon skulle må bra av att få uppleva andra delar av världen. Det skulle både vara lärorikt och utmärkt erfarenhet för henne.

Mitt förslag är att bjussa på en långresa till Teheran och få uppleva sina rötters arabiska kultur på nära håll.

Människor från Iran har persiska och inte arabiska rötter.

Stämmer nu detta, vilket jag tyvärr tror eftersom hot om röjande av socialt stigmatiserade uppgifter är just vad som gör utpressningsbrott så möjliga och lönsamma, så är det nog slutet för dumpen eftersom detta underminerar allt det dom gör.
Citera
2024-10-27, 13:19
Medlem
Gäddan David Lagerkrantz vill lägga ner Dumpen och att Dumpen ska samarbeta med polisen istället och göra det på ett "bättre sätt" Han känner väl att det börjar osa. Janne och gänget behöver skyddas
Citera
2024-10-27, 13:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ankan-mannen
Tänkvärda åsikter.
https://www.youtube.com/watch?v=UOkGUrnyG5w

Här har du ju en mästare på att manipulera. Skulle vedebörande resonerat rätt så skulle han aldrig gått in i boxen och rört runt men det är det som så många lockas av. Det räcker med att konstatera ett enda faktum och det är att dumpen är ett kriminellt medborgargarde alá pöbeljustis och här följer vi Sveriges rikes lag och inte vad kriminella aktörer har på önskelistan. Man behöver inte vrida och vända på det som är inuti dynghögen. punkt.

Utöver det så fascineras jag av hur hårt han trycker på att han inte är där för att tjäna pengar etc. Det blir oerhört löjligt och töntigt. Tittar man sedan på annat vedebörande lagt upp när han sitter och ylar och skriker när han dissekerar rättegångar så börjar man undra om han är rätt vaccinerad. Han framstår åtminstone inte som helt frisk. Mer än skådespelare än en rättskaffens person i mitt huvud.
Citera
2024-10-27, 13:27
Bannlyst
Citat:
Impulskollen la ner hela verksamheten. Inte specifikt samarbetet med dumpen

Har Impulskollen haft något samarbete eller ens kunder utanför Dumpen AB's regi?!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in