Citat:
Ursprungligen postat av
Tellusstar
Är du säker på det? (Inte mycket är säkert i den världen iof)
Dumle hade ju saker i den lägenheten han bodde i då som var värda jag minns inte men över 300 000 och någon i DP har skrivit "free Einarslaktish"
Dagen efter Dumle dödades la Shacki ut en "hån-story" mot honom att man inte ska kalla Shacki för "lil bro" då Shacki var mycket mer gata än Dumle och att han har kroppar under sitt namn.
Dumle hämtade bara in mer problem till DP genom att synas på media och att prata om konflikten och vad jag kan minnas så var han inte ens DP längre under hans tid 2021-2022 när han hängde mycket med Adel & Einar. Fanns ingen från DP ute och Hjulstabarnen verkade inte gilla honom och de var inte ens med honom.
https://www.instagram.com/rappnyheter/p/Cmoq7eYIJvm/
Citat:
GAMMAL VÄN TILL DUMLE TROS HÅNA HANS DÖD
-
Det var strax efter klockan halv nio igår som polisen larmades om en skottlossning i Rinkeby i nordvästra Stockholm. På platsen hittades 27-årige Mehdi ”Dumle” Sachit svårt skadad, skjuten flera gånger, bland annat i huvudet.
Senare på dagen meddelade polisen att mannen som hittats skottskadad dött.
Nu sprids påstådda skärmdumpar (nu raderade) av ”Shacki” där han ska subliminalt ha hånat tidigare vännen Dumle efter hans bortgång.
”If he got more bodies than you, you can’t lil’ bro the n***a”. Vidare postar han en skärmdump av virala intervjun med Birdman där han känt säger
”N***a when my name come up, respect it. Stop playin’ with my f***** name. I ain’t gon’ say it no more.”
Detta är samma ”Shacki” som Dumle ska ha hyllat i sin intervju med Expressen, samt samma Shacki som påstås vara medlem i ”Dödspatrullen” tillsammans med Dumle.
– Man märker vem som är hundra, jag ser glöden i ögonen. Shacki var sån när han var 16 år.