2024-10-21, 18:24
  #468565
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av torppet
Att befinna sig i ett land, som hela tiden anfalls av ett annat land eller en grupp av andra länder, är inte trevligt.

Men de anfallande ländernas befolkning förstår inte att de faktiskt anfaller landet och befolkningen i det!

Deras mästare (politiker och media) säger att man självklart måste göra det! Och så skapas lögner och mardrömsfantasier för att förklara hetsen mot landet som har utsetts till fiende.

Men man måste ju också förstå - att utan fiende kan inte USA fungera. För hela statsmakten bygger på vinst. Den största vinsten är vapeninsdustrin.

Men Ryssland tänker inte så. De tänker på säkerhet för befolkningen - i enlighet med de mänskliga rättigheternas första paragraf. Man måste förstå att Europa begår en dundertabbe mot sin befolkning när de gick med i USA-s krav på en fiende. De gör livet i länderna osäkert. Länder som inte tänker: Vän eller fiende. Utan tänker på samarbete, respekt, komma överens.

Att som Ryssland ha blivit utsatt för hån och förakt - på samma sätt som Donbass medborgare har blivit, där medier från väst vägrar tro att det folket kan skriva och räkna. Än mindre vara politiskt kunniga nog att fatta egna beslut.

Men Ryssland har pengar, eftersom de inte måste handla med väst, utan kan handla österut och få betalt för sina varor och bli rika. Ryssland har blivit den fjärde rikaste nationen visavi lön och vad man köper för lönen.

Ryssarna tänker inte att de slåss mot Ukrainare - de tänker att de slåss mot Nato, mot EU och mot USA. Och det är de beredda på.

Konstigt.

Enligt alla internationella undersökningar, så är pissryssen inte ens bland om 50 bästa länderna avseende köpkraft.

2022 så är de på 57e plats, precis före Bulgarien.

https://www.ui.se/landguiden/statistik/topplista/?factid=8e3dc176-04da-e511-9c3d-f01faf3e8f24&charttype=bar&countries=

Vad får du egentligen ut av att framställa dig själv som korkad, efterbliven? Vad är det som får dig att framstå som icke läskunnig? Varför framställer du dig som en retarderad sandneger?
Citera
2024-10-21, 18:32
  #468566
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av torppet
Att befinna sig i ett land, som hela tiden anfalls av ett annat land eller en grupp av andra länder, är inte trevligt.

Men de anfallande ländernas befolkning förstår inte att de faktiskt anfaller landet och befolkningen i det!

Deras mästare (politiker och media) säger att man självklart måste göra det! Och så skapas lögner och mardrömsfantasier för att förklara hetsen mot landet som har utsetts till fiende.

Men man måste ju också förstå - att utan fiende kan inte USA fungera. För hela statsmakten bygger på vinst. Den största vinsten är vapeninsdustrin.

Men Ryssland tänker inte så. De tänker på säkerhet för befolkningen - i enlighet med de mänskliga rättigheternas första paragraf. Man måste förstå att Europa begår en dundertabbe mot sin befolkning när de gick med i USA-s krav på en fiende. De gör livet i länderna osäkert. Länder som inte tänker: Vän eller fiende. Utan tänker på samarbete, respekt, komma överens.

Att som Ryssland ha blivit utsatt för hån och förakt - på samma sätt som Donbass medborgare har blivit, där medier från väst vägrar tro att det folket kan skriva och räkna. Än mindre vara politiskt kunniga nog att fatta egna beslut.

Men Ryssland har pengar, eftersom de inte måste handla med väst, utan kan handla österut och få betalt för sina varor och bli rika. Ryssland har blivit den fjärde rikaste nationen visavi lön och vad man köper för lönen.

Ryssarna tänker inte att de slåss mot Ukrainare - de tänker att de slåss mot Nato, mot EU och mot USA. Och det är de beredda på.
USA säljer vapen för mellan 100 och 200 miljarder dollar per år, det är absolut mycket men samtidigt ligger deras bnp på över 20 biljoner dollar. Vapenindustrin är alltså bara en liten del av deras totala ekonomi
Citera
2024-10-21, 18:33
  #468567
Bannlyst
Bedrövligt.

FN:s generalsekreterare ställer upp som nyttig idiot.

Putin To Meet UN Chief In Russia On Thursday: Kremlin
Russia's President Vladimir Putin will meet UN Secretary General Antonio Guterres on Thursday during his first trip to the country since April 2022, the Kremlin announced.

https://www.barrons.com/amp/news/putin-to-meet-un-chief-in-russia-on-thursday-kremlin-85466f1a
Citera
2024-10-21, 18:36
  #468568
Medlem
Snyggast.i.Speedos avatar
Hur många apelsiner har rysslands diktator på bankkontot egentligen? Hur många getter har krigsförbrytaren Vladimir Putin på sitt bankkonto, som han kan betala nordkoreas massmördare Kim Jong-un för hans tjänster?

