Citat:
Ursprungligen postat av
Arccosinus
Jag skäms inte över att erkänna att jag njuter av att läsa det här:
Superpower News: Russia's major butter producers are either halting production or suspending deliveries to retail chains, while warning of impending price hikes. Since the start of the year, the cost of butter has surged by at least 25%.
"Producers are grappling with steep inflation in raw cream materials, which rose by 39% in the first half of the year. Cumulative inflation has reached 46% for the first eight months of 2024 compared to the same period last year," reported HN, the former Danone subsidiary.
Butter thefts have also been on the rise. Since late 2023, RFID tags have been appearing on butter packages in St. Petersburg, designed to alert store security in case of attempted theft.
Det blir bara värre och värre, uppenbart gör den skyhöga räntan ingen nytta. Den, i kombination med den extrema inflationen, leder Ryssland allt djupare i det ekonomiska fördärvet.
https://x.com/wartranslated/status/1848637588963262563?s=61&t=A0yG4NqpU0he5Hbg1RZBpw
Ja nu jävlar. Är det detta som får bägaren att rinna över efter snart 3 år? Är det nu som Putin bajsat för sista gången i väskan? Gör Ryssen revolt nu? Kraschar ekonomin igår? Sista missilen skjuten?
Vad har hänt med denna tråd? Förr var det roligt tidsfördriv att läsa igenom alla teorier om wunderwaffens och dylika fantasier, ser att det rapporteras väldigt lite om trådens ämne, det vill säga INVASIONEN utan är mest trams såsom "smörpriset skenar i Ryssland!" eller Volodomyr "juden i tshirt" Zelensky påstår x om y.
Med det sagt, läste att Nord Koreanerna redan är på fronten och lavettar både den ena och andra Ukrainaren tillbaka till Lvov;
https://www.express.co.uk/news/world/1965593/russia-north-korea-flag-ukraine
North Korean flag 'raised in Ukraine' as Kim Jong Un 'lends' Putin 12k troops