Citat:
Ursprungligen postat av
trickydick
Ja det är så jävla sjukt, NordKorea är i praktiken i krig med Ukraina nu. Att vi har stridande kommunistiska Nordkoreaner på Europeisk mark. Hade nån sagt det för ett år sedan så hade alla skakat på huvudet. Det här kommer bita både ryssar och Nordkoreaner i arslet.
Ja. Undrar om inte det här faktiskt kan få vågskålen att väga över, på flera sätt. Men en 7D-schackspelare på Putin har väl räknat ut allt på förhand, på samma sätt som han förutsåg ett snabbt övertagande av Kiev, lydmarionett som ukrainsk president, ett fegt EU som tittar bort och låter ryzzen våldta sitt grannland utan att vidta några åtgärder, så tänker han väl att några tusental eller t o m tiotusental soldater från Nordkorea rimligen inte kan ses som en eskalering, av väst.