Citat:
Ursprungligen postat av
StrangeTimings
Var någonstans ser du hetsen? Vet inte vilka umgängen du rör dig i eller hur du själv beter dig mot kvinnor som inte är där i syftet att göra dig kåt, vilket det här programmet inte tycks handla om. Det ena behöver väl inte utesluta det andra? Möjligt att den nakna människokroppen är generande för dig och att du känner ett behov av att vara mer seriös än andra? Den nakna människokroppen har funnits där innan kritiken av den ens var påtänkt.
Fatta friheten i att våga ställa sig naken inför andra och vilka interna spärrar som kan släppa genom att göra det? Tänk om det är påkläddhet som gör människor sexualiserade? Jag menar, om alla gått omkring nakna så hade ingen kunnat fantisera om någonting åtråvärt - och därmed avsexualiserats.
Välkomnar det här programmet mer än Naked Attraction, som bara bedömer kroppar, istället för att diskutera människors känslor till sig själva och förhållandet till sin egen kropp.
Den nakna kroppen är knappast genant för mig. Den hör hemma i det privata. Med sig själv eller sin partner eller på en AVSKILD plats där gemensam nakenhet bestämts. Fan inte på tv där folk ska kunna råka bläddra förbi. Denna fokus på kroppar är sjuk! Folk tror att kroppen är deras personlighet, uppmanas att blotta den(det luras som tro är starkt) Skrattretande motsatt effekt. Styrka är att ha integritet. Inte låta sig bli manipulerad att blotta sig. Toxiskt feministisk skit. Tjejerna idag bli så grundlurade och förstörda. Det enda detta program gör är att frigöra folks dekadenta sida mer.
Så länge kroppen får användas som en produkt kommer problemet återstå. Då menar jag överallt.
Även i detta program är kroppen endast en produkt för att locka tittarsiffror, det kan jag lova er. Nu tror jag dock Svenska folket tröttnat på denna vidriga fokus på kroppen så det kommer bli en besvikelse för Svt