2024-10-22, 21:09
  #468913
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AbsolutVodka12
Rysslands hållning har hela tiden varit ett neutralt Ukraina och att de östra regionerna blir suveräna stater. Där utgörs mycket riktigt befolkningen till stor del av ryssar. Skälet till hela kriget är att man vill undvika ett fientligt Nato vid gränsen.

Att Ryssland söker stöd hos andra vänligt sinnade länder är inte mer märkligt än att USA och EU stöttar Ukraina. Det senare leder till en farlig upptrappning av kriget.

Kan ni troll läsa en karta, Nato var redan innan kriget i Ukraina vid gränsen mot Ryssland. Vad hände sedan jo Ryssland fick helt plötsligt en 150 mil längre gräns och Östersjön blev ett Nato hav. Bra jobbat om man inte vill ha ännu mer Nato vid gränsen pucko Ryssland deluxe.
Citera
2024-10-22, 21:09
  #468914
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Conception
Flera länder nekade Ukraina medlemskap innan Ryssland invaderade.

Det hade snarare varit så att om man hade godkänt Ukrainas medlemskap så hade troligen inte kriget infunnit sig överhuvudtaget.

Men flera länder nekade för att trots demokratiseringen så var fortfarande korruptionen och banden till Ryssland ett stort problem.

Så ditt påstående är rent felaktigt. Du vet att Nato inte är ett hot mot Ryssland. Det finns inget hot mot Ryssland från exempelvis Baltikum. Ändå envisas ni pro-ryssar men att tro att det är så det ligger till. Tragiskt.
Givetvis är att allt starkare Nato ett hot mot Ryssland. Nato skapades som ett försvar mot forna Sovjetunionen, och det enda syfte som finns kvar är att dominera spillrorna av Sovjet - nämligen Ryssland.

Att vissa länder var emot ett Ukraina i Nato är inget hinder. Med övertalning, hot och ekonomiska metoder går detta hinder att övervinna. Hur gick det med Turkiets motstånd mot att Sverige skulle få gå med i Nato..?
Citera
2024-10-22, 21:10
  #468915
Medlem
Snyggast.i.Speedos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nidhoogen
När du också är i farten kan du väl förklara för oss vart dessa missiler skall tänkas skjutas mot?

Ukraina kommer inte att behöva utplåna Toropets ammo-lager. Ryssarnas drönardämpare besegrade ukrainska drönarna där.

Videobevis.

30,000 tons of ammunition, 750,000 shells of Russia were destroyed in Toropets, Tver

https://x.com/Osinttechnical/status/1836233615039987909
Citera
2024-10-22, 21:10
  #468916
Medlem
Thelonegunmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AbsolutVodka12
Rysslands hållning har hela tiden varit ett neutralt Ukraina och att de östra regionerna blir suveräna stater. Där utgörs mycket riktigt befolkningen till stor del av ryssar. Skälet till hela kriget är att man vill undvika ett fientligt Nato vid gränsen.

Att Ryssland söker stöd hos andra vänligt sinnade länder är inte mer märkligt än att USA och EU stöttar Ukraina. Det senare leder till en farlig upptrappning av kriget.
Ett fientligt Nato? Nato höll på att självdö innan 2014 när Ryssland skakade liv i alliansen.
Nu är Nato fientligt inställt på riktigt med Östersjön som nytt Nato-innanhav, 2 nya medlemmar och 120 mil extra Natogräns. Innan hade man redan Nato intill gränsen genom Baltikum och Norge.
Nato är ett svepskäl för att Putin skulle kunna hindra demokrati och därmed hindra Putin att tillskansa sig absolut makt i Ryssland vilket han gjort.
Citera
2024-10-22, 21:10
  #468917
Medlem
Nämen titta ha ha

https://www.ft.com/content/be8f3264-ac16-4fd9-b1ba-4e5e6fba466b

Såg ni förresten nyheterna när Modi sa åt Putin att kriget måste lösas med diplomati den minen på Vladolf Putler alltså ha ha.
Citera
2024-10-22, 21:13
  #468918
Medlem
nidhoogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arccosinus
Du har alltså forfarande inte förstått hur kritiskt det är för Ryssland?
Cumulative inflation has reached 46% for the first eight months of 2024 compared to the same period last year," reported HN, the former Danone subsidiary.

