2024-10-24, 22:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Startar de något nu kommer de få massivt stöd av Ukraina och kanske andra också.

Vore härligt om skiten Putin gjorde i Groznyj -99 straffade sig nu. Poetiskt.
Citera
2024-10-24, 22:53
Medlem
KoyaanisQatsiis avatar
Ser fram emot videomaterialet de lokala tjetjenska myndigheterna släpper på diverse telegramkanaler när dessa tillfångatas
Citera
2024-10-24, 23:30
Medlem
45-75Marlins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arccosinus
Det mycket- väldigt mycket- som inte går Putins väg just nu. BRICS-mötet går mot ett ryskt praktfiasko och Sydkoreansk underrättelsetjänst konstaterar att Mordkoreas ammunition är på upphällningen.

Sydkorea har sällan fel när det gäller sina grannar, de har av naturliga skäl örnkoll

South Korean intelligence has confirmed that North Korea has ammunition remaining for 3 more months of war - Yonhap News Agency

https://x.com/stratcomcentre/status/1849448905869521041?s=61&t=A0yG4NqpU0he5Hbg1RZBpw
Ja Sydkorea kan nu bara sitta och kolla på hur grannen avväpnas av Putin. Som belöning får den Fete lite getter och spannmål...
.
Citera
2024-10-24, 23:46
Medlem
45-75Marlins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snyggast.i.Speedo
Ryskt befäl kommer till insikt att han skickats in i en köttkvarn för att dö och han storgråter i en video stunden innan sin död. Dräggets liv är ingenting värt i KGB-Putins ryssland men precis innan sin död drar han den desillusionerade slutsatsen att avskrädeshögen och kloaken ryssland ska "segra".

Toretsk sektorn.

“Our wounded are rotting in the basements. No backup. No evacuation. But victory will be ours no matter the cost!”

- A Russian commander with the callsign ‘Knyaz’ reported from Toretsk and asked to make his video public.

x.com/NatalkaKyiv/status/1849446744402141305
Han såg inte riktigt ut som han trodde på nån seger
Bra att såna här filmer kommer ut även om medel Ivan inte har enkel access till X kommer garanterat nån som känner killen att se det
Citera
2024-10-24, 23:47
Medlem
JymdKjams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nidhoogen
Min källa är Volodomyr "juden i tshirt" Zelensky.

Även sett bilder på Ryska förband med Nord Koreas flagga vid nyligen befritagna områden, jag gissar på att de Nord Koreanska elitförbanden inte hade tid att ställa upp på gruppfoton för de var upptagna med att jaga ikapp grisarna i Ukrainsk uniform som avancerar hårt västerut.

Kan du förklara för oss andra hur kriget går för Ryssland? Sedan invasionens start i februari 2022 så har vi nu uppnått halvtid av andra världskriget. Under den tidrymden hade de äkta nazisterna erövrat i princip hela Europa. Den före detta ”stormakten” Ryssland har möjligtvis tagit kontroll över 20 % av Ukraina. Ett av Europas fattigaste länder. Dock med hjälp av Iran och Nordkorea….

Jämfört med WW2 - hur bra fungerar Putins plan?
Senast redigerad av JymdKjam 2024-10-25 kl. 00:02.
Citera
2024-10-24, 23:51
Medlem
45-75Marlins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snyggast.i.Speedo
Republikanerna är självfallet upprörda och överväger amerikanskt militärt ingripande.

Nordkoreanska kommunister som hotar Sydkoreas, Japans och USAs säkerhet och befinner sig på europeisk mark för att strida mot en allierad är långt bortom alla tänkbara röda linjer.

Key Republican: US should consider ‘direct military action’ if North Korean troops enter Ukraine

House Intelligence Committee Chair Mike Turner (R-Ohio) on Wednesday said the U.S. should consider taking “direct military action” if North Korean troops enter the war in Ukraine, following the revelation that thousands of soldiers from the isolated country are in Russia.

https://thehill.com/policy/defense/4949714-north-korean-troops-ukraine-war/
Ja Putins desperata trick med nordkoreanska soldater kan nog ge en rejäl back fire, om dvärgen räknat med fördelar vid en Trump-seger i valet...
Citera
2024-10-24, 23:59
Medlem
45-75Marlins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VizslaSilver
Hoppas Kim i vredesmod när hans soldater blir kluvna itu skyller på att Ryssland lurat honom
Då hans granater är slut och inga getter eller annan betalning landat, kommer han nog att bli sur!
Samtidigt har han inte fler vänner just nu som vill göra affärer...
Citera
2024-10-25, 00:00
Medlem
Jack.Elams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 45-75Marlin
Ja de lär inte vara de sista! Det är kanske en tanke bakom att inte skicka gulingarna till Ukraina, där det är större chans att de försöker desertera?

