2024-10-22, 12:48
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pf10
Det tappar väldigt lite i argument då journalisterna i de här fallet knappast har något incitament till att ljuga och hitta på källor från tomma intet. Dessutom finns en volontär som vittnar om precis samma sak och att hon erbjudits provision för de som hon slussat vidare till IK. Detta är förstås särskilt graverande omständigheter.

Nä nä. De tappar i princip allt i värde för du kan inte avgöra vem som ligger bakom källorna och vad de har för incitament till att ljuga och hitta på.

Det enda som gör att detta har en smula högre värde än ETC är att Aschberg är inblandad.
Citera
2024-10-22, 12:49
Medlem
Korv-Bajss avatar
Aftonbladet:
"Dom [impulskollen] har även sagt att dom ska prata gott om pedofiler
och lugna ner kommentarsfälten på sociala medier och på Flashback.
Är det någonting som ni ...
"

Sara:
"Nämen det är inte ... Det är inte så dom jobbar.
Dom pratar inte ... Det är inte så att dom pratar gott om ...
Utan vad dom gör är ju sitt ...
Dom har en medarbetare som sitter och anmäler kommentarer
där man skriver 'Hugg av den...' 'Häng dom högt!' osv osv
."

https://youtu.be/1JMT3FXAGcc?t=920

Om det inte hade varit ett brott mot regel 1.06. Användarnas anonymitet
skulle jag ha frågat vilka av er här som mot betalning skriver på uppdrag av Impulskollen.
Senast redigerad av Korv-Bajs 2024-10-22 kl. 12:51.
Citera
2024-10-22, 12:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hurt-Åke
Ja. Jag tycker Aschberg gick ganska varsamt fram och ville inte krossa henne för mycket. Han hade lätt med sin rutin som granskande journo kunnat totalslakta allt hon sa.

Otroligt märkligt att Dumpen själv publicerar intervjun som ju bara ställer dem i sämre dager. De har väl nån tanke att locka sympatier för att "elak man är elak mot cancersjuk hjältekvinna". Vilket också lyckas vad gäller sektfolket (de som tror man är pedofil för att man tycker att vissa av Dumpens metoder är tveksamma). Men för andra som hör den så gick det inte så bra för Sara direkt...

Tror boven heter bias. Özz gjorde ju samma sak, även om han tog ner videon snabbt när gensvaret inte riktigt motsvarade förväntningarna....
https://youtu.be/f9yQV1HTaKs?si=vs8HrLUixyCQ_qeV

Tror inte Sara kommer att göra samma på Dumpen då hon är rejält mycket mer känslostyrda än Özz.
Citera
2024-10-22, 12:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mh76
Nu har de väl bara information från gäddor. Sedan anses väl Aftonbladet vara mer trovärdigt än ETC.

Tycker att Aftonbladet borde ha mer information. Som någon nämnt i en annan tråd, bild på bankutdrag.

Återstår att se om mer bevis kommer fram. Visar det sig stämma, då blir det nog Dumpens sajt som är "under ombyggnad".

Det var nån tidigare volontär på dumpen också.
Och vilka annars menar du ska komma fram?
Det är högst troligt att impulskollen skapades enkom för att ”hjälpa dumpen offer”. De har inga andra kunder.
Det faktum att de lagt ner sidan bevisar ju det.
Och sidan sen. Typisk bluffsida. Helt anonym. Och språket amatörmässigt. Finns inte några som helst företagsuppgifter.

Jag skulle inte bli förvånad om det är dumpen själva som satt upp den. Och så gömmer de sig bakom ”reklamintäkter”.

Smart upplägg får man ändå säga.
Men. Snart sitter de i fängelse.
Citera
2024-10-22, 12:57
Medlem
moralhoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hurt-Åke
Ja. Jag tycker Aschberg gick ganska varsamt fram och ville inte krossa henne för mycket. Han hade lätt med sin rutin som granskande journo kunnat totalslakta allt hon sa.

Att gå varsamt fram är även en teknik om man har bra på fötterna och vill att den andra personen ska trassla in sig i lögner och halvsanningar (se t ex "järnrörs"-skandalen). Det är inte omöjligt att detta blir en följetång.
Citera
2024-10-22, 12:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Korv-Bajs
Aftonbladet:
"Dom [impulskollen] har även sagt att dom ska prata gott om pedofiler
och lugna ner kommentarsfälten på sociala medier och på Flashback.
Är det någonting som ni ...
"

Sara:
"Nämen det är inte ... Det är inte så dom jobbar.
Dom pratar inte ... Det är inte så att dom pratar gott om ...
Utan vad dom gör är ju sitt ...
Dom har en medarbetare som sitter och anmäler kommentarer
där man skriver 'Hugg av den...' 'Häng dom högt!' osv osv
."

https://youtu.be/1JMT3FXAGcc?t=920

Om det inte hade varit ett brott mot regel 1.06. Användarnas anonymitet
skulle jag ha frågat vilka av er här som mot betalning skriver på uppdrag av Impulskollen.

