2024-10-24, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Jag tyckte de blev mer intresserade. Anders är för övrigt den mest sympatiske bonde jag sett. Okej inte sett alla år. Han är dock svårslagen med sin karisma och härliga sätt.
Samma här, han växer på mig för varje avsnitt.
Tror han är så mycket mer än den flamsiga fasad han ofta lägger sig till med!
2024-10-24, 22:52
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nanteq
Ja absolut finns ett allvar också.
2024-10-25, 06:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kickan
Westernryttaren är ett mysterium. Bostaden såg ut som en lägenhet i en moderniserad historisk länga. Inget fel i det, men knappast ett "hus", och tv4 undvek nogsamt att filma tydligt. Även hästarna var lite pillemariga... tillhörde de honom . Har han egna hästar öht? Eller bor han i lägenheten mot att han bidrar med hästskötsel och ridning?

Shoppingen var ett bottennapp. Kvinnorna tog ansvar, var sociala och handlade det de tyckte behövdes, han behövde inte lyfta ett finger. Sen hade han mage att gnälla över att de pratade och tog initiativ.

Och kommentaren när han kom ut. "Hur ska vi splitta det här då?" Tror aldrig det hänt förut att kvinnorna "bjudits" hem till ett tomt kök, ställer upp och handlar, och sen ska betala det själva.

Han kommer att stå där ensam innan denna säsong kommit till slutvalet.

Ja, han är ett mysterium. Läste om en kille för några år sedan som bodde i en lägenhet i typ Lund men arrenderade drygt 300 ha åker som han brukade. TV4 godkände inte honom eftersom han inte hade en gård. Göran står inte med bland befattningar i företagets ledning. Således är han mest troligt bara anställd som dräng. Tjänar nog inte särskilt bra utan går nog runt ekonomiskt genom att få mat på jobbet. Jag har varit dräng och det är sjukt dåligt betalt, möjligen därför han dricker nescafe och vill splitta kvittot för handlingen. Det var ju inte direkt så att han gick runt och visade ägorna och sin favorithäst, men det kanske kommer. När de står på verandan så är det skrämmande likt refernsbilden på hemsidan över deras övernattningslägenheter som går att boka.
Får en dålig känsla av honom och tycker synd om kvinnorna som lurats in i detta. Undra när och varför den femte bonden dyker upp? Kan det vara så att Görans dejter inser att det är deras besparingar som kommer bekosta förhållandet? Så istället för att defilera i mål på en gård med sin Prince charming kommer bankkontot tömmas i en lägenhet i mariefred.
2024-10-25, 14:57
Medlem
Tantradyss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nattedogg
Ja, han är ett mysterium. Läste om en kille för några år sedan som bodde i en lägenhet i typ Lund men arrenderade drygt 300 ha åker som han brukade. TV4 godkände inte honom eftersom han inte hade en gård. Göran står inte med bland befattningar i företagets ledning. Således är han mest troligt bara anställd som dräng. Tjänar nog inte särskilt bra utan går nog runt ekonomiskt genom att få mat på jobbet. Jag har varit dräng och det är sjukt dåligt betalt, möjligen därför han dricker nescafe och vill splitta kvittot för handlingen. Det var ju inte direkt så att han gick runt och visade ägorna och sin favorithäst, men det kanske kommer. När de står på verandan så är det skrämmande likt refernsbilden på hemsidan över deras övernattningslägenheter som går att boka.
Får en dålig känsla av honom och tycker synd om kvinnorna som lurats in i detta. Undra när och varför den femte bonden dyker upp? Kan det vara så att Görans dejter inser att det är deras besparingar som kommer bekosta förhållandet? Så istället för att defilera i mål på en gård med sin Prince charming kommer bankkontot tömmas i en lägenhet i mariefred.

Jag tycker han är så jävla lik MP:s nya språkrör -Daniel Helldén. Tror det är han!
2024-10-25, 15:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kulturstrateg
Anders tjejer checkade verkligen ur när han pratade om hur framtiden ska se ut. Plötsligt förstod dem att han är en bonde och lever kvar i det glada 50-talet. Det lät som filmen Pleasantville när Anders beskrev sin framtidsvision. Frun står vid dörröppningen samma klockslag varje dag, hållandes en rykande färsk bullplåt och ropar in sin glada familj med ett orubbligt scientolog-leende på läpparna. Vid fikabordet ställs samma frågor, samma käcka kommentarer fälls, barnen får varsin puss på kinden och maken en på munnen efter en exakt lika lång fikapaus som förra dagen. Sen är det på't igen och så rullar det på. Forever. And ever. And ever. And ever...