Fast både i befriade delarna av Kursk och ockuperade delarna av Ukraina så har dom Ukrainare på andra sidan. I dagsläget så skulle jag tro det är lika enkelt för dom att desertera på båda ställena.

Jag är mer inne på att det skulle ta hus i helsike om Ryssarna tar hjälp av dom på ockuperad mark. Jag såg det här från EU tidigare och det språkbruket skulle jag vilja säga är en smula upprört för att komma från en diplomatisk kanal.

https://www.consilium.europa.eu/en/press/press-releases/2024/10/24/russiaukraine-statement-by-the-high-representative-on-behalf-of-the-eu-on-reports-of-the-dprk-sendin g-troops-to-russia/
Citat:
The European Union is deeply alarmed by reports that the DPRK is sending troops to participate in Russia’s illegal war of aggression against Ukraine. This would constitute a serious breach of international law, including the most fundamental principles of the UN Charter. It would be a unilateral hostile act by the DPRK with serious consequences for European and global peace and security. This development also illustrates once again how Russia is spreading instability and escalation in the region and across the globe.
Citera
2024-10-25, 00:00
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av YBB641
Vore härligt om skiten Putin gjorde i Groznyj -99 straffade sig nu. Poetiskt.

Alla som inte tillhör Putins härskarklan där hatar ryssarna. Men de är extremt förtryckta och förföljda av landsförrädarna. om det smäller kommer kommer många tjetjenska samarbetsmän dö.
Citera
2024-10-25, 00:03
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jack.Elam
Jag sitter och googlar lite snabbt på det och jag hittar väldigt lite skrivet om saken. Min förståelse nu är att dom har en stor pensionsmyndighet där dagens pensioner finansieras löpande med inbetalningar från privata företag, arbetaren själv men framförallt löpande från Ryska staten.

Jag måste googla lite mer men första känslan jag får är att det är välfärdsfonden som är tänkt att täcka upp när inte staten löpande kan betala ut pensioner?

https://en.wikipedia.org/wiki/Pension_Fund_of_the_Russian_Federation

Här om veckan deklarerades att välfärdsfonden inte lägre fick användas budget-regulator.

Dessutom så består den väl inte enbart av realiserbara tillgångar? Kan ha fel där, men min minnesbild är att utbyggnaden av höghastighetståg mellan Moskva / Sankt Petersburg helt eller delvis avsågs finansieras den vägen.
Citera
2024-10-25, 00:04
Medlem
45-75Marlins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
Dödad rysk soldat i Tjetjenien. Nära Grozny. Den staden blev lika sönderbombad av ryssen som Mariupol om inte ännu värre. Skulle inte förvåna mig krig snart bryter ut där för en tredje gång. Ryssarna för med sig död varhelst dom sätter sin fot.

https://x.com/blyskavka_ua/status/1849501909020712961
Snyggt! Såg ut som ett perfekt skott i maskinrummet. Som älgjägare är ett hjärt-lungskott säker död.
CNS-skott svårare men effektivare
Citera
2024-10-25, 00:06
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jack.Elam
Jag sitter och googlar lite snabbt på det och jag hittar väldigt lite skrivet om saken. Min förståelse nu är att dom har en stor pensionsmyndighet där dagens pensioner finansieras löpande med inbetalningar från privata företag, arbetaren själv men framförallt löpande från Ryska staten.

Jag måste googla lite mer men första känslan jag får är att det är välfärdsfonden som är tänkt att täcka upp när inte staten löpande kan betala ut pensioner?

https://en.wikipedia.org/wiki/Pension_Fund_of_the_Russian_Federation

Här om veckan deklarerades att välfärdsfonden inte lägre fick användas som budget-regulator.

Dessutom så består den väl inte enbart av realiserbara tillgångar? Kan ha fel där, men min minnesbild är att utbyggnaden av höghastighetståg mellan Moskva / Sankt Petersburg helt eller delvis avsågs finansieras den vägen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in