2024-10-19, 23:25
Medlem
Antingen är hon rejält efterbliven, eller så ville hon åka fast.
Hon filmade alltså sitt illdåd, och därefter såg hon till att få polisernas uppmärksamhet genom att bete sig som en jävla vrålapa vid avspärrningarna, allt för att väcka uppmärksamhet.
Hon kommer aldrig kunna betala skadeståndet, eller ens få ett arbete. Men hon kommer klara sig ändå med hjälp av stölder och prostitution. Och bidrag såklart
Citera
2024-10-20, 05:10
Medlem
Yungvidzibois avatar
Låter som något en 13 åring skulle kunna hitta på.
Och hon verkar inte direkt vara den vassaste kniven i lådan heller om man säger så.
Anledningen är ju skrattretande, så mycket slöseri med sitt obetydliga liv för ingenting.
”En lite kortare skoldag” för priset av en villa, var det värt det?

Hoppas verkligen hon behöver betala allt själv, ty skattebetalarna bör icke står för kostnaderna av denna persons totala idioti!
Citera
2024-10-20, 08:39
Medlem
Hyvla-en-ulks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustTrolling
Universitetsholmens gymnasieskola på Agneslundsvägen. (Norra Sorgenfri.)

Var det inte denna som från början var Citadellsskolan och sedan bytte namn till Universitetsholmens gymnasium? På den tiden så låg den på Citadellsvägen, precis bredvid sjöfartsuniversitet?
Citera
2024-10-20, 08:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tesla83
Antingen är hon rejält efterbliven, eller så ville hon åka fast.
Hon filmade alltså sitt illdåd, och därefter såg hon till att få polisernas uppmärksamhet genom att bete sig som en jävla vrålapa vid avspärrningarna, allt för att väcka uppmärksamhet.
Hon kommer aldrig kunna betala skadeståndet, eller ens få ett arbete. Men hon kommer klara sig ändå med hjälp av stölder och prostitution. Och bidrag såklart

Garanterat låg IQ.
Antar att de kommer lämna Sverige eller så får hon skuldsanering
Citera
2024-10-20, 08:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lostinflashback
Garanterat låg IQ.
Antar att de kommer lämna Sverige eller så får hon skuldsanering

Man brukar väl inte få skuldsanering på skadestånd efter brott?
Citera
2024-10-20, 08:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hoppsasteg
Man brukar väl inte få skuldsanering på skadestånd efter brott?

Visste jag faktiskt inte, trodde de kunde ske efter 10 år eller nått, men du har nog rätt

Edit: jodå de går.

Här är en som gjort en uppsats om det
https://www.diva-portal.org/smash/get/diva2:1529804/FULLTEXT01.pdf
Senast redigerad av Lostinflashback 2024-10-20 kl. 08:59.
Citera
2024-10-20, 09:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KlasLund
Föräldrarna till tjejen kan ju tacka sin lyckliga stjärna för att hon hade hunnit bli myndig, annars hade risken varit stor att de hade tvingats betala skadeståndet som uppenbart inte kommer bli obetydligt.

Är det verkligen juridiskt möjligt att göra detta för omyndiga personer? Har mitt barn ihjäl någon åker jag knappast i fängelse (ävrn om jag borde). Hur kan det vara så att man blir ersättningsskyldig vid ekonomisk skada men går fri när en person mördas?
Citera
2024-10-20, 11:09
Medlem
-Fake-News-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustTrolling
Fängelset i några månader är en walk in the park jämfört med dom miljoner hon kommer ha i skuldsaldo hos fogden kommande åren.

Trams. De skrivs av i en skuldsanering.
Citera
2024-10-20, 11:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pestloppan
Ok, det var intressant att läsa! Jag minns dock en händelse för bara några år sedan där några barn/ungdomar brände ner en hel skola. Jag minns inte var i Sverige det hände, men jag minns att föräldrarna dömdes som skadeståndsskyldiga. Och beloppet var tvåsiffrigt antal miljoner! Men det kanske bara var för att slå fast allvaret i det hela, rent formellt? I praktiken bara "ett spel för galleriet"?

Du menar kanske Gottsundaskolan? Hon eldade upp Gottsundaskolan som 14-åring – krävs på 73 miljoner kronor

Citat:
14 år gamla ska flickorna ha tänt eld på en soffa inne i Gottsundaskolan i Uppsala – kort senare stod hela skolan i lågor.

För första gången någonsin berättar nu Sara om sina tankar kring den ödesdigra natten 2018, tiden efter och chocken när skadeståndskravet på 73 miljoner damp ned i brevinkastet. ... Skulden ska enligt kravbrevet betalas med dröjsmålsränta, vilket innebär att den varje dag växer med 24 000 kronor.
Citera
2024-10-20, 17:27
Medlem
Hur kan inte namn på GM läckt ut redan?
Hela skolan vet garanterat vem det är.
Citera
2024-10-20, 20:19
Medlem
Hur ser förloppet ut när elden sprider sig? Ser ut som hon började med att tända eld på toalettpapper. Toaletter är fullt med porslin och kakel som ej lätt fattar eld. Fick hon undertaket att börja brinna?
Citera
2024-10-20, 20:44
Medlem
Jannebigplays avatar
Ni har ingen aning om hur dumma i huvudet många elever är idag. Enorm skillnad mot när man själv gick i skolan och detta kan jag säga med hjälp av 10 års erfarenhet som lärare på högstadiet. Tyvärr är många föräldrar inte bättre då de snarare är kompisar till sina barn. Man kan kalla föräldrar till skolan, visa själva inspelningen från kamerorna och de ska ändå komma med bortförklaringar. "Han måste ha uppfattat det så" när man konfronterar föräldern att deras pissunge har ljugit om att en lärare knuffade honom. Eller elever som blir tagna med handen i kakburken. De syns på kameran, ändå så hävdar de att "det var inte jag".

Som tur är så börjar det vända lite. Fler särskilda undervisningsgrupper och akutskolor öppnas, dock är det fortfarande många specialpedagoger och annat löst folk som fortfarande håller stökeleverna om ryggen och hävdar att det är lärarna som måste anpassa undervisningen, då löser sig alla problem. När man ändå har dokumenterat för glatta livet och man har alla lärare med sig så ska det ändå sättas stopp eftersom att "han kanske inte vill sitta själv". Jag skiter fullständigt i hur han känner sig. Jag tänker på de 29 andra eleverna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in