2024-10-24, 22:43
Medlem
picapicans avatar
Har skäggbögen bajs-fobi?
Citera
2024-10-24, 22:44
Medlem
Elsa… Hur dålig självinsikt kan man ha? Hennes känslor och behov har stått i centrum sedan ruta 1 och när Adam för första gången vädrar en känsla möts han med aggressivitet, förminskande och skuldbeläggande. ”Jag fattar ingenting av dig, Adam”, är en ganska brutal kommentar till någon som inte gör annat än att försöka förstå den som fäller kommentaren.

Blir lite nyfiken på vad det är Adam tycker är ”utmanande” med Elsa, i positiv bemärkelse, som han resonerade om i sin videoblogg. Utifrån ser det ut som att hennes kassa attityd är den stora utmaningen. Han är ju överlägsen henne på samtliga plan, lite underligt att han inte ser vilket bottennapp han fått. Om det nu är så att han enbart är intresserad för att hon är ointresserad har ju experterna gjort en ännu sämre matchning än vad man trodde, vilket inte vill säga lite.

Kan Elsas avighet mot Adam från start ha något att göra med klasskillnaderna mellan dem? Hon verkar inte ”känna igen” Adams typ. Skrattar högt på FaceTime åt ett snyggt teakbord och tycker att han använder svåra ord. Om man inte kan identifiera sig med någon över huvud taget kan det vara svårt att känna attraktion. Oavsett hur det ligger till tycker jag att det är uppenbart i deras umgänge att de har helt olika referensramar.
Citera
2024-10-24, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaChiara
Jag gissar att när Adam tröttnat rejält på Elsa och inte orkar anstränga sig att vara trevlig, då kommer hon att tvärvända och bli efterhängsen och vilja ha honom. Hon har nog bara haft killar som är dysfunktionella och som behandlat henne som en förbrukningsvara.

Elsa är extremt omogen. Finns en hel del narcissistiska drag. Sedan hjälper väl hennes osäkerhet till med att hon antagligen dejtat män som inte brytt sig ett skit om henne. Jag tror tyvärr också att när Adam får nog så kommer hon bli som förbytt. Exakt det som hände när jag för några år sen dejtade en tjej som var exakt som henne och hade lika trasig insida, när bägaren rann över och jag drog då lät hon mig inte vara så tillslut fick jag hota med en polisanmälan
Senast redigerad av Heybundy 2024-10-24 kl. 22:54.
Citera
2024-10-24, 22:55
Medlem
Public Enemys avatar
Tråkigaste omgången hittills.
Citera
2024-10-24, 22:56
Medlem
Crapmagics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av picapican
Jag vill med varm hand (bajs i hand) lämna över kommentaren till mästaren NiccoJ
att kommentera din fråga, kör i vind! (trumvirvel)
Citat:
Ursprungligen postat av NiccoJ
Men har någon ifrågasatt bögeriet?
Senast redigerad av Crapmagic 2024-10-24 kl. 22:58.
Citera
2024-10-24, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaChiara
Jag gissar att när Adam tröttnat rejält på Elsa och inte orkar anstränga sig att vara trevlig, då kommer hon att tvärvända och bli efterhängsen och vilja ha honom. Hon har nog bara haft killar som är dysfunktionella och som behandlat henne som en förbrukningsvara.

Ju snällare och mesigare han är mot henne desto jävligare blir hon. Knepig tjej som hela tiden har ett stort behov av att bli satt på plats.
Citera
2024-10-24, 23:09
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av picapican
Den gode Hector har nog tröttnat.
Citera
2024-10-24, 23:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ko-vid-19
Elsa är väl en typisk sån där tjej som svarar "allätare" när man frågar efter hennes favoritmusik.

Noll djup.

Elsa påminner om de där karaktärerna i amerikanska filmerna, WT, bor i en trailer, röker och knarkar, jobbar på frisörsalong, har män som bankar henne gul och blå, flera barn med olika män. Hopplösa vrak som aldrig blir lyckliga. Tänk Elsa när hon hamnar i klimakteriet, hon är redan nu så sur och grinig
Citera
2024-10-24, 23:14
Medlem
MaeWests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Natasss
Elsa! Varför sökte du till detta programmet? Och varför behandlar du Adam som en fläck på väggen?