Den mulliga med råttfärgat hår kommer att åka hem innan valet nästa vecka. Hon vet med sig att hon är utfyllnad(i dubbel mening? ), och efter att Anders presenterat sin 50-talsvision hade hon ett skäl att lämna så att hon slipper slaget mot självkänslan i att bli utröstad först.

Gamla släktgårdar, består just därför att det baseras på gamla traditioner.
Det är tidigare generationer som förvärvat hemmanet, en gång i tiden
och sedan ärvs gården till nästkommande generation,
och den som ärver, har till uppgift att förvalta sitt arv,
förbättra o utveckla verksamheten.

Med rätt partner - så kan bondeparet tillsammans utveckla o driva gården mot nya mål.

Bondepar har gemensamt mål att förvalta släktgården tills ny generation tar över ansvaret.

Anders har höns och mjölkor-kor.
Han har redan fått sitt första barn,
om han får fler barn, så lär Anders o hans fru
utse vem av ungarna som är bäst lämpad att ta över gården,
den dagen Anders o frun blivit gamla.

Anders är den bonde som talar i klartext, han vet att hans partner bör vara redo att rycka in
i gårdens sysslor. Att hon bör vara nöjd med lugnt lantliv,
och att de två blir självständiga o jämbördiga arbetskamrater.

Anders med sina kor o höns, frun har möjlighet att starta tex-egna odlingar,
el bed and breakfast verksamhet, bikupor, hantverk el dyl
Traditionen lever kvar-Precis som på det gamla bonde- samhällets tid.
2024-10-25, 15:59
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
Gamla släktgårdar, består just därför att det baseras på gamla traditioner.
Det är tidigare generationer som förvärvat hemmanet, en gång i tiden
och sedan ärvs gården till nästkommande generation,
och den som ärver, har till uppgift att förvalta sitt arv,
förbättra o utveckla verksamheten.

Med rätt partner - så kan bondeparet tillsammans utveckla o driva gården mot nya mål.

Bondepar har gemensamt mål att förvalta släktgården tills ny generation tar över ansvaret.

Anders har höns och mjölkor-kor.
Han har redan fått sitt första barn,
om han får fler barn, så lär Anders o hans fru
utse vem av ungarna som är bäst lämpad att ta över gården,
den dagen Anders o frun blivit gamla.

Anders är den bonde som talar i klartext, han vet att hans partner bör vara redo att rycka in
i gårdens sysslor. Att hon bör vara nöjd med lugnt lantliv,
och att de två blir självständiga o jämbördiga arbetskamrater.

Anders med sina kor o höns, frun har möjlighet att starta tex-egna odlingar,
el bed and breakfast verksamhet, bikupor, hantverk el dyl
Traditionen lever kvar-Precis som på det gamla bonde- samhällets tid.

Fint skrivet tycker jag. Precis så borde det vara.
2024-10-25, 16:01
Avslutad
Citat:

Ibland kan humor kanske tyckas flamsig, ibland bara speglar den en skön personlighet För mig är Anders humor det sistnämnda.
2024-10-25, 17:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sirsia0
Ibland kan humor kanske tyckas flamsig, ibland bara speglar den en skön personlighet För mig är Anders humor det sistnämnda.

Ja- naturlig. Han blivit populär ute i stugorna
kollade på nätet och han berättar att han nu får tutt-foton från kreti o pleti.. han förstår verkligen inte hur dessa individer kan göra så..
Bra Anders.
2024-10-25, 20:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tantradys
Jag tycker han är så jävla lik MP:s nya språkrör -Daniel Helldén. Tror det är han!

Haha, när du säger det så gör han faktiskt det. Kanske därför jag undermedvetet inte gillat honom?
2024-10-25, 22:56
Medlem
Abelssuns avatar
Isaks brudar är allt annat än bondefru-material. De vill bara synas i tv. En annan sak jag reagerade på, varför fick Isak reklam för sitt Instagram-konto i bild mitt i sändningen? Ingen annan har fått det.

Var det ett krav från honom för att få vara med eller?
2024-10-25, 23:18
Medlem
Citat:
Grymt fint hus oxå
2024-10-25, 23:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nattedogg
Vet du att neskaffe är dubbelt så dyrt som vanligt kaffe?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in