Avskrädeshögen ryssland har brist på dollar i den ryska mandarin & apelsinekonomin så skurken KGB-Putin får hålla tillgodo med apelsiner, kikärtor och getter på bankkontot - för dollar har ryssland brist på.

Nu har krigsförbrytaren och massmördaren KGB-Putin tvingats ge bort en del av stålverket i ockuperade Mariupol till tjetjenske gangstern Kadyrov. Några dollar kan KGB-Putin inte betala Kadyrov med.



Kadyrov and his entourage get steel plant in destroyed Mariupol for 'loyalty to Putin' - WSJ

Despite fierce fighting, the Vladimir Ilyich Lenin Metallurgical Plant in Mariupol, neighboring Azovstal, has largely survived the bombardment. It is now allegedly being actively used by Kadyrov and his entourage.


x.com/nexta_tv/status/1848360980742369389
__________________
Senast redigerad av Snyggast.i.Speedo 2024-10-21 kl. 18:38.
Citera
2024-10-21, 18:37
  #468569
Medlem
monken1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor


Du hade haft en poäng om Ryssland försökt erövra hela Ukraina.
Planen var att mörda Zelensky och ta kontroll över Ukraina. Ett snabbt maktskifte då Ukraina ”tillhör” Ryssland. (Enligt dårarna)
https://marcusoscarsson.se/kallor-presidenten-har-overlevt-flera-mordforsok/
Citera
2024-10-21, 18:38
  #468570
Medlem
Silfverryggs avatar
Pervot kommenterar trumpetens "hot".
Kremls talesperson Dmitrij Peskov kommenterade på måndagen en intervju med Donald Trump, som kandiderar till presidentposten i USA igen, som publicerades förra helgen i Wall Street Journal. Trump sa att han varnade Rysslands president Vladimir Putin för hårda konsekvenser om han invaderade Ukraina.
- Jag sa: "Vladimir, om du ger dig på Ukraina kommer jag att slå dig så hårt att du inte ens kommer att tro det. Jag kommer att slå dig mitt i jävla Moskva", ska Trump ha sagt.
- Jag sa: 'Vi är vänner. Jag vill inte göra det, men jag har inget val."
Enligt Peskov följer Ryssland en policy att inte offentliggöra samtal på hög nivå.
- Tyvärr är det många världsledare som inte delar denna ståndpunkt och inte tar hand om informationshygienen. Det ligger på deras samvete, sade Peskov enligt Reuters.
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000010756656.html
Citera
2024-10-21, 18:40
  #468571
Medlem
Rasseltasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Auric
Själv undrar jag mest över hur kuvat det ryska folket är. Hur kan ett folk stå ut med dessa stora förluster i man bara för att drabbas av en långvarig ekonomisk katastrof. Ryssarna - den stora majoriteten - måste verkligen älska att leva sitt liv i under förtryck i största möjliga misär för chansen att få dö för Moder Ryssland. Verkligen lågt ställda livsförväntningar.
Det kallas för psykologisk deflation. Den vanlige ryssen känner sig helt kraftlös och utan förmåga att påverka sitt liv. Den psykologiska energin projiceras istället på krigsmakten och Vladimir Putin som därmed upplever så kallad psykologisk inflation, alltså att de är mer kraftfulla än vad de i verkligheten är.

Denna dödsdans som den ryska nationen befinner sig i är livsfarlig och djupt onaturlig. Men så länge ryssen i gemen lever som svin och så länge putinismen består lär det bara fortsätta
Citera
2024-10-21, 18:46
  #468572
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silfverrygg
Pervot kommenterar trumpetens "hot".
Kremls talesperson Dmitrij Peskov kommenterade på måndagen en intervju med Donald Trump, som kandiderar till presidentposten i USA igen, som publicerades förra helgen i Wall Street Journal. Trump sa att han varnade Rysslands president Vladimir Putin för hårda konsekvenser om han invaderade Ukraina.
- Jag sa: "Vladimir, om du ger dig på Ukraina kommer jag att slå dig så hårt att du inte ens kommer att tro det. Jag kommer att slå dig mitt i jävla Moskva", ska Trump ha sagt.
- Jag sa: 'Vi är vänner. Jag vill inte göra det, men jag har inget val."
Enligt Peskov följer Ryssland en policy att inte offentliggöra samtal på hög nivå.
- Tyvärr är det många världsledare som inte delar denna ståndpunkt och inte tar hand om informationshygienen. Det ligger på deras samvete, sade Peskov enligt Reuters.
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000010756656.html

Låter som ett erkännande från Peskov. Trump sa antagligen det (Men kanske mer diplomatiskt).
Citera
2024-10-21, 19:03
  #468573
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av torppet
Att befinna sig i ett land, som hela tiden anfalls av ett annat land eller en grupp av andra länder, är inte trevligt.

