2024-10-22, 05:36
Medlem
trazkeis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Free12
Man får ändå ge det till bajen och aik som firar utav bara helvete medans vi är i kris. Skiljer 1 och 3 poäng. Säger mycket om vilka förutsättningar som finns.
Konstigt att dom är glada? Båda dom lagen har väl typ tagit fler poäng än MFF i höst? Medan eran tur från i våras är slut och då är ni inte favorit mot någon, inte ens Kalmar.

Tänk vilka små marginaler det är. Hade Pucko fått sparken tidigare, hade vi slagit er på hemmaplan och legat före er i tabellen.
Senast redigerad av trazkei 2024-10-22 kl. 05:39.
Citera
2024-10-22, 06:28
Medlem
Tonyos avatar
Citat:
Förstår det. Men vi kommer bara se så på guld och inte enskilda matcher

]Fortfarande bättre stats mot er i Allsvenskan genom tiderna trots senaste åren.
Haha, ja nu när ni blivit rövkörda så hårt senaste åren att vi är ikapp i inbördes möten får man helt enkelt enbart räkna inbördes i Allsvenskan. När vi möttes i div1 och div2 räknas såklart inte. Var inte orolig Free, om några år är vi ikapp även i inbördes i Allsvenskan.
Citera
2024-10-22, 06:46
Medlem
Skarparattarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazkei
Konstigt att dom är glada? Båda dom lagen har väl typ tagit fler poäng än MFF i höst? Medan eran tur från i våras är slut och då är ni inte favorit mot någon, inte ens Kalmar.

Tänk vilka små marginaler det är. Hade Pucko fått sparken tidigare, hade vi slagit er på hemmaplan och legat före er i tabellen.

Senaste 10 omgångarna har vi alltså plockat 25 av 30 poäng tillskillnad mot lilldiffen som tagit 12.

Klass som Kukräven hade kallat det!

Jag har försökt talat vett med både Free och London ang Bosse men ingen av dom vill inse att han är slut så uppvaknandet får komma när dom är i botten om 3 år istället

En så enkel sak som att värva en målvakt från Halmstad som blev helt knäckt i ett derby mot Varberg redan där lös många varningsklockor!
Citera
2024-10-22, 07:15
Medlem
7p på sista tre är vi garanterade andraplatsen.
6p på sista tre är vi garanterade tredjeplatsen.

Varje match i sig ser jag oss som favoriter, men har svårt att se oss vinna sista fem, vi kryssar för mycket.

Kryss mot Sirius och seger mot Malmö och Västerås spår jag. Då är vi garanterat före Djurgårn och Gnaget behöver tappa en poäng då för att inte gå förbi oss.
Citera
2024-10-22, 07:45
Medlem
cokehyenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrogenHammarby
7p på sista tre är vi garanterade andraplatsen.
6p på sista tre är vi garanterade tredjeplatsen.

Varje match i sig ser jag oss som favoriter, men har svårt att se oss vinna sista fem, vi kryssar för mycket.

Kryss mot Sirius och seger mot Malmö och Västerås spår jag. Då är vi garanterat före Djurgårn och Gnaget behöver tappa en poäng då för att inte gå förbi oss.
Medvind för bajen så är vi garanterade inlägg från dig! 🤡
Citera
2024-10-22, 07:56
Medlem
cokehyenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazkei

Solna och Bajen kommer fram från sina gömmor och RÄKNAR poängen till chansen att KVALA till Europa.

Och då kvalas det på nationsrankingen som Djurgården har spelat fram åt dem.

Överlyckliga små snyltare är vad de är.
Citera
2024-10-22, 08:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cokehyena
Medvind för bajen så är vi garanterade inlägg från dig! 🤡
Testa stötta ditt lokala lag din jävla pajas
Citera
2024-10-22, 08:11
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Man får ändå ge det till bajen och aik som firar utav bara helvete medans vi är i kris. Skiljer 1 och 3 poäng. Säger mycket om vilka förutsättningar som finns.
Du menar att det är en nyhet för dig att vi är de största rivalerna i norra Europa?

Det har inte snackats något annat än hur efter Bajen är bakom Djurgården sedan försäsongen startade. Klart det är kul när det går upp även för er att ni inte var den där självklara 2:an bakom MFF.

Jag har skrattat gott åt Aiks misär i ett års tid. Tyvärr (!!) så ser den eran ut att vara över för överskådlig framtid.

Men hey, "det man vinner på gungorna förlorar man på karusellen"
Citera
2024-10-22, 08:14
Medlem
cokehyenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QuantumQuill
Du menar att det är en nyhet för dig att vi är de största rivalerna i norra Europa?

Det har inte snackats något annat än hur efter Bajen är bakom Djurgården sedan försäsongen startade. Klart det är kul när det går upp även för er att ni inte var den där självklara 2:an bakom MFF.

Jag har skrattat gott åt Aiks misär i ett års tid. Tyvärr (!!) så ser den eran ut att vara över för överskådlig framtid.

Men hey, "det man vinner på gungorna förlorar man på karusellen"
Det är inte självklart att vi är bakom Malmö. Lite det 2019 och efterföljande åren har handlat om. Vi är t.ex. före dem på Europarankingen med bred marginal.
Citera
2024-10-22, 08:25
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cokehyena
Det är inte självklart att vi är bakom Malmö. Lite det 2019 och efterföljande åren har handlat om. Vi är t.ex. före dem på Europarankingen med bred marginal.
Att ni är före på en Europaranking har INGET med det vi diskuterar att göra, och har sina förklaringar beroende på hur Europarankingen räknas ut på gamla resultat då ni faktiskt var ett bättre lag än nu.

Problemet är bara att det är 2024 nu, inte 2019, eller hur?
Citera
2024-10-22, 08:45
Medlem
trazkeis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skarparattarn
Senaste 10 omgångarna har vi alltså plockat 25 av 30 poäng tillskillnad mot lilldiffen som tagit 12.

Klass som Kukräven hade kallat det!

Jag har försökt talat vett med både Free och London ang Bosse men ingen av dom vill inse att han är slut så uppvaknandet får komma när dom är i botten om 3 år istället

En så enkel sak som att värva en målvakt från Halmstad som blev helt knäckt i ett derby mot Varberg redan där lös många varningsklockor!
Jag kommer alltid komma ihåg den värvningen som den konstigaste värvningen jag någonsin sett. Man kunde räkna ut med en pinne i röven att han skulle ramla och slå i psyket i någon duell.
Citera
2024-10-22, 09:16
Medlem
Tänkte skriva här i omgång 15 eller något då det var en diskussion förra året om att AIK nästan aldrig har två dåliga/mediokra säsonger efter varandra.

Att det här var första gången sedan mitten på 90-talet som det hände.

Men ser ut som traditionen håller i sig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in