Citat:
Ursprungligen postat av
BackToHegel
Jag fattar inte riktigt. Var och varannan vecka är det breaches så man måste byta lösenord på en miljon jävla sidor. Vad spelar det för roll hur du hemma på kammaren förvarar ditt lösenord? Det är ju inte pojkrummet som infiltreras, läckorna är på andra sidan right?
Personligen har jag en textfil där jag skriver ner känsliga saker. Textfilen ligger på en krypterad volym, sen är hela disken krypterad ovanpå det. Inga regndanser krävs.
TS skapar en raljerande tråd för att valsa runt och få uppmärksamhet…
Att ”breachen” sker hos den han loggar in hos, och inte hemma på hans dator, eller i hans ficka där ett USB-minne ligger eller ett litet anteckningsblock, begriper han nog inte…
Citat:
Ursprungligen postat av
BackToHegel
Ja, man kan kopiera filer. Eller ta med sig hela datorn om man har en så kallad laptop. Trollar du eller? Vad är meningen med tråden?
Ja det är det han gör…
Citat:
Ursprungligen postat av
BackToHegel
Om du inte har någon dator med dig när du arbetar, då kan man skriva ner saker på en lapp, eller skiva ut informationen på sin skrivare.
Åter igen, läckan är inte din eventuella textfil, den är på servern på andra sidan. Förstår du detta?
Nej det förstår han inte, eller ignorerar för att kunna lalla vidare i tråden…
Citat:
Ursprungligen postat av
avc
Du är också den som förtjänar att läckas eftersom du inte bryr dig. Bryr man sig inte om att låsa dörren får man skylla sig själv om någon kommer in. Jag undrar vad majoriteten av er gör i forumet om IT-säkerhet på till och med något så basalt som lösenordsnivå är skitsamma.
Jag själv trollar i en del forum (aldrig Flashback men andra forum) och vill inte förknippas med de förbannat idiotiska anti-mainstreamåsikter jag huserar. Livrädd för att beklistras som anti-tantist, elbilshatare, Nokia 3310-pessimist m.m. Knappast mitt fel att folk är så taskiga. Mitt pisslösen är dädanmed top priority.
Jo du ”kör Labero-stuket” frekvent här på FB med allehanda raljerande tramsiga trådstarter och inlägg, som vi ser exempel på i detta ämne du startat.
Själv så har jag säkerligen långt över 100 lösenord lagrade i Apples Lösenords-App/Nyckelhanteraren, krypterat och inte ens Apple kan se dessa. Och har extremt sällan (mindre än 5 gånger sen 2008) upplevt att nåt lösenord blivit ”breachat” vilket då skett hos de som det var ämnat att logga in hos, inte på mina enheter.
Man törs inte ens tänka på vad det är för skitsidor etc du loggar in på som skulle orsaka att dina lösenord ”breachas” var och varannan vecka……