2024-10-23, 21:29
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Galejan
Det fanns en lista över kommande gäddor i gårdagens publicerade blogginlägg på Dumpen.se där man försökte slå sig fri från bluffakturorna. Kolla där.

Har vi haft "Advokatgäddan" redan?
Citera
2024-10-23, 22:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eustache
Irriterad på Dumpen som inte kan sköta en enkel jävla hemsida. #498 är högst upp på förstasidan i min webläsare, man måste gå ner förbi tidigare gäddor, där finns #499.

My bad. Haha

Det är ju bara att söka på 499 i sökrutan på dumpens sida. Så kommer det arabiska dvärgpeddot fram i hela sin tveksamma glans.

När det gäller rebusarna så tycker jag att de är rätt så kul och oftast mycket enkla att lösa. Annars brukar folk rycka in och hjälpa till. Konstigt dock att just den här tråden ska behöva rebusar och att det inte räcker med asterisker - vilket annars räcker när folk spekulerar om mördare, våldtäktsmän, terrorister osv. här på FB. Även ej dömda sådana.

Men nu blickar vi framåt - mot äckel nummer 500!

Och önskar god bättring till Sara!
Citera
2024-10-23, 22:18
Medlem
Skorges avatar
Jag ser att en känd ETC-journalist tillika dumpenkritiker har stängt ner sitt Twitter-konto under dagen idag. Det vore verkligen för bra för att vara sant om han var #500.
Citera
2024-10-23, 22:24
Medlem
Leibachs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
#494 har ju tydligen kört hårt med storyn om att han var på journalistiskt uppdrag, även på sin arbetsplats, så man undrar onekligen om någon vågat ta bladet ifrån munnen än och ställt den intressanta frågan om hur han tänkt ha ett synskadeperspektiv på sitt dumpenreportage 😀

"Hur känns det att bli avsugen när man inte ser något, vi vågar ställa frågorna. Läs allt i Se&HörInte".
Citera
2024-10-23, 22:30
Medlem
MorgNThorgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vByL2CLi
Jag har sökt i tråden men hittar inte ett skit så nu måste ni hjälpa mig här.

Någon som har en rebus på personen som syns vid tidpunkt 00:13 i Sjöbergs kamera under konfrontationen med Bandtraktorn? Det ser ut att vara en riktigt vidrig jävel med lika ovårdat hår som Bandtraktorn, landstingsbyxor (från vistelse på mentalsjukhus???) och en rejäl kagge. Så vitt jag vet är han fortfarande oidentifierad. Kom igen med lite G.R.Ä.V. nu!

Det är bara själva gäddan som identifieras. Förbipasserande är troligen helt irrelevanta och bör därför inte identifieras.
Det är fullt möjligt att de är vänner och han kom från dennes lägenhet, men det är för våra syften irrelevant.
Citera
2024-10-23, 22:55
Medlem
Vaginalketchups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KallaKarar
Det hade definitivt varit bättre än en bal på slottet. Hoppas!

En del verkar ha glömt bort hur ETC bara för några år sedan snuvade svenska skattebetalare på många, många miljoner genom att upprätta sjukt många lokalfilialer, som inte riktigt fanns i verkligheten men som alla fick skattebetalt presstöd. För samma skitinnehåll. ETC tvingades betala tillbaka några miljoner, men behöll desto fler.

Stanken av pedofili har alltid stått tät runt ETC.

Kan ju bara drömma om att man skulle få njuta av en ETC gädda till fredags groggen.

Så det står väl mellan en etc gädda och piggy bögslyna 😁
Citera
2024-10-24, 06:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vaginalketchup
Kan ju bara drömma om att man skulle få njuta av en ETC gädda till fredags groggen.

Så det står väl mellan en etc gädda och piggy bögslyna 😁
Det är ju någon på bokstaven ”A” som publiceras idag…
Citera
2024-10-24, 08:06
Medlem
Rashygiens avatar
Idag är dagen här som vi alla har väntat på. När tror ni att gädda #500 publiceras idag? Hoppas inte att dumpen håller på det till sent ikväll.
Citera
2024-10-24, 09:19
Avslutad
Memory Lane - gädda 100,200,300 och 400

https://dumpen.se/2022/05/15/11058/

https://dumpen.se/2023/03/14/pedonekrodrommar-i-norrkoping-napp-200/

https://dumpen.se/2023/10/30/trehundrade-gaddan-napp-300-norrkoping/

https://dumpen.se/2024/03/25/snoppdragaren-i-hallstahammar-napp-400/
Citera
2024-10-24, 10:09
Medlem
I väntan på 500 tänkte jag kolla om någon fått fram ID på några av dom sista gäddorna?

#495 Zito 666 Borås/Göteborg
Där har vi ju några som sökt en hel del men kört fast. Kan han ha prutat på åldern så vi måste söka bredare? Är hans sport han uppgav en gammal hobby som han är för gammal för?
Flyttat?

#496 Hufsatufsa Avesta
Väldigt lite info om den göken.
Mangee.2020 som nick, 40 år
Verkar kliva av och på när det gäller knarket.

#498 Laundrup Skåne
Här har han skrivit "dansk/svensk" kille men babblar om en jäkla massa språk och jag vet inte allt.

Kanske har Gräv fått fram något mer?
Det har varit så mycket skriverier om #494 Journalisten så dom här riskerar att glömmas bort och det vore ju trist om dom oxå inte ska få sin stund i rampljuset
Citera
2024-10-24, 10:13
Medlem
Ond.hickas avatar
Never forget gädda #400 som försökte förföra sin trettonåring genom att:

1. Kräva telefonsamtal för att diskutera de hudproblem som täckte större delen av kroppen och gjort att han förlorat i stort sett allt kroppshår men lämnat honom med stora, kliande röda ytor över hela kroppen,

2. Förklara att hans sambo dog av cancer 2020 men att det är okej för han ska få "pilla på en 13 åring imorgon hihi" och

3. Skicka denna bild mid-sext:

https://dumpen.se/wp-content/uploads/2024/03/IMG_2292-1.png
Senast redigerad av Ond.hicka 2024-10-24 kl. 10:20.
Citera
2024-10-24, 11:09
Medlem
PROLIFICs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av emmizen32
I väntan på 500 tänkte jag kolla om någon fått fram ID på några av dom sista gäddorna?

#495 Zito 666 Borås/Göteborg
Där har vi ju några som sökt en hel del men kört fast. Kan han ha prutat på åldern så vi måste söka bredare? Är hans sport han uppgav en gammal hobby som han är för gammal för?
Flyttat?

#496 Hufsatufsa Avesta
Väldigt lite info om den göken.
Mangee.2020 som nick, 40 år
Verkar kliva av och på när det gäller knarket.

#498 Laundrup Skåne
Här har han skrivit "dansk/svensk" kille men babblar om en jäkla massa språk och jag vet inte allt.

Kanske har Gräv fått fram något mer?
Det har varit så mycket skriverier om #494 Journalisten så dom här riskerar att glömmas bort och det vore ju trist om dom oxå inte ska få sin stund i rampljuset

Rebus #496 - Hufsatufsa

Tilltalsnamn: samma som musikern Uggla
Förnamn 2: samma som musikern Winnerbäck
Efternamn: samma som fotbollstränaren Svennis

Född: 1980+4, årets femte månad, dag 8+1

Skriven i orten där konfrontationen sker, känd för världens största dalahäst.
Senast redigerad av PROLIFIC 2024-10-24 kl. 11:23.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in