2024-10-22, 19:55
Bannlyst
Om man lyssnar på hela intervjun så var det nytt för mig att dumpen avvaktar med publiceringar där gäddor bedöms som självmordsbenägna.
Vem avgör det om inte impulskollen har psykologer anställda?
Många gäddor har ju ändå tagit livet av sig, fick dom inte anstånd för att dom inte betalat?
Citera
2024-10-22, 19:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av b00b00
Nu är inte MM Framtid AB en vårdgivare heller.
SNI 8790 - Annan vård och omsorg med boende
Citera
2024-10-22, 19:56
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av didi2
Rätt klantigt av pedofilerna att gnälla hos Ashberg om det nu är så att de betalat och då sluppit uthängning.
Dumpen kommer naturligtvis nu att ”motbevisa” detta genom att hänga ut alla.
Det vore väldigt dumt av Dumpen att göra det. Då bevisar ju Dumpen att de haft informationen hela tiden men valt att undanhålla den för allmänheten och endast väljer att släppa fram den för att "de utvalda snackat illa" om Dumpens samarbetspartner Impulskollen.

Dumpen får bevisa sig själva genom att peka på någon som inte hängts ut än trots att han bad Impulskollen att dra åt helvete. Den vore ett bra karaktärsvittne för Dumpen.
Citera
2024-10-22, 19:56
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Raktinyllet
Vi skyddar ingen din trögfattade jävel. Bara för att man är emot övergrepp mot barn behöver man inte tycka att utpressning är okej. Två fel blir inte ett rätt, ska det vara så förbannat jävla svårt att ha två tankar i huvudet samtidigt?

Jag tycker att otrohet är vidrigt också, jag tycker även det är vidrigt att stena otrogna till döds. Förstår du?

Två fel? Utpressning mot pedofiler är rättvis karma, inte ett fel.
Citera
2024-10-22, 19:57
Medlem
goofers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Undringar
Patrik Sjöberg drivs av att hjälpa barn.
Han drivs av att få in cash till Colombianskt näspuder!
Han har under sitt liv aldrig brytt sig om någon annan än sig själv, nu när cashen sinar
är han helt plötsligt mån om att rädda barn och hänga ut pedofiler?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Inhale82
Jodå, det går alldeles utmärkt.
Med en blykula på 10 gram.
Ja du är ju jättetuff...i ditt pojkrum.
Citera
Medlem
I ett kapitalistiskt samhälle, vilket ändå är det minst dåliga, kan man tjäna pengar på allt, även på pedofiler, äckelgubbar och knäppgökar. Det finns många oseriösa branscher och det här måste väl vara en av de fulaste. I de fall de här människorna med fördriden sexualitet har barn så är det förstås en katastrof när pappa hängs ut eller när pappa tar livet av sig. Givetvis en än värre katastrof om pappan förgripit sig på barnet, men då ska man förstås meddela mamman, barnets skola eller socialtjänsten. Uthängningarna har blivit något slags bisarrt skådespel som troligen drar in stora pengar till Dumpenspektaklet. Det har blivit en livsstil och ett sätt att försörja sig för de två existenserna S och P. Huruvida de själva har lämnat sina egna destruktiva liv bakom sig har jag ingen aning om. Skulle det, utöver det oetiska i själva affärsidén, vara så att exempelvis P använder inkomster för att finansiera knarkinköp så är det förstås ytterligare en nivå av hyckleri. Det vill jag inte spekulera i.
Citera
2024-10-22, 19:58
Medlem
kaerakels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av luohan
Reportrar har ingen bevisbörda.
Den ligger hos åklagaren.

Njae, vill du göra ett bra reportage bör du bygga det på bevis. Gärna en smoking gun eller två. Jag medger att Dumpen är sketchy, men deras uthängningar håller en hög lägsta nivå med avseende på bevis. Konversationer, filmer, bilder, etc.
Citera
2024-10-22, 19:59
Medlem
KaninHitlers avatar
Citat:
Patrik Sjöberg drivs av att hjälpa barn.

Nej, han drivs av hämnd. Likaså Sara.
Förståeligt i viss mån förstås. Inte kul att få nousiainens kuk uppkörd i röven mot sin vilja....sådant väcker nog en del hämndbegär. Sara tog kuk i utbyte mot knark. Förmodligen inget trevligt liv men hon gnällde nog inte när hon fick sina silar. Nu vill hon ta revansch. De bryr sig inte om barn, det här är ett hatprojekt med hämnd som grund.
Citera
2024-10-22, 19:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tjingeling1814
Har vi sett bevis mer än hörsägen. Om att någon har betalat sig fri.

Att Ab säger sig ha det på band osv tror jag mer om deras tolkning av vad gäddan säger.
Eller så är det gäddan som tolkat det som om att den inte kommer publiceras.

Lägg fram ett avtal som Sara o en gädda skrivit på. Då kan jag fundera på riktigheten.
tror du alla brott begås genom skriftliga avtal?
Då hade vi inte kunnat fälla många för brott.
Håhåjaja
Citera
2024-10-22, 20:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 21.savage
200 sekunder Aftonbladet publicerade precis ett inslag om dumpen

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/LMWdeJ/man-som-konfronterats-av-dumpen-erbjuds-betala-for-att-slippa-bli-uthangda

Tror ni äckel pedofiler kan köpa sig fria från att bli uthängda?
Detta måste ju vara en ganska tidskrävande verksamhet. Alltså behöver de dra in pengar på något sätt och upplägget med att sälja "utbildningar" är förmodligen det som finansierar verksamheten.
Citera
2024-10-22, 20:02
Medlem
Byxan81s avatar
Citat:
Två fel? Utpressning mot pedofiler är rättvis karma, inte ett fel.

Så du är helt ok med att om man betalar 100 000kr i "avgift" så är det ok att fortsätta knulla barn? Hur fan tänker du? Att de rika ska kunna få köpa sig den rättigheten?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in