2024-10-21, 20:55
Moderator
Carlboms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av poiuy1298
Jag tror inte det kommer vara några problem med låtarna 2024. De är väldigt oskyldiga så länge man inte är moralpolis av rang. Man kommer bli utskrattad av hela svenska folket om man rasar i media om detta.

Läs texterna på vilken låt som helst som blivit populär senaste åren på svt/sr (främst då P3). Det är massa rap men extremt våldsamma och kvinnoförnedrande text.

Har du också glömt Fröken Snusk? Åkte runt och sjöng snuskvisor och sålde dessutom snus till barnen. Hur gick det för henne efter alla raserier i media? Jo - hon fick åka till allsång på skansen, vara med i melodifestivalen och masked singer.

Metoo och moralpanik - så 2018-2020!!! Det är nya tider nu.

Du kanske har rätt, men jag tvivlar. Fallhöjden på Settman är för hög för att komma undan på samma sätt som Fröken Snusk och ortenpojkar utan något att förlora. Men kommer han som vit, rik medelålders man undan gammelmedia så lyfter jag på hatten. Det vore uppfriskande.
Citera
2024-10-21, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MacGuffin
Känner du någon personligen som tyckte de var roliga då, för jag gör det inte.

Det är, precis som Knasen skrev, endast chockvärdet som gör att någon överhuvudtaget ens minns dom. De hade inga kvaliter förutom att vara lite groteska i tv.

Smaken är ju som baken dock. Jag menar inte att trampa någon på tårna.

De hade en eller några bra låtar iaf.
Citera
2024-10-21, 21:18
Medlem
Jag misstänker att Ronny och Ragge- karaktärerna ligger lite fel i samtiden: Fylla, brudar, våldtäkt, misshandel och dräggliv i raggarstil. Det fungerade när jag var barn, men knappast nu. Varenda feminist- krönikör kommer sätta i halsen, deras komedi kommer anmälas och så vidare.
Citera
2024-10-21, 21:31
Medlem
Frågan är hur stort det kommer bli.

Jag var själv 13-15 år när dessa var som störst och då var de enormt populära - både musiken och tv-serien.

Nu när man är äldre så inser man ju att mycket som blir populärt bland ungdomarna blir det för att retar vansinne på deras föräldrar eller att de inte förstår helt enkelt.

Nu kommer det ju vara föräldrarna som kommer försöka dra med sig sina barn till föreställningarna. De kommer nog dra en hel del publik - äldre 40-50 åringar och småbarn. "Ungdomarna" kommer nog inte tycka det är så kul.

Med tanke på att Fröken snusk blev så populär bland epa-pojkarna - det var ju för det var snuskigt och förbjudet. Sen blev hon så populär att hon var med på allsång, melodifestivalen och Lets dance och slog igenom hos i princip alla. Då var det inte lika kul för epa-pojkarna att köra runt och spela samma musik som föräldrarna satt och diggade till i sina bilar.

Vet inte - det känns konstigt.

Det vore kul om de slog ordentligt och utklassade den vanliga skvalp-musiken. Två medelålders män drar på sig polisongerna och de nerhasade jeansen en gång till och säljer/spelar mer än alla pretto musiker.
Citera
2024-10-21, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mirandamirage
Jag misstänker att Ronny och Ragge- karaktärerna ligger lite fel i samtiden: Fylla, brudar, våldtäkt, misshandel och dräggliv i raggarstil. Det fungerade när jag var barn, men knappast nu. Varenda feminist- krönikör kommer sätta i halsen, deras komedi kommer anmälas och så vidare.

Nee.

Äldre och barn kommer gå och titta på detta och ha kul.

Alla som rasar i massmedia kommer bli utskrattade.
Citera
2024-10-21, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bartman777
Jag tycker det är ett kul initiativ ändå.

Men sen är ju som sagt frågan vilken målgrupp de inriktar sig på. Vilka vill se det här idag?
Förmodligen sådana som jag, som växte upp med dem på 90-talet.

Målgruppen är nog de som känner till dem och sitter på pengarna
Citera
2024-10-21, 21:46
Medlem
badbollen3s avatar
beror på priset om jag går eller inte. Blir det mer än 400 kr. så skiter jag i det.
Citera
2024-10-21, 21:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carlbom
Att Settman ”startat lite företag som gått ok” är en underdrift av rang. Det som en R&R-turné i några svenska hålor kan ge kan han omöjligt vilja göra av ekonomiska skäl. Kanske vill han vara schysst mot Granberg som inte tjänat ens i närheten av samma pengar genom åren. Eller så har han nån form av livskris bara. Det kommer hur som helst inte dras in några stora pengar.

Jag minns R&R från jag var barn och jag skrattade så tårarna rann. Mycket av de bästa minnena från R&R kommer från ett proppat Liseberg där man hoppar och sjunger med. Men låtarna är i mångt och mycket så icke-PK 2024 så de måste antingen klippas sönder eller skrivas om på nåt sätt. Det är ju tjatsex, kvinnoförnedring och bögnojja som inte flyger idag. Och sketcherna ska vi inte ens prata om, och de är inte roliga längre ändå.

Bättre låta det som varit vara och hellre tänka ut nåt nytt.
Det skulle kunna bli ett bra test på hur tråkigt samhället har blivit.
Om alla låtar skrivs om för att bli PK så säger det om något om dagens samhälle.
Om de kör originalet så ska det bli roligt att se alla reaktioner från de storgråtande PK-människorna.
Citera
2024-10-21, 21:55
Medlem
Är nog därför diverse R & R prylar är till salu hos dem som som kopierade dem? En likadan Ford bla och lite annat.
Citera
2024-10-21, 22:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Petitoo
Målgruppen är nog de som känner till dem och sitter på pengarna

Frågan är om verkligen 80-talisterna som idag är banktjänstemän och doktorer är villiga att genomlida showen?

Målgruppen lär ju vara äldre människor som aldrig riktigt vuxit ifrån raggarkulturen eller är lite allmänt WT och frågan är om de är tillräckligt många?
Citera
2024-10-21, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av poiuy1298
Nee.

Äldre och barn kommer gå och titta på detta och ha kul.

Alla som rasar i massmedia kommer bli utskrattade.

Vem rasar i massmedia?
Citera
2024-10-21, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bartman777
Jag tycker det är ett kul initiativ ändå.

Men sen är ju som sagt frågan vilken målgrupp de inriktar sig på. Vilka vill se det här idag?
Förmodligen sådana som jag, som växte upp med dem på 90-talet.
Jag växte också upp med dom i tonåren men inte fan vill jag se 2 äldre herrar i min ålder göra bort sig på en scen för det?
Det är 30 år sen, släpp det Settman.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in