2024-10-18, 23:27
Medlem
BombaySaphires avatar
Var det de gröna eller blåa burkarna från Lidl? Stora eller små burkar? (Jag är ingen Lidl-expert men var inne där idag en snabbis och såg att det fanns olika sorter. Blev förvirrad.)
Citera
2024-10-22, 02:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fonzen
du har verkligen nollkoll. perlenbacher bryggs i frankfurt och visserligen ockuperades nog den delen av västtyskland på 1940-talet men det finns inget med den som är öststat idag. och tyskland är hjärtat av den europeiska unionen. så ta din skitinformation och torka röven med den. försök köpa en lettisk 2,8 i butik om du tror den är en stark 10,0

Oj vad arg du är! Har aldrig anklagat Perlenbacher, vad nu det är, för att leverera starköl eller att vara en öststat. Vad hände med dig? Om jag vill ha 10% går jag till Bolaget och hoppas inte på ett sexpack på Statoil😂
Citera
2024-10-22, 02:46
Medlem
Lassemannen33s avatar
Märkbart full av skit öl möjligen
Citera
2024-10-22, 09:40
Medlem
Jag har provat Lidls Perlenbacher Pils 2,8 i grön burk som jag gissar ts har druckit.
Tyckte den var blaskig och tycker ICA:s Burgenfels 2,8 också i grön burk är mycket godare.
Men vi alla ha olika smak vad gäller öl.
Citera
2024-10-22, 09:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JagheterinteSkurt
Jag är ledig fredagar, och tänkte gå ut med folk lite senare. Men eftersom jag varken vill sitta och rulla tummarna tills dess, eller bli full redan nu, ta några 2,8: or samtidigt som jag städar och röjer lite här hemma.

Köpte 2,8: or på Lidl, och det första jag noterade var att de smakar betydligt bättre än vad 2,8: or brukar smaka, de är inte alls lika blaskiga.
Sedan känner jag mig även betydligt mer påverkad än vad jag "borde" känna mig (samt gjort tidigare av 2,8: or), efter några öl..
Visst, jag har druckit flera stycken under ett par timmar, men det är ändå 2,8: or vi snackar om...

Det jag är inne på är om Lidl helt enkelt tagit "vanlig" öl för den europeiska marknaden, och bara märkt den med 2,8, eftersom man skattar (eller inte alls när det kommer till 2,8: or, förutom momsen då) för vad man säljer den som.
Då menar jag inte att den skulle ligga på 5,6 eller nåt sånt.. Men kanske runt eller strax över 4? Alltså de svagare "starkölen" som säljs på den europeiska marknaden..

Eller är ölen helt enkelt felmärkt...?

Någon med liknande erfarenheter?

Kan vara men hur är det med din egen status, har du ätit nån medicin etc.
Har en egen erfarenhet, hade ett knä som stulade i väntan på eperation fick jag smärtstillande utskrivet av läkaren.
Några polare kom över med några folköl och en video(Ja det var länge sen): Efter en halv folköl var jag påtagligt påverkad och kunde inte hänga med i filmen. Så det var nte så att du blandade nåt eller bara var i dåligt skick?
Citera
2024-10-22, 09:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SkogsSaab
Kan vara men hur är det med din egen status, har du ätit nån medicin etc.
Har en egen erfarenhet, hade ett knä som stulade i väntan på eperation fick jag smärtstillande utskrivet av läkaren.
Några polare kom över med några folköl och en video(Ja det var länge sen): Efter en halv folköl var jag påtagligt påverkad och kunde inte hänga med i filmen. Så det var nte så att du blandade nåt eller bara var i dåligt skick?

nä. det enda jag tog på jobbet var beta-alanine och arginine hcl, samt monster energi dryck för att hålla mej igång. det här är 6 år sen nu. vi drogtestades kanske runt 6ggr per år och var alldelles för rädd att förlora jobbet. var alltid ren. hade jobbet i 5 år. fick diskbråck sen, var tvungen lämna skeppet.
plus att jag körde ca 9 mil till och frånm jobbet i trafiken. skulle aldrig köra påverkad.
Senast redigerad av fonzen 2024-10-22 kl. 09:56.
Citera
2024-11-15, 22:16
Medlem
Okaj, en liten uppdatering då...

Har precis druckit ett 6-pack av Lidls 2,8: or, inom loppet av 2 timmar och kan ju säga att jag är betydligt mer påverkad än om jag skulle ha druckit 3 stycken starköl på 2 timmar...
Visst, 6 st Lidl-folköl kanske inte motsvarar vanliga starköl rakt av, men de känns definitivt som någonstans kring 4-4,5% iaf...

Så, som sagt, skulle helt klart kunna vara så att bryggeriet använder deras svagaste starköl, och helt enkelt bara kör det i dom här burkarna för att slippa hoppa på att krångla en massa...
Citera
2024-11-17, 15:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JagheterinteSkurt
Okaj, en liten uppdatering då...

Har precis druckit ett 6-pack av Lidls 2,8: or, inom loppet av 2 timmar och kan ju säga att jag är betydligt mer påverkad än om jag skulle ha druckit 3 stycken starköl på 2 timmar...
Visst, 6 st Lidl-folköl kanske inte motsvarar vanliga starköl rakt av, men de känns definitivt som någonstans kring 4-4,5% iaf...

Så, som sagt, skulle helt klart kunna vara så att bryggeriet använder deras svagaste starköl, och helt enkelt bara kör det i dom här burkarna för att slippa hoppa på att krångla en massa...

när man dricker ett 6 pack 2,8 så det enda man egentligen gör är att orsaka sej själv stor vätskeförlust och mineralförlust. samt en enorm kaloribomb. hoppas verkligen du kör vätskeersättning, mineralvatten och celtic salt i mängder efter detta horribella binge-drinking med 2åtttor.
Senast redigerad av fonzen 2024-11-17 kl. 15:14.
Citera
2025-08-04, 13:52
Medlem
Nej han har rätt, burgenfels/perlenbacher måste vara starkare än 3.5
Citera
2025-09-07, 15:26
Medlem
Dricker 3,5orna just nu, utan tvekan mer än 3,5%.
Någon som provat sticktestat deras 3,5or?
Citera
2025-09-16, 19:26
Medlem
KarlKatts avatar
Har säkert nämnts, men om jag inte minns fel så får alkoholhaltiga drycker upp till 5,5 % skilja 0,5 procent uppåt eller nedåt. Över 5,5 % så är det mer det får skilja.

På så låg alkoholhalt som 2,8 % blir 0,5 % ganska stor skillnad. Det betyder att 3,5or får vara 4% (eller 3%) men märkas som 3,5%.

Och därför kan det, teoretisk vara så att en 3,5:a av ett märke kanske är 3% medan en av ett annat märker är 4% och det blir ju lite skillnad.
Citera
  • 8
  • 9

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in