2024-10-20, 00:38
Medlem
ImStillCutes avatar
Ja det ändrar inget jag skrev.
Om Essie var på utflykt så har PÖ ingen anledning att ge annan smeller.

Det fanns helt enkelt inget att spåra utanför tomten.
Citera
2024-10-20, 06:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ImStillCute
Ja det ändrar inget jag skrev.
Om Essie var på utflykt så har PÖ ingen anledning att ge annan smeller.

Det fanns helt enkelt inget att spåra utanför tomten.
Förutom att spår utanför tomten tydligen påvisades.
Citera
2024-10-20, 12:50
Medlem
ImStillCutes avatar
Vad menar du för spår?
Allt runt tomten räknar inte jag som spårning.
Spårning är aktiv förföljande under en längre sträcka.
Längden kan diskuteras men borde väl i alla fall innefatta en sträcka längre än nästa kvarter.
Spåren som "påvisades" var till bilspår som förmodades tillhöra tjuvar strax bakom häcken.
Några andra "spår" fanns inte. Eller är inte redovisat i tråden.
Men upplys oss gärna...
Citera
2024-10-20, 13:02
Medlem
Citat:
Vad menar du för spår?
Längden kan diskuteras men borde väl i alla fall innefatta en sträcka längre än nästa kvarter.
Spåren som "påvisades" var till bilspår som förmodades tillhöra tjuvar strax bakom häcken.
Men upplys oss gärna...
Vad du räknar som spår eller spårning är faktiskt fullständigt ointressant. Det finns inga riktlinjer för hur långt ett eftersök måste vara för att få kallas för spårning, eller ”aktivt förföljande”, det är ditt eget lilla påhitt.
Citera
2024-10-20, 13:53
Medlem
ImStillCutes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Vad du räknar som spår eller spårning är faktiskt fullständigt ointressant. Det finns inga riktlinjer för hur långt ett eftersök måste vara för att få kallas för spårning, eller ”aktivt förföljande”, det är ditt eget lilla påhitt.

Att det skulle finnas spår är ditt lilla påhitt. Det finns helt enkelt inga.
Citera
2024-10-20, 15:11
Medlem
Citat:
Att det skulle finnas spår är ditt lilla påhitt. Det finns helt enkelt inga.

Citat:
Några andra "spår" fanns inte.

Du får ta den här diskussionen för dig själv. Du kommer förmodligen inte att kunna enas, men det är ditt problem.
Citera
2024-10-20, 16:25
Medlem
cheringens avatar
Det var väl pappa P som sa att ID-hund hade markerat vid hjulspåren samt markerat vid en fastighet/hus där en fd assistent ska bo, eller var det tom två ID-hundar Sen kan man tro vad man vill om den utsagan...
Citera
2024-10-20, 18:48
Medlem
Pinkiess avatar
Citat:
Vad menar du för spår?
Men upplys oss gärna...
Nej när man använder id hund för eftersök är det inte "aktivt förföljande" och det finns inga sådana riktlinjer som du säger.
Finns att läsa om hur eftersök m id hund går till.
Man använder id hund för att få upp spår efter en försvunnen hund ex.och var denna id hund används /utgår från är individuellt
Citera
2024-10-20, 19:03
Medlem
ImStillCutes avatar
Vad jag menade var att en markering mellan hålet i häcken och bilspåret (2m bort? ) inte var spårning.
Det är väl mera en doftmarkering. För någon annan spårning har inte förekommit vad som framkommit i tråden. Sen att man hittar en markering vid någon bostad är ju inte heller någon som spårat dit.
Det var det som var min invändning.
Citera
2024-10-20, 20:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BadGinger
har dom ens hittat hunden eller vad händer

Jycken är lika försvunnen idag som dag 1.

Vad som hänt med den vet än så länge bara den/de som är ansvariga för försvinnandet.
Citera
2024-10-21, 06:15
Medlem
Pinkiess avatar
Citat:
Vad jag menade var att en markering mellan hålet i häcken och bilspåret (2m bort? ) inte var spårning.
Det är väl mera en doftmarkering. För någon annan spårning har inte förekommit vad som framkommit i tråden. Sen att man hittar en markering vid någon bostad är ju inte heller någon som spårat dit.
Nej precis det är så man använder en id hund den markerar,och el "plockar" upp spår/doft ex vid bostaden.
Nej det är inte att man på något vis "spårar aktivt" id hunden används som sagt för att "spåra" doft av den försvunna hunden.
För att hitta spår som om man har tur leder fram till ett område/plats den kan finnas i.
Citera
2024-10-21, 07:44
Medlem
Citat:
Man skulle tro att en sjujävlaexpert som du borde känna till skillnaden mellan att spåra och söka, det är ju två helt olika saker.
https://www2.skk.se/sv/SYDSKAKK/Att-aga-hund/Tips-och-rad/Aktivera-din-hund/Spara-och-soka/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in