Världens största land har inte en ens en internationellt gångbar valuta, överlever för närvarande med hjälp av byteshandel. Det finns många skäl att tro att B(R)ICS snart blir av med bokstaven ”R”.

Putins storhetsvansinne har satt honom i skiten- på riktigt. Just nu ser det väl mest realistiskt ut med en allians med Nordkorea Afghanistan och Iran, de har ju inte heller någon gångbar valuta men har välutvecklade system för byteshandel och smuggling.

"If I would get a penny for everytime someone said.."



https://www.reuters.com/world/europe/push-more-ukraine-troops-city-moscow-hikes-pay-contract-soldiers-60000-year-2024-07-23/

Residents of Moscow who sign up to fight in Ukraine will receive a down payment of 1.9 million roubles ($21,777) from the city, taking their annual pay in their first service year to 5.2 million roubles ($59,600), the mayor's office said on Tuesday.

They argue that high wages for soldiers serving in Ukraine have become a benchmark for the rest of the economy, leading to a wage growth spiral across sectors as workers demand increases to bring their wages more into line with what the army pays.

Russian officials say about 190,000 people have so far volunteered this year to fight in Ukraine, in what Moscow describes as a "special military operation". That, they say, compares with 490,000 contracts signed in 2023.

https://jobbland.se/lon/soldat


år genomsnittslön förändring i procent
2023 28 400 kr 6.0 %

En Rysk soldat tjänar betydligt bättre än en svensk, samt slipper de delta i PRIDE parader och resten av tramset. En bra deal om du frågar mig
Citera
2024-10-22, 21:14
  #468919
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nidhoogen
"If I would get a penny for everytime someone said.."



https://www.reuters.com/world/europe/push-more-ukraine-troops-city-moscow-hikes-pay-contract-soldiers-60000-year-2024-07-23/

Residents of Moscow who sign up to fight in Ukraine will receive a down payment of 1.9 million roubles ($21,777) from the city, taking their annual pay in their first service year to 5.2 million roubles ($59,600), the mayor's office said on Tuesday.

They argue that high wages for soldiers serving in Ukraine have become a benchmark for the rest of the economy, leading to a wage growth spiral across sectors as workers demand increases to bring their wages more into line with what the army pays.

Russian officials say about 190,000 people have so far volunteered this year to fight in Ukraine, in what Moscow describes as a "special military operation". That, they say, compares with 490,000 contracts signed in 2023.

https://jobbland.se/lon/soldat


år genomsnittslön förändring i procent
2023 28 400 kr 6.0 %

En Rysk soldat tjänar betydligt bättre än en svensk, samt slipper de delta i PRIDE parader och resten av tramset. En bra deal om du frågar mig

En rysk soldat hur lång är livslängden jämfört med en Svensk soldat? Har du gjort den jämförelsen?
Citera
2024-10-22, 21:16
  #468920
Medlem
nidhoogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snyggast.i.Speedo
Ukraina kommer inte att behöva utplåna Toropets ammo-lager. Ryssarnas drönardämpare besegrade ukrainska drönarna där.

Videobevis.

30,000 tons of ammunition, 750,000 shells of Russia were destroyed in Toropets, Tver

https://x.com/Osinttechnical/status/1836233615039987909

Och det har förändrat situationen på slagfältet hur?

Ugledar och runt 20 andra byar/städer m.m sedan slutet av september undrar om de aldrig betydde något för er..
Citera
2024-10-22, 21:20
  #468921
Medlem
Silfverryggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AbsolutVodka12
Rysslands hållning har hela tiden varit ett neutralt Ukraina och att de östra regionerna blir suveräna stater. Där utgörs mycket riktigt befolkningen till stor del av ryssar. Skälet till hela kriget är att man vill undvika ett fientligt Nato vid gränsen.

Att Ryssland söker stöd hos andra vänligt sinnade länder är inte mer märkligt än att USA och EU stöttar Ukraina. Det senare leder till en farlig upptrappning av kriget.

