2024-10-22, 18:10
Medlem
KlausSteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nisse142
För att det är förtal och brottsligt och nej du är garanterat mer sosse än mig

Skitsnack, journalister har inga som helst problem med att hänga ut sina fiender och behöver aldrig riskera straff. Tvärtom hade det varit en god sak som hjälpt till att stoppa pedofilin. Men nu är ju journalister, likt sossar som dig, försvarare av pedofilers rätt i samhället.
Citera
2024-10-22, 18:11
Medlem
KlausSteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av luohan
Frågan var retorisk. Jag vet att du suger Saras röv.
Är det av egenintresse du försvarar pedofilers rätt i samhället?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KlausStein
Skitsnack, journalister har inga som helst problem med att hänga ut sina fiender och behöver aldrig riskera straff. Tvärtom hade det varit en god sak som hjälpt till att stoppa pedofilin. Men nu är ju journalister, likt sossar som dig, försvarare av pedofilers rätt i samhället.
Det är polisen som ska stoppa pedofiler inte journalister men det är du för korkad för att förstå
Citera
Medlem
KlasLunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kilowattjagaren
Jag gick in på sida och tittade vilka som sponsrade Dumpen.
Det var inte dom mest högutbildade som sponsrade Dumpen eller försäkringsbolag mm.

Jag är övertygad om att deras sponsorer är uppfiskade gäddor som köpt sig fria. För att slippa bli uthängda tvingas dom att skriva på ett sponsoravtal.

Googlar man upp dessa ägare så är det nog inte helt straffritt i övrigt.

Intressant spaning! Även om den låter lite långsökt så lär man säkert kunna hitta en hel del skumheter i "sponsorsavtalen"... Första gången jag såg att det fanns sponsorer begrep jag inte vem som ville synas öppet med att sponsra Dumpen med tanke på kontroversen. Nu tänker jag visserligen främst att det handlar om en viss "typ" av företagare som valt att sponsra än utpressade pedofiler men vad sjutton?
Citera
2024-10-22, 18:13
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av lillaludret
Ja men det är inte så 99,9% av svenskarna tycker. Bara lilltösen Sara anser det

Andra tycker mord är värre än att stämma träff med en 14 åring.

Sara tycker det är det värsta som finns. Srebrenica är peanuts jämfört med om en kille en gång i livet stämmer träff med en 14 åring.

Om man tittar i lagboken finns det redan ett straff som svenska folket beslutat om i Riksdagen. Det är våldtäkt mot barn och kan ge ett straff på lägst 2 år och max 6 år. Om nu ens träffen leder till sådant. Bara en träff är helt lagligt men Sara tycker det ska ha det högsta straffvärdet.

Förstår hon inte skillnaden på 6 år komma ut efter 4 år som maxstraff och det hon vill dela ut , uthängning och självmord. Om svenska folket vill höja straffet från 4 år så gör de det men Sara kan inte själv bestämma det .
Hon kan inte få som hon vill utan det är demokrati i Sverige
Fast hon satt och tog amfetamin under samhällskunskapen på högstadiet så det vet inte lilltösen Sara.

Straffen är så låga att samma brott görs om efter avtjänat straff.

Du nämner att vi lever i en demokrati. Varför tror du att så många stöttar Dumpen? Folket reser sig.
Citera
Medlem
Frågan är också hur vill tönt-Sara ändra lagen ?

1.
Hon har redan sagt att det är en lucka i lagen som gör att polisen får svårt att utreda. Ok hon förklarar dåligt men visst. Vi tror henne

2.
Hon har inte sagt hur många års fängelse / dödsstraff det ska vara på sex med person under 15 år. Det är idag 6 år max. Sara vill ha ? 10 år ? 20 år? livstid? Detta är den viktigaste frågan för henne påstår hon men hon verkar varken veta aktuell straffsats eller kunna precisera vilken ändring hon vill få till stånd

Detta tyder på att dumpen har inget med ändra i lagen att göra. Det är ett bara ett sätt att försörja sig som funkar för Sara. tills polisen stoppar henne eftersom förtal och utpressning inte är ok enligt lagboka.

Jo en sak till är det för Sara. Hon behöver hämnas och hävda sig, attackera och vara rabiat och skrika av sig och det kan hon också leva ut samtidigt. tiptop
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KlausStein
Är det av egenintresse du försvarar pedofilers rätt i samhället?

Vart försvarar jag pedofiler nånstans.
Peka på det exakta inlägget tack.

Din intelligensbefriade blob.
Kryp tillbaka ner i vattenpölen.
Citera
2024-10-22, 18:14
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av luohan
Frågan var retorisk. Jag vet att du suger Saras röv.

Och vems röv suger du då?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moralhora
En del av deras verksamhet verkar vara att erbjuda "skyddat boende, avhopparverksamhet, stödboende och familjehem". Verkar tidigare ha varit "Lugna familjehem", sedan "Xit Sverige".

https://www1.ssil.se/verksamhet/232419/lugna-familjehem
https://www.xitsverige.se/

Känns onekligen som luriga typer. Privata aktörer som verkar sakna konsekvenstänk känns farliga.
Citera
Medlem
b00b00s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moralhora
En del av deras verksamhet verkar vara att erbjuda "skyddat boende, avhopparverksamhet, stödboende och familjehem". Verkar tidigare ha varit "Lugna familjehem", sedan "Xit Sverige".

https://www1.ssil.se/verksamhet/232419/lugna-familjehem
https://www.xitsverige.se/

Man kan undra om XIT stod för det skyddade boendet för den gängkriminella avhopparen som blev skjuten i Strömmensberg i Göteborg? Säljer dom uppgifter till andra kriminella också?

https://www.xitsverige.se/skyddat-boende/

Sen ska nog kommunerna som betalar för deras tjänster kolla upp deras "vård-team".

Citat:
Våra erfarna och kvalificerade vårdteam arbetar dygnet runt för att de som har sökt skyddat boende får den bästa möjliga vården och omsorgen.
Senast redigerad av b00b00 2024-10-22 kl. 18:18.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Starogen
Straffen är så låga att samma brott görs om efter avtjänat straff.

Du nämner att vi lever i en demokrati. Varför tror du att så många stöttar Dumpen? Folket reser sig.
Folk förstår inte bättre dom förstår inte att dumpen är ett enda stort bedrägeri och många är korkade och lättlurade det märks i denna tråd tex.
Citera
2024-10-22, 18:15
Medlem
KlausSteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nisse142
Det är polisen som ska stoppa pedofiler inte journalister men det är du för korkad för att förstå
Som sagt, en sosse. Vad oväntat.

I verkligheten samarbetar MSM och staten. De kan snarare ses som att de lever i en symbios där den ena går den andres ärenden. Hade media hängt ut pedofiler och poliser stått redo att gripa dem direkt så hade jag inte klagat jättemycket, men nu är ju båda försvarare av pedofilers rätt i samhället och ser det snarare som sin roll att skydda pedofiler från dem som vill hänga ut dem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in