Citat:
Ursprungligen postat av
allan78
Nej, jag förstår genuint inte hur samhället fungerar. Men uppenbarligen är det ju inte systemkollaps där borta idag, så jag erkänner gärna att jag inte förstår allt.
Men med svenska mått, en bolåneränta på 30% hade försatt halva befolkningen i personlig konkurs. Enda sättet jag kan förklara det på som gör att samhället typ fungerar är om det samtidigt är 30% inflation.
Det ser illa ut, ingen direkt systemkollaps nu nu, utan snarare ett ”race to the bottom”.
Trots att den ryska ekonomin är relativt liten så verkar få vara villiga att understödja den ryska statens utgifter samtidigt som allt större delar av den offentliga ekonomin spenderas på produkter som inte kommer inbringa något värde. Stridsmatriel förbrukas och inbringar noll.
Flera hundratusen potentiella skattebetalare och försörjande fäder har redan dött, det är extremt negativt.
Det betyder inte att kriget kommer ta slut i närtid, putlers ryska krigsekonomi har råd att offra framtiden för flera miljoner väljare innan det riktigt går åt pipsvängen totalt även om tecknen är minst sagt tydliga.
Vi får hoppas att BRICs- räddar den ryska ekonomin/befolkningen till slut för jag lär då aldrig i helvete ge dom den minsta smulan. Den går till valfri fiskmås.