Eh. Suveräna stater? De där som ryssfittan i kreml ensidigt annekterade i strid med internationell rätt? m.a.o slutade de vara suveräna stater i samma veva puttefnask deklarerade att ukrainsk mark är "evigt ryskt".

Edit: har aldrig förstått hur nassar kan hylla en slavisk rysk tsarführer som tillsammans med musslor och kommunistiska asiater härjar i (den vita) Europa. Nassarna som står på ryssens sida borde skämmas i och med det är de inga riktiga arier.
Hitler med anhang roterar i sina gravar av skam medans deras eventuella själar fortsätter att ruttna i piss.
__________________
Senast redigerad av Silfverrygg 2024-10-22 kl. 21:29.
Citera
2024-10-22, 21:22
  #468922
Medlem
%s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nidhoogen
"If I would get a penny for everytime someone said.."



https://www.reuters.com/world/europe/push-more-ukraine-troops-city-moscow-hikes-pay-contract-soldiers-60000-year-2024-07-23/

Residents of Moscow who sign up to fight in Ukraine will receive a down payment of 1.9 million roubles ($21,777) from the city, taking their annual pay in their first service year to 5.2 million roubles ($59,600), the mayor's office said on Tuesday.

They argue that high wages for soldiers serving in Ukraine have become a benchmark for the rest of the economy, leading to a wage growth spiral across sectors as workers demand increases to bring their wages more into line with what the army pays.

Russian officials say about 190,000 people have so far volunteered this year to fight in Ukraine, in what Moscow describes as a "special military operation". That, they say, compares with 490,000 contracts signed in 2023.

https://jobbland.se/lon/soldat


år genomsnittslön förändring i procent
2023 28 400 kr 6.0 %

En Rysk soldat tjänar betydligt bättre än en svensk, samt slipper de delta i PRIDE parader och resten av tramset. En bra deal om du frågar mig
Vad tror du man får när staten kastar pengar på medborgarna?
Så mycket var Rysk patriotism värd. Ingen ställer upp om de inte får orimligt mycket betalt.
Citera
2024-10-22, 21:22
  #468923
Medlem
Thelonegunmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nidhoogen
Jag tror valfri möp på detta forum kan förklara hur ett modernt robotsystem fungerar, framförallt VEM som förser SATTELIT informationen med mera.

Vladimir Vladimirovich Putin förklarade det bättre än ingen annan kan på 10 sekunder, du har garanterat sett klippet.. och det har väst också. Därför tilläts inte Ukraina använda "långdistansvapen".

Du kan kanske förklara för oss undrandes - vart ska dessa långdistansvapen skjutas? Jag menar, hur länge har Ukraina haft ATACMS, Stormshadow m.m och hur många Krimbroar m.m har de lyckats skjuta ner?
Är det mer tomma hot och "röda linjer" från gollum-tsaren du syftar på?
Ryssland är beroende av Nordkorea uppenbarligen och behöver såväl deras granater som fotsoldater så med den eskaleringen behöver inte väst längre hålla tillbaka. Dessutom avslöjar det hur svaga Ryssland är just nu.
Ukrainska attacker har tvingat bak rysk logistik bortom linjerna för restriktioner så visst finns det gott om mål för UAF att attackera.
Citera
2024-10-22, 21:25
  #468924
Medlem
raskenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snyggast.i.Speedo
Sydkorea och Polen har gjort massiva vapenaffärer där polackerna tillverkar sydkoreanska vapensystem i Polen. Med nordkoreanska kommunister på europeisk mark är det bara en tidsfråga innan sydkorea ger grönt ljus för överföring av mycket potententa polsktillverkade sydkoreanska vapensystem till Ukraina. Axeln Sydkorea-Polen-Ukraina kommer att bli en mardröm för KGB-Putin.

Jag håller helt med. Sydkorea har varit på randen till krig i 70 år nu. Obligatorisk värnplikt i 3 år säger en hel del hur hård sydkoreanskt slagkraft är. Dom är tamefan inget att leka med. Tittar man på militära utgifter och vilka mängder vapen dom ha så är det imponerande. Och till skillnad från NK så har SK. Top of the line prylar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in