2024-10-19, 18:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kilowattjagaren
Ett sånt här program kommer få motsatt syfte, vikthetsen kommer öka för vem vill se ut som dom i programmet?

Äter man kanelbullar konstant så kommer man se ut som en padda efter några år, den som inte förstår det är korkad.

Tjocka människor är korkade!

Är ju inte heller så hälsosamt. Får man inte lättare diabetes och sånt om man bär runt på många kilon?
Citera
2024-10-19, 18:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StrangeTimings
Var någonstans ser du hetsen? Vet inte vilka umgängen du rör dig i eller hur du själv beter dig mot kvinnor som inte är där i syftet att göra dig kåt, vilket det här programmet inte tycks handla om. Det ena behöver väl inte utesluta det andra? Möjligt att den nakna människokroppen är generande för dig och att du känner ett behov av att vara mer seriös än andra? Den nakna människokroppen har funnits där innan kritiken av den ens var påtänkt.

Fatta friheten i att våga ställa sig naken inför andra och vilka interna spärrar som kan släppa genom att göra det? Tänk om det är påkläddhet som gör människor sexualiserade? Jag menar, om alla gått omkring nakna så hade ingen kunnat fantisera om någonting åtråvärt - och därmed avsexualiserats.

Välkomnar det här programmet mer än Naked Attraction, som bara bedömer kroppar, istället för att diskutera människors känslor till sig själva och förhållandet till sin egen kropp.

Den nakna kroppen är knappast genant för mig. Den hör hemma i det privata. Med sig själv eller sin partner eller på en AVSKILD plats där gemensam nakenhet bestämts. Fan inte på tv där folk ska kunna råka bläddra förbi. Denna fokus på kroppar är sjuk! Folk tror att kroppen är deras personlighet, uppmanas att blotta den(det luras som tro är starkt) Skrattretande motsatt effekt. Styrka är att ha integritet. Inte låta sig bli manipulerad att blotta sig. Toxiskt feministisk skit. Tjejerna idag bli så grundlurade och förstörda. Det enda detta program gör är att frigöra folks dekadenta sida mer.

Så länge kroppen får användas som en produkt kommer problemet återstå. Då menar jag överallt.
Även i detta program är kroppen endast en produkt för att locka tittarsiffror, det kan jag lova er. Nu tror jag dock Svenska folket tröttnat på denna vidriga fokus på kroppen så det kommer bli en besvikelse för Svt
Citera
2024-10-19, 18:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe
Jag såg debatten och studsade till när Beckman tappade det. Hon var riktigt, riktigt obehaglig. Ingen människa man vill komma ivägen för.

Jag håller med dig. Jag såg också debatten nu, Eva Beckman är mycket obehaglig. Hon borde avsättas.
Citera
2024-10-19, 18:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HalHandyman
När kallade jag någon muslim???

Du drog upp att jag borde bära burka.
Citera
2024-10-19, 18:24
Medlem
” Det stormar kring konstnären Stina Wollter, som ska leda ett nytt program på SVT. Wollter har fått kritik för att ha spridit antisemitiska konspirationsteorier.
– Nu ska hon göra mys-tv, säger DN:s ledarskribent Amanda Sokolnicki.”

https://www.svd.se/a/W0or3L/stina-wollter-kritiseras-infor-tv-program-judehatare
Citera
2024-10-19, 18:28
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bulllen
Stina Wollter verkar vara rabiat:

” Bulletin avslöjar: SVT-aktuella Wollter fortsätter anklaga Israel: ”Sionisternas slutgiltiga plan”

https://bulletin.nu/bulletin-avslojar-svt-aktuella-wollter-fortsatter-anklaga-israel-sionisternas-slutgiltiga-plan
Klipper ut dessa rader ur din länk:
I ett inlägg från den 7 september i år som Wollter delat anklagas Israel för att ha använt massakern 7 oktober som förevändning för att utplåna Palestina.

”[...] 7 oktober blir förevändningen för påskyndandet av sionisternas slutgiltiga plan”

Den ”Slutgiltiga lösningen” var nazisternas plan under 2:a världskriget för att förinta judarna. Att jämföra Israels politik med nazisterna kan anses som en antisemitisk trop enligt IHRA:s arbetsdefinition som Sverige skrivit under.

Wollter verkar helt ha missat att nazister stred på arabernas sida mot judarna 1948 när staten Israel bildades. Och att muslimer stred tillsammans med nazisterna i Europa under WWII.
Senast redigerad av ReedMe 2024-10-19 kl. 18:42.
Citera
2024-10-19, 18:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Idagidagochidag
Den nakna kroppen är knappast genant för mig. Den hör hemma i det privata. Med sig själv eller sin partner eller på en AVSKILD plats där gemensam nakenhet bestämts. Fan inte på tv där folk ska kunna råka bläddra förbi. Denna fokus på kroppar är sjuk! Folk tror att kroppen är deras personlighet, uppmanas att blotta den(det luras som tro är starkt) Skrattretande motsatt effekt. Styrka är att ha integritet. Inte låta sig bli manipulerad att blotta sig. Toxiskt feministisk skit. Tjejerna idag bli så grundlurade och förstörda. Det enda detta program gör är att frigöra folks dekadenta sida mer.

Så länge kroppen får användas som en produkt kommer problemet återstå. Då menar jag överallt.
Även i detta program är kroppen endast en produkt för att locka tittarsiffror, det kan jag lova er. Nu tror jag dock Svenska folket tröttnat på denna vidriga fokus på kroppen så det kommer bli en besvikelse för Svt

Är en bagatell i sammanhanget, men blir också ett idiotiskt sätt att nedvärdera krokimodeller på. Att stå modell på konstskolor har ingenting med kroppsaktivism att göra.
Citera
2024-10-19, 18:30
Medlem
Kurt1s avatar
Citat:
Var någonstans ser du hetsen? Vet inte vilka umgängen du rör dig i eller hur du själv beter dig mot kvinnor som inte är där i syftet att göra dig kåt, vilket det här programmet inte tycks handla om. Det ena behöver väl inte utesluta det andra? Möjligt att den nakna människokroppen är generande för dig och att du känner ett behov av att vara mer seriös än andra? Den nakna människokroppen har funnits där innan kritiken av den ens var påtänkt.

Fatta friheten i att våga ställa sig naken inför andra och vilka interna spärrar som kan släppa genom att göra det? Tänk om det är påkläddhet som gör människor sexualiserade? Jag menar, om alla gått omkring nakna så hade ingen kunnat fantisera om någonting åