Citat:
Att befinna sig i ett land, som hela tiden anfalls av ett annat land eller en grupp av andra länder, är inte trevligt.
Men de anfallande ländernas befolkning förstår inte att de faktiskt anfaller landet och befolkningen i det!
Deras mästare (politiker och media) säger att man självklart måste göra det! Och så skapas lögner och mardrömsfantasier för att förklara hetsen mot landet som har utsetts till fiende.
Men man måste ju också förstå - att utan fiende kan inte USA fungera. För hela statsmakten bygger på vinst. Den största vinsten är vapeninsdustrin.
Men Ryssland tänker inte så. De tänker på säkerhet för befolkningen - i enlighet med de mänskliga rättigheternas första paragraf. Man måste förstå att Europa begår en dundertabbe mot sin befolkning när de gick med i USA-s krav på en fiende. De gör livet i länderna osäkert. Länder som inte tänker: Vän eller fiende. Utan tänker på samarbete, respekt, komma överens.
Att som Ryssland ha blivit utsatt för hån och förakt - på samma sätt som Donbass medborgare har blivit, där medier från väst vägrar tro att det folket kan skriva och räkna. Än mindre vara politiskt kunniga nog att fatta egna beslut.
Men Ryssland har pengar, eftersom de inte måste handla med väst, utan kan handla österut och få betalt för sina varor och bli rika. Ryssland har blivit den fjärde rikaste nationen visavi lön och vad man köper för lönen.
Ryssarna tänker inte att de slåss mot Ukrainare - de tänker att de slåss mot Nato, mot EU och mot USA. Och det är de beredda på.
Men de anfallande ländernas befolkning förstår inte att de faktiskt anfaller landet och befolkningen i det!
Deras mästare (politiker och media) säger att man självklart måste göra det! Och så skapas lögner och mardrömsfantasier för att förklara hetsen mot landet som har utsetts till fiende.
Men man måste ju också förstå - att utan fiende kan inte USA fungera. För hela statsmakten bygger på vinst. Den största vinsten är vapeninsdustrin.
Men Ryssland tänker inte så. De tänker på säkerhet för befolkningen - i enlighet med de mänskliga rättigheternas första paragraf. Man måste förstå att Europa begår en dundertabbe mot sin befolkning när de gick med i USA-s krav på en fiende. De gör livet i länderna osäkert. Länder som inte tänker: Vän eller fiende. Utan tänker på samarbete, respekt, komma överens.
Att som Ryssland ha blivit utsatt för hån och förakt - på samma sätt som Donbass medborgare har blivit, där medier från väst vägrar tro att det folket kan skriva och räkna. Än mindre vara politiskt kunniga nog att fatta egna beslut.
Men Ryssland har pengar, eftersom de inte måste handla med väst, utan kan handla österut och få betalt för sina varor och bli rika. Ryssland har blivit den fjärde rikaste nationen visavi lön och vad man köper för lönen.
Ryssarna tänker inte att de slåss mot Ukrainare - de tänker att de slåss mot Nato, mot EU och mot USA. Och det är de beredda på.
Konstigt.
Enligt alla internationella undersökningar, så är pissryssen inte ens bland om 50 bästa länderna avseende köpkraft.
2022 så är de på 57e plats, precis före Bulgarien.
https://www.ui.se/landguiden/statistik/topplista/?factid=8e3dc176-04da-e511-9c3d-f01faf3e8f24&charttype=bar&countries=
Vad får du egentligen ut av att framställa dig själv som korkad, efterbliven? Vad är det som får dig att framstå som icke läskunnig? Varför framställer du dig som en retarderad sandneger?