Men de anfallande ländernas befolkning förstår inte att de faktiskt anfaller landet och befolkningen i det!

Deras mästare (politiker och media) säger att man självklart måste göra det! Och så skapas lögner och mardrömsfantasier för att förklara hetsen mot landet som har utsetts till fiende.

Men man måste ju också förstå - att utan fiende kan inte USA fungera. För hela statsmakten bygger på vinst. Den största vinsten är vapeninsdustrin.

Men Ryssland tänker inte så. De tänker på säkerhet för befolkningen - i enlighet med de mänskliga rättigheternas första paragraf. Man måste förstå att Europa begår en dundertabbe mot sin befolkning när de gick med i USA-s krav på en fiende. De gör livet i länderna osäkert. Länder som inte tänker: Vän eller fiende. Utan tänker på samarbete, respekt, komma överens.

Att som Ryssland ha blivit utsatt för hån och förakt - på samma sätt som Donbass medborgare har blivit, där medier från väst vägrar tro att det folket kan skriva och räkna. Än mindre vara politiskt kunniga nog att fatta egna beslut.

Men Ryssland har pengar, eftersom de inte måste handla med väst, utan kan handla österut och få betalt för sina varor och bli rika. Ryssland har blivit den fjärde rikaste nationen visavi lön och vad man köper för lönen.

Ryssarna tänker inte att de slåss mot Ukrainare - de tänker att de slåss mot Nato, mot EU och mot USA. Och det är de beredda på.

Putin agerar mot det ryska folkets intresse när han anfallskrigar mot Ukraina, skickar ryssarna i döden och förstör deras ekonomi. Putin, och de som stödjer honom och hans krig, bryr sig inte det minsta om det ryska folket.
Alla som bryr sig om det ryska folket stödjer Ukraina.
Citera
2024-10-21, 19:11
  #468574
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av torppet
Att befinna sig i ett land, som hela tiden anfalls av ett annat land eller en grupp av andra länder, är inte trevligt.

Men de anfallande ländernas befolkning förstår inte att de faktiskt anfaller landet och befolkningen i det!

Deras mästare (politiker och media) säger att man självklart måste göra det! Och så skapas lögner och mardrömsfantasier för att förklara hetsen mot landet som har utsetts till fiende.

Men man måste ju också förstå - att utan fiende kan inte USA fungera. För hela statsmakten bygger på vinst. Den största vinsten är vapeninsdustrin.

Men Ryssland tänker inte så. De tänker på säkerhet för befolkningen - i enlighet med de mänskliga rättigheternas första paragraf. Man måste förstå att Europa begår en dundertabbe mot sin befolkning när de gick med i USA-s krav på en fiende. De gör livet i länderna osäkert. Länder som inte tänker: Vän eller fiende. Utan tänker på samarbete, respekt, komma överens.

Att som Ryssland ha blivit utsatt för hån och förakt - på samma sätt som Donbass medborgare har blivit, där medier från väst vägrar tro att det folket kan skriva och räkna. Än mindre vara politiskt kunniga nog att fatta egna beslut.

Men Ryssland har pengar, eftersom de inte måste handla med väst, utan kan handla österut och få betalt för sina varor och bli rika. Ryssland har blivit den fjärde rikaste nationen visavi lön och vad man köper för lönen.

Ryssarna tänker inte att de slåss mot Ukrainare - de tänker att de slåss mot Nato, mot EU och mot USA. Och det är de beredda på.

Säkerhet för befolkningen? Genom att skicka hundratusentals människor in i döden och hundratusentals andra som invalidiseras för livet? Bostäder för miljoner människor förstörda, infrastruktur raserad och miljoner människor förpassas till fattigdom? Ditt resonemang där är fullständigt bisarrt.

Rysslands säkerhet var inte hotad och att man vållar allt detta för att det dog färre människor i östra Ukraina än vad det gör i gängskjutningarna här i Sverige...nej du, det där är bara sk*tsnack. Det ryska angreppet handlar om makt; Ryssland vill kontrollera Ukraina och när det inte gick på annat sätt så blev det invasion.
Citera
2024-10-21, 19:12
  #468575
Medlem
Jofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henriko
Ett fodral man kan stoppa dom i kanske? Vilken sidas drönare pratar du om förresten? Vilka slags drönare?
Försvar mot drönare är bättre än förvar😆.
Citera
2024-10-21, 19:18
  #468576
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av torppet
Men Ryssland har pengar, eftersom de inte måste handla med väst, utan kan handla österut och få betalt för sina varor och bli rika. Ryssland har blivit den fjärde rikaste nationen visavi lön och vad man köper för lönen.
Hur vore det om du tog reda på fakta i stället för att ideligen göra dig till trådens pajas?
Ryssland har inga ”pengar” de är p.g.a. kriget utfattiga. Den som påstår något annat ljuger

Hur var det med ditt påstående om att ryssar är rikare än tyskar, var har du hittat de uppgifterna?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in