2024-10-24, 20:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Forventningene mine står ikke i taket, nei. Mistenker dessverre Th/mten sitt "meget interessant" er
mest for å selge inn Krimpodden. Nå som politiet og media er blitt heftig anklaget av Holden for å
ha drevet svertekampanje mot TH, tviler jeg på det tilflyter media noe særlig av relevans.

Jeg fant kun én interessant ting i denne runden og den var relatert til trusselbrevet. Som en annen linguist en gang nevnte, du skal stå opp tidlig om morran for helt å kunne unngå å sette spor av deg over fem sider med tekst. Jeg tror detaljer i dette trusselbrevet og også i e-posten de hadde en runde på kan ha satt politiet på sporet av en medvirker i dette drapet.
Citera
2024-10-24, 20:41
Medlem
Jax34s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Coysman
Og de 10-12 var vel verdt over det dobbelte ved tiden for overføringen?

TH betalte 14900 Monero. 1 Monero er i dag 1700 kr 14900 Monero er altså over 25 millioner kroner i dag. Men var verdt hele 58 millioner kroner 8 mai 2021 da 1 Monero var 3900 kroner. Hvis GM straks solgte det han fikk, så angrer han nok på det.
Senast redigerad av Jax34 2024-10-24 kl. 20:48.
Citera
2024-10-24, 20:50
Medlem
Jax34s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
Mye villspor og løse tråder i saken. Selv pengene virket ikke å være viktig for involverte. Alt handlet i grunn bare om å ta AE. Man finner ikke mange saker der ukjente gjerningsmenn oppsøker en bestemor i hennes eget hjem midt på lyse dagen, bare for å komme og hente henne.
Han kunne sikkert ha fått mere ut av TH. Men var vel redd for å bli tatt på en eller annen måte.

Men THs belønning for å finne AEH død eller levende, gjelder vel fortsatt ?
Senast redigerad av Jax34 2024-10-24 kl. 21:08.
Citera
2024-10-24, 21:16
Medlem
Jax34s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kokadu
Jeg fant kun én interessant ting i denne runden og den var relatert til trusselbrevet. Som en annen linguist en gang nevnte, du skal stå opp tidlig om morran for helt å kunne unngå å sette spor av deg over fem sider med tekst. Jeg tror detaljer i dette trusselbrevet og også i e-posten de hadde en runde på kan ha satt politiet på sporet av en medvirker i dette drapet.
Ja det ser ut til at VGs kilde i Politiet har gitt dem innsyn i hele det brevet GM skrev. Uten at vi får vite alt som står skrevet i brevet.
Citera
2024-10-24, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jax34
Ja det ser ut til at VGs kilde i Politiet har gitt dem innsyn i hele det brevet GM skrev. Uten at vi får vite alt som står skrevet i brevet.

Ja jeg synes det kom relativt tydelig frem at de har valgt å sladde for det å ikke dele det de vet dekker seg under den. Ikke at jeg nødvendigvis tror det er det som kanskje har satt politiet på sporet av en medvirker. Det virket som om det bak sladden var opplysninger som knytter seg inn mot THs familie. Og som det da sikkert har blitt reist spm rundt hvorfor nevnes eller hvorfor er et tema i et slikt brev eller noe. Det er vel dette at datter nevnes med fullt navn sammen med samboer som vi egentlig kjenner til fra før. Virker som om Krimpodden forsøker gjøre alt gammelt til nytt for tiden.
Senast redigerad av Kokadu 2024-10-24 kl. 21:43. Anledning: Rette
Citera
2024-10-24, 22:33
Medlem
Har det egentlig kommet frem hva dette stjålne OneCall-SIM-kortet har blitt brukt til i saken?

Bunnpris-sim-kortet ble vel brukt til opprettelse av kontoer.

Og hvorfor behovet for begge disse?
Citera
2024-10-24, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Askeladd1
Har det egentlig kommet frem hva dette stjålne OneCall-SIM-kortet har blitt brukt til i saken?

Bunnpris-sim-kortet ble vel brukt til opprettelse av kontoer.

Og hvorfor behovet for begge disse?

Tenker at det i grunn kan være to forskjellige saker, at passet til Golf er kjøpt av flere.
Citera
2024-10-24, 22:46
Medlem
PSS har vel brukt det i andre svindelsaker.

Men iPhonen som har vært brukt til onecall-abonnementet tilhørende OHG inneholdt tre fotografier tilknyttet Hagen-saken.

Et foto av åstedet i S4, fra en artikkel, et foto av Anne-Elisabeth av ukjent opprinnelse, og et foto av Tommy Brøske, også av ukjent opprinnelse.

Det er alt som er offentliggjort.

Edit.

Hagen skal ha mottatt falske krav fra angivelige kidnappere. Kanskje PSS prøvde seg. Eller hadde tenkt å sende ett falskt krav, men ombestemt seg.
Senast redigerad av kornblomst 2024-10-24 kl. 22:49. Anledning: Edit.
Citera
2024-10-24, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
PSS har vel brukt det i andre svindelsaker.

Men iPhonen som har vært brukt til onecall-abonnementet tilhørende OHG inneholdt tre fotografier tilknyttet Hagen-saken.

Et foto av åstedet i S4, fra en artikkel, et foto av Anne-Elisabeth av ukjent opprinnelse, og et foto av Tommy Brøske, også av ukjent opprinnelse.

Det er alt som er offentliggjort.

Ok det visste jeg ikke, det endrer på det hele ja.
Citera
2024-10-24, 23:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Formann
Ok det visste jeg ikke, det endrer på det hele ja.

Nøyaktig sitat fra artikkelen i VG.
Politiet finner også bilder på en av telefonene. Disse bildene viser blant annet en nyhetsartikkel der det er et bilde av åstedet i Sloraveien 4 og det stjålne passet etter drapet, ifølge VGs opplysninger.

I tillegg finner de et bilde av en nyhetsartikkel av tidligere etterforskningsleder i Lørenskog-saken, politiinspektør Tommy Brøske, med Anne-Elisabeth Hagen på en skjerm i bakgrunnen, får VG opplyst.
Det ble feil slik jeg beskrev det.

Kilde: VG 30. okt 2023
Den ukjente kryptojakten
Citera
2024-10-24, 23:46
Medlem
Til dere som har hørt podcasten; ble det sagt hvilken dato OneCall-abonnementet ble bestilt, og SIM-kortet sendt? Politiet holdt den detaljen hemmelig tidligere.
Senast redigerad av Lorentsen 2024-10-24 kl. 23:56. Anledning: Tilføyelse
Citera
2024-10-24, 23:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Formann
De påståtte kidnapperne visste da det at TH var analfabet på data, så da faller det i fisk at han ikke kunne kontakte politiet eller media.
Det er liksom ikke bare å ringe til kryptoeksperter og si, kona mi er kidnappet og jeg trenger hjelp til å overføre 90 millioner.

Kanskje planen til GM var at TH skulle kontakte RU?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in