2024-10-26, 15:45
Medlem
Full-Retards avatar
Tycker det är helt fel att barn luras att fitta smakar som godis.
Tänk vilket realityfuck Pelle 16 får när det är dags för the real deal.
Senast redigerad av Full-Retard 2024-10-26 kl. 15:48.
Citera
2024-10-26, 15:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ziejacool
inte samma
Jo..
Citera
2024-10-26, 15:49
Medlem
Ond.hickas avatar
Kontaktade du personalen?

– Nej. Jag blev så chockad att jag bara gick fram och tillbaka i butiken. Vi var lite stressade när vi skulle handla.
Citera
2024-10-26, 15:49
Medlem
Studsbolls avatar
Jag vill ogärna hålla med någon som ringer kvällspressen och tjoar om allt de tycker är kränkande, men detta är onödigt gjort av Dollarstore. Självklart kan de sälja produkterna men det är oklokt att placera dem vid vanliga produkter som barn vill ha. Jag hade också blivit sur om jag tvingats prata med barn och barnbarn om vad det är för saker. Fast eftersom jag aldrig skulle sätta min fot på ett skitställe som Dollarstore så lär jag inte tillhöra den drabbade kategorin.
Citera
2024-10-26, 15:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tuppruskaren
Ja vad ska man säga? WT som vill ha sina 15min fame.

Dollarstore, mor vid 36, Bodafors, WT-radarn pekar på max.

Förmodligen vill hon även ha en rabattkupong på sin favorit butik dollarstore.
Att skaffa barn tidigt i livet är en möjlig wt-markör, men knappast sent. Det har att göra med att en vettig kvinna utbildar sig och sen vill göra karriär.

Kände bara att jag ville påpeka denna lilla faux pas du gjorde så du lär dig något.

I övrigt håller jag så klart med tråden att det är ohyggligt att trasha ut sig till kvällspressen för en sån här sak. Skämskudde på.
Citera
2024-10-26, 15:52
Medlem
Public Enemys avatar
Såna måste jag köpa!
Citera
2024-10-26, 15:55
Bannlyst
Tjejer som suger på en kukklubba får en guldstjärna.
Citera
2024-10-26, 16:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Public Enemy
Såna måste jag köpa!
Jag ska köpa en påse och bjuda tjejerna på jobbet
Citera
2024-10-26, 16:07
Medlem
Europes avatar
Så hon ville ha godis föreställande vissa organ, men märkte till sin förskräckelse att det fanns även andra organ?

Den reaktion talar i och för sig för att de godisen skulle passa till Halloween…

Citat:
Ursprungligen postat av invandrar-leffe
Ja de flesta normala föräldrar skulle nog anse det vara synnerligen olämpligt med detta godis i en affär där barn handlar helt oavsett vad de själva jobbat med och vilka sexuella preferenser de har.
Avsaknaden av vanliga normala personer i tråden är verkligen anmärkningsvärd.

De Dollarstores jag känner till här i Stockholm finns i stora handelscentrum i industriområden och är inte direkt ställen som de flesta barn besöker utan att föräldrarna tar dem dit. Jag skulle inte direkt kalla Dollarstore en butik riktad till barn. Som jämförelse brukade vår livsmedelsbutik och kiosker ha porrtidningarna helt öppet i vårt förortscentrum och dem besökte vi barn dagligen. Lådorna som nämns i tråden, som man började ha dem i för att inte skylta med omslaget, började dyka upp först någon gång när jag var tonåring. Även vår lokala videobutik vi ungar besökte hade porrfilmerna helt öppet. Men givetvis var inte allt sådant lika fritt som det är nu med internet.

Jag vet inte om mamman menar att leksaker formade som vaginor och bröst är mycket värre än den riktiga varan. Hur som helst borde hon i så fall kanske endast ta ungarna till butiker som specifikt riktar sig till barn. Lite vuxen- och föräldraansvar, för tusan.
Citera
2024-10-26, 16:08
Avslutad
Vad förväntar man sig hitta i en Dollarstore? Har man integritet håller man sig själv och sin avkomma borta från den sortens slödder-magnet till butik.
Citera
2024-10-26, 16:10
Medlem
SnutteFia03s avatar
Håller med om att det såg äckligt och dekadent ut. Enligt butikschefen skulle det även finnas godis som efterliknande den manliga kroppen, men det syntes inte på bilden i artikeln iaf.

Tycker också att det är märkligt att barn ska behöva presenteras godis format som könsorgan.

Men det är ju nånting med att man söker sexualisera barn, eller ha med dem i olika sexuellt laddade sammanhang jämt och ständigt i det här landet. Det här med godiset kan tyckas harmlöst enligt vissa kanske, men i kombination med andra företeelser så som dragqueen storyhour, pride och att man ska prata sex/onani med förskeloebarn som det var tal om för ett tag sedan så är det en märklig helhetsbild som målas upp.
Citera
2024-10-26, 16:13
Medlem
okok1s avatar
Denna mamma kanske hade mått bättre i Saudiarabien.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in