Det är så jobbigt att se Elsa och Adam.

Jag gillar Adam.
Elsa, däremot...dryg, arrogant, helt utan empati, full av skit o troligtvis slagit vad med någon annan, lika dryg tjejkompis, om att hon ska "gå genom rutan som ett smäck"...
Elsa...lider du av trots-syndrom? Eller du är helt enkelt bara så där pissig mot män som inte sätter dig på en piedestal?

Dessutom...denna hang-up på engelska? Syftet? Tror hon att GVFÖ är en export som kommer ge henne möjlighet till en man med zombie-hjärna i ett land där de pratar engelska?
Senast redigerad av MaeWest 2024-10-24 kl. 23:20.
Citera
2024-10-24, 23:17
Medlem
Crapmagics avatar
Har Elsa nån gång utan att hälsa i missionären börja älska på toalett på afterski för

Citat:
Ursprungligen postat av Lilithseyes
Nej, hon sa att alla som har konto på Flashback är galningar.
Det är bra att du inser att du också är en galning, själv tror jag att flashbackare är som männirskor är mest

Och från detta en sömnlös övergång till
Citat:
Ursprungligen postat av Valpen_
Ju snällare och mesigare han är mot henne desto jävligare blir hon. Knepig tjej som hela tiden har ett stort behov av att bli satt på plats.
Det finns ju en icke återvändsgränds lösning där! att hon testar bli ihop med en såndär dåligpojke som sätter på henne på plats
Senast redigerad av Crapmagic 2024-10-24 kl. 23:32.
Citera
2024-10-24, 23:19
Avslutad
Själv tycker jag att Adams fråga om sångaren och låten var obegriplig. Jag hade inte kunnat svara på den. Men, jag hade inte reagerat som Elsa som tog det som ett påhopp mot henne att bli ställd inför en fråga som hon inte kan svara på och som därmed "förstör hela hennes after-ski kväll och glädjen med den".

Hon är en extremt osäker, ångestfylld, otrygg och osäker tjej som befinner sig på minerad mark tillsammans med någon hon inte vill vara tillsammans med och inte känner sig attraherad av. Hon skulle inte varit med i programmet överhuvudtaget då hon bryts ner av det som händer. Har svt fått för sig att de ska göra terapi på trasiga människor genom att välja ut just dom till ett sånt här program?

Samma sak med Selma, hon har verkligen obearbetade trauman som inte går att fixa via kameran. Vem vill fläka ut sig inför en kamera om svåra saker som påverkat och påverkar en djupt med ångest som följd? Men läraren Andreas ser henne och når henne. Det kan vara räddningen. Hon kommer låta sig nås när inte kamerorna är där, men det kommer inte Elsa att göra för hon och Adam har överhuvudtaget ingen kontakt. De kan inte alls kommunicera med varann.

Nicklas och Ninni har också de terapeutiska behov men precis som Selma och Andreas har de stödet från varann och kan hjälpa och förstå varann, vilket för dem vidare i relationen.

Komplicerad säsong denna...
Citera
2024-10-24, 23:26
Avslutad
Kollar på serien genom er och litar blint på era omdömen.
Slutsats; jag hade helt fel om Adam som jag trodde var en ful (arg) fisk.
Han verkar ju både ha klass och stil och vara en bra person.
Såg en press-bild från hans sovrum - SNYGGT!

Ingen nämner bögparet så antar att de är de som är det riktiga tråkparet.
Folk nämner trots allt Ninni och Andreas (?) hela tiden så de kan inte vara ointressanta. Jag vill kolla bara för deras skull.

Och nu skiter jag i att skona Elsa från ett ärligt omdöme om hennes utseende.
Typ 20 pers har skrivit att hon är elak och gaslightar Adam, och gaslightare har jag fan ingen empati med.
Jag har hållit mig från att påpeka det när det diskuterats att hon inte ser bra ut.
DET ÄR HALSEN/dubbelhakan.
Så jävla fult. Hon ser betydligt äldre ut än 27. 40 plus.

Så.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in