2024-10-26, 17:15
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nujaevlarihavet
De som sier at han ikke er opptatt av penger kan ikke ha fulgt med på en flekk.
Han er jo totalt sykelig opptatt av penger. Det er jo endeløse bevis på det.
Politiet har hatt rett hele tiden. Riksadvokaten har bare blafret fort gjennom papirene, og gir ikke noe inntrykk i det hele tatt av å ha fulgt med.

Det er ikke fysisk mulig å lese de mange tusen sidene så fort. Han bare tok et standpunkt og skar igjennom. Ferdig snakka.
Men nattesøvnen til TH har vel uansett fått seg en smekk, med tanke på alt, og ikke minst den forfalskede ekteskapskontrakten.

Hun hadde ikke sjans den dagen hun bestemte seg for å skilles. Det er det visst veldig vanskelig å forstå for noen.

Tror alle forstår det. Men så skal de beskytte han, de som er i familie med han.
Havhest har jo avslørt seg med at hun lang tid i forveien visste hvem eks-svogeren var.
Hun har et meget tydelig hat til han, og det er nok fordi han var en av dem som satte politiet på riktig spor. Selv hevder hun at det er en urettferdighetsfølelse som ligger bak hatet, men alle kan jo se at dette er noe personlig.
Den yngste søsteren, Vigdis, som har vært i media sammen med Sverre, skal ha blitt oppringt av AE, da Tom truet AE og TEH med våpen. Men hun benekter det nå. Hun er en av de sterkeste støttespillerne til sin bror nå, men det har hun ikke alltid vært. Bl.a. hadde hun en stor konflikt med TH på 90-tallet. Hun ble ansatt hos han for å drive en restaurant før og under OL 94. Men han skal ha sparket henne på dagen. Hun var rasende i etterkant, og skal ha sagt til alle at han er en ond psykopat som hadde ødelagt livet hennes fullstendig. Men nå er hun den som samler familien og kjøper blomster til han, og som legger ut teorier om at AE kan ha dratt selv. Antakeligvis er håpet at hun en dag skal få litt av regnet som en dag kommer fra THs pengesekk. Statistisk kommer ikke TH til å leve så mye lengre etter dette. Han er 74 år nå, og har fått en seg en alvorlig psykisk knekk som har forandret han for livet. Han blir neppe noe mer enn 80.
Også THs eldste datter skjønner nok at TH står bak. Hun har tidlig i saken konfrontert TH med saken, og har tydelig vist sine mistanker til han. Dette er av de som står TH aller nærmest.
Citera
2024-10-26, 17:18
Medlem
Jax34s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ronsangel
Ny artikkel i NA. Det er to ting jeg mener TH har sluppet billig unna..
1. At han ikke hørte AE sin tlf ringe da han ringte fra hustlf og AE sin mob la på bordet i huset med 2/3 volum på.. 2. At TH har gått hele huset å lett etter AE (med sko på) da han kom hjem, men politiet finner ikke ett eneste fotavtrykk av han på gulvet i huset

Men som Holden sier, fravær av spor er ikke bevis. Men nå tror jeg en må bare gi opp å fange storhaien, å heller gå etter hjelperne.

Jeg tror nok kidnapping og drap var planen. Hun er kidnappet for å drepes.
Han har bodd i huset i flere tiår. Du må da skjønnet at påstanden "politiet finner ikke ett eneste fotavtrykk av han på gulvet i huset" er tull, lik som mye annet sagt i saken. Hensikten med å finne på slike ting, er å se hvordan den mistenkte reagerer. Også det med volumet kan bare være tull. Samme som påstanden om at han slettet noen på telefonen. De viste jo at det ikke nødvendigvis var slik. Poenget var igjen å se hans reaksjon.
Senast redigerad av Jax34 2024-10-26 kl. 17:28.
Citera
2024-10-26, 17:21
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kokadu
Kan det være høyrehånda som gjennom 25 år sikkert bidro til at TH har så mange kronestykker som han faktisk har?
.

GHH ble hentet inn som meget ung når VE sluttet. TH ble innlagt på psykiatrisk avdeling fordi kona ville skille seg, og han trodde hun hadde vært utro. GHH tok over roret. Merkelig nok hadde TH ingen problemer når hun ble drept. Han kunne fint gå på jobb dag etter dag.
Citera
2024-10-26, 17:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaanseth
GHH ble hentet inn som meget ung når VE sluttet. TH ble innlagt på psykiatrisk avdeling fordi kona ville skille seg, og han trodde hun hadde vært utro. GHH tok over roret. Merkelig nok hadde TH ingen problemer når hun ble drept. Han kunne fint gå på jobb dag etter dag.

Han tok tydelig denne utenomekteskapelige affæren hennes hardt TH.
VE ble vel hentet inn igjen som reserve for GHH da han gikk fra sin stilling pga påståtte uenigheter? VE-GHH-VE-GHH. Styrer TH alt selv nå om dagen eller har han ei ny høyre hånd?
Citera
2024-10-26, 17:40
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kokadu
Han tok tydelig denne utenomekteskapelige affæren hennes hardt TH.
VE ble vel hentet inn igjen som reserve for GHH da han gikk fra sin stilling pga påståtte uenigheter? VE-GHH-VE-GHH. Styrer TH alt selv nå om dagen eller har han ei ny høyre hånd?

Mener at VE tok over for GHH. Dette skjedde rett før drapet. Men GHH skal ha kommet tilbake igjen etter noe tid borte. Virker på meg som at TH har et psykisk grep rundt GHH. Et psykopatgrep som er vanskelig å komme ut av. Mange som er i et slikt grep ser det ikke engang selv, det er jo det som er det verste.
Det er så mye rart med denne VE også. AE sluttet å gratulere han med dagen på Facebook, slik hun hadde brukt å gjort hvert eneste år. Så i 2017 fikk han ikke noen gratulasjon. AE og mellomste datteren ble også tatt ut av styret rett før drapet. Så det er nok mye rart som har foregått bak kulissene før drapet. VE var økonomisjef i Polaris, og hadde god lønn der, men så gikk han tilbake til TH som han hadde sluttet hos for lenge siden.
Citera
2024-10-26, 17:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nujaevlarihavet
De som sier at han ikke er opptatt av penger kan ikke ha fulgt med på en flekk.
Han er jo totalt sykelig opptatt av penger. Det er jo endeløse bevis på det.
Politiet har hatt rett hele tiden. Riksadvokaten har bare blafret fort gjennom papirene, og gir ikke noe inntrykk i det hele tatt av å ha fulgt med.

Det er ikke fysisk mulig å lese de mange tusen sidene så fort. Han bare tok et standpunkt og skar igjennom. Ferdig snakka.
Men nattesøvnen til TH har vel uansett fått seg en smekk, med tanke på alt, og ikke minst den forfalskede ekteskapskontrakten.

Hun hadde ikke sjans den dagen hun bestemte seg for å skilles. Det er det visst veldig vanskelig å forstå for noen.

Riksadvokaten, skumlesern skulle ha måttet fremlegge alle disse bevisene som med særlig styrke taler imot THs involvering i dette drapet på henne. Hva gjorde at han etter noe blafring med 40-50 tusen sider, politiets hele tiden gitte grønne lys i å opprettholde siktelsen mot TH og helt i innspurten før endelig avgjørelse ble tatt falt ned på akkurat denne avgjørelsen når både politi og statsadvokat ville henlegge på bevisets stilling? Hva har han blitt gjort kjent med og av hvem?
Citera
2024-10-26, 17:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jax34
Han har bodd i huset i flere tiår. Du må da skjønnet at påstanden "politiet finner ikke ett eneste fotavtrykk av han på gulvet i huset" er tull, lik som mye annet sagt i saken. Hensikten med å finne på slike ting, er å se hvordan den mistenkte reagerer. Også det med volumet kan bare være tull. Samme som påstanden om at han slettet noen på telefonen. De viste jo at det ikke nødvendigvis var slik. Poenget var igjen å se hans reaksjon.

Skjønner👍 Men har har vel ikke trampet med uteskoene (de han hadde på seg på jobb den dagen) i stua i flere 10 år. Ja, det kan være tull det med telefonen. Men jeg må bare forhålde meg tid det jeg leser. Uansett må vi slippe denne fisken nå, TH er renvasket fra anklagene. Ikke noe vits i å diskutere han.
Citera
2024-10-26, 17:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Jeg tenker igjen på hytten som brant ned til grunnen, natten før HHB1 og familien skulle flytte inn.

Hytten som aldri er blitt gjenoppbygd.

Og som svigersønnen bygde med egne hender. Felte og tørket tømmeret selv.

Kanskje hytten aldri var forsikret. Kanskje HHB1 og ektemannen fikk store økonomiske tap etter hyttebrannen.

Kanskje det aldri var blitt avtalt noen pris for tømmer, tomt osv. Og de ble sittende med gjeld og en askehaug.

Det er vondt å tenke på.

Men det stopper ikke der...I 1993, da TH er i selvpåført eksil, dør stefaren til AE under tragiske omstendigheter. En hun var glad i.
Bare et halvt år etter må hun underskrive den nye ektepakten hvor hun blir fratatt arveretten til huset. Etter sigende under lite hyggelige omstendigheter og trusler.
Citera
2024-10-26, 17:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaanseth
Mener at VE tok over for GHH. Dette skjedde rett før drapet. Men GHH skal ha kommet tilbake igjen etter noe tid borte. Virker på meg som at TH har et psykisk grep rundt GHH. Et psykopatgrep som er vanskelig å komme ut av. Mange som er i et slikt grep ser det ikke engang selv, det er jo det som er det verste.
Det er så mye rart med denne VE også. AE sluttet å gratulere han med dagen på Facebook, slik hun hadde brukt å gjort hvert eneste år. Så i 2017 fikk han ikke noen gratulasjon. AE og mellomste datteren ble også tatt ut av styret rett før drapet. Så det er nok mye rart som har foregått bak kulissene før drapet. VE var økonomisjef i Polaris, og hadde god lønn der, men så gikk han tilbake til TH som han hadde sluttet hos for lenge siden.
GHH jobber i dag som rådgiver i et departement og har forlatt Futurum for godt.
Citera
2024-10-26, 17:59
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AmunRa
GHH jobber i dag som rådgiver i et departement og har forlatt Futurum for godt.

Ja. Han kom tilbake etter en stund, og så har han forlatt igjen. Det var vel Olavsgaard han dro til.
Citera
2024-10-26, 18:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Det enkle faktum at hytten aldri er blitt gjenoppbygd tyder jo på noe ugreie med forsikringen.

Det neste faktum er at strømmen ikke var blitt påkoblet. Det kan ha vært byggestrøm på hytten. Og det skal ha blitt tatt ett siste strøk med lakk på dagen eller kvelden før brannen.

Og så, at hytten brant helt ned til grunnen. Det skal noe til å brenne ned en hytte laget av laftet tømmer.

Så ja, det er belegg for å stille flere spørsmål her.

Edit.

Hvis min nybygde og fullforsikrede hytte hadde brent ned ville jeg selvfølgelig ha bygd den opp igjen.

Hvis jeg ikke lenger ønsket å ha hytte på dette stedet fordi det gir dårlige minner, ville jeg ha solgt den.

Og brukt midlene til å kjøpe hus annet sted.

Jeg frykter at HHB1 og ektemannen ble sittende igjen med gjeld til Tom Hagen etter hyttebrannen. Og at den gjelden må gjøres opp før de kan så mye som å videreselge tomten.

Riktig, du kan ikke velge mellom penger og nytt hus. Forsikringsselskapet krever at huset bygges opp igjen. Dog så kan det bygges opp igjen på en annen tomt hvis det er naturskade.
Citera
2024-10-26, 18:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ronsangel
Ny artikkel i NA. Det er to ting jeg mener TH har sluppet billig unna..
1. At han ikke hørte AE sin tlf ringe da han ringte fra hustlf og AE sin mob la på bordet i huset med 2/3 volum på.. 2. At TH har gått hele huset å lett etter AE (med sko på) da han kom hjem, men politiet finner ikke ett eneste fotavtrykk av han på gulvet i huset

Men som Holden sier, fravær av spor er ikke bevis. Men nå tror jeg en må bare gi opp å fange storhaien, å heller gå etter hjelperne.

Jeg tror nok kidnapping og drap var planen. Hun er kidnappet for å drepes.

Til nummer 1 så ser ikke jeg bort fra at TH både så og hørte hennes telefon der den lå på dette hjertet av et bord i huset eller hva det nå var. Han visste nok ikke at helseappen ville fortelle at den hadde ligget i ro der siden 10.7.
Ved å ikke høre eller se den peker han ut sønnen som ankom boligen på et senere tidspunkt som den siste som hadde befatning med den og var den som la den der etter sin ankomst. TEH og Fru Hagen står/stod nok ikke høyt i kurs hos TH for å si det forsiktig.

Hvem ønsket henne død tenker du? Og hvorfor?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in