Hehe 🤣
Ok, dax att komma ut antar jag...Jag sitter på en yacht på Caymanöarna och pimplar gin och tonic och brukar lugna ner chatten ibland....så en sak till...
Kan ni lugna ner er lite. Det här är ju bara en storm i ett vattenglas. Bläddra vidare! 😉
Citera
2024-10-22, 12:58
Medlem
Lavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flogistoneter
Pedofiler är höger. Välutbildade välbetalda vita män.

Det är en sexuell störning människan föds med. Den är lika förekommande i alla länder och världsdelar. Huruvida det uppmärksammas beror på kultur och lagstiftning.

Vänstermedia, precis som vänstern, har alltid ett vått öga och blödande hjärta för avarter, klart de ogillar Dumpen. Jag hoppas att det påstådda inte stämmer, det skulle sänka Dumpens trovärdighet.
Citera
2024-10-22, 13:00
Medlem
Patrik Sjöberg verkar ha svårt att hålla i pengarna dock
220518 rättegång i Göteborg T 18134-21 där han och Swedbank förlikades att betala av skulden på 170 000 kr + årlig ränta med 1 000 kr per månad
Citera
2024-10-22, 13:00
Medlem
Hurt-Åkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stefan5432
Tror boven heter bias. Özz gjorde ju samma sak, även om han tog ner videon snabbt när gensvaret inte riktigt motsvarade förväntningarna....
https://youtu.be/f9yQV1HTaKs?si=vs8HrLUixyCQ_qeV

Tror inte Sara kommer att göra samma på Dumpen då hon är rejält mycket mer känslostyrda än Özz.

Jo jag tror den kommer plockas bort när någon lyckats förklara för Sara och Patrik att de bara framstår i sämre dager.

--------------------------------------------------------------------
Det smartaste de kan göra nu är att officiellt bryta allt samarbete med Impulskollen och säga att man ska utreda vad som hänt. Att man inte gör så gör det väldigt misstänkt att man känner till hur det går till och är inblandade i att få kick-backs på det gäddor betalar. Detta oavsett vad som är sant eller inte.
Citera
2024-10-22, 13:01
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Kapten Rövskägg
Slutet för Dumpen. Skenheligt att ägna sig åt att "avslöja pedofiler" och mot betalning låta dom gå fria och fortsätta vara "pedofiler". Skulle inte förvåna mig om allt i slutändan leder till kriminell gängverksamhet som grädde på moset.

Exakt min tanke. "Det är ok att fortsätta med det du gör, sålänge du betalar 100 tusen.."

Räcker inte donationerna som Dumpen får? Lär ju vara en del.

Å andra sidan är Aschberg en riktig råtta, så är han verkligen trovärdig?

Dumpen har publicerat hela samtalet här:
https://www.youtube.com/watch?v=1JMT3FXAGcc
Senast redigerad av kaliyuga14 2024-10-22 kl. 13:10.
Citera
2024-10-22, 13:02
Medlem
fido1986s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lava
Det är en sexuell störning människan föds med. Den är lika förekommande i alla länder och världsdelar. Huruvida det uppmärksammas beror på kultur och lagstiftning.

Vänstermedia, precis som vänstern, har alltid ett vått öga och blödande hjärta för avarter, klart de ogillar Dumpen. Jag hoppas att det påstådda inte stämmer, det skulle sänka Dumpens trovärdighet.

Skit i budbäraren...

Om påståendet är rätt? Att Dumpen ägnat sig åt utpressning... Att du kunnat köpa dig fri från uthängning.

Vad anser du om Dumpen då?
Citera
2024-10-22, 13:03
Medlem
Aftonbladets bästa beskyddare är obildad vänster i föreningen med diverse salongskommunister och PK-idioter. Dessa är mer eller mindre exakt samma som (tills nu?) är Dumpens beskyddare. Personer som inte kan tänka längre än till nästa flaska rött, som inte kan hålla två tankar i huvudet och som bara hoppar på de godas häst och tar den lätta vägen. Om de råkar vara lite lite bildade så är de en mellanchef som gör noll nytta och alltid jobbar hemma .. som chef

Nu när Aftonbladet konfronterar dumpen blir det kortslutning. Vems team är de nu ?

Mkt skojigt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in