Så hon ville ha godis föreställande vissa organ, men märkte till sin förskräckelse att det fanns även andra organ?
Den reaktion talar i och för sig för att de godisen skulle passa till Halloween…
Citat:
Ursprungligen postat av
invandrar-leffe
Ja de flesta normala föräldrar skulle nog anse det vara synnerligen olämpligt med detta godis i en affär där barn handlar helt oavsett vad de själva jobbat med och vilka sexuella preferenser de har.
Avsaknaden av vanliga normala personer i tråden är verkligen anmärkningsvärd.
De Dollarstores jag känner till här i Stockholm finns i stora handelscentrum i industriområden och är inte direkt ställen som de flesta barn besöker utan att föräldrarna tar dem dit. Jag skulle inte direkt kalla Dollarstore en butik riktad till barn. Som jämförelse brukade vår livsmedelsbutik och kiosker ha porrtidningarna helt öppet i vårt förortscentrum och dem besökte vi barn dagligen. Lådorna som nämns i tråden, som man började ha dem i för att inte skylta med omslaget, började dyka upp först någon gång när jag var tonåring. Även vår lokala videobutik vi ungar besökte hade porrfilmerna helt öppet. Men givetvis var inte allt sådant lika fritt som det är nu med internet.
Jag vet inte om mamman menar att leksaker formade som vaginor och bröst är mycket värre än den riktiga varan. Hur som helst borde hon i så fall kanske endast ta ungarna till butiker som specifikt riktar sig till barn. Lite vuxen- och föräldraansvar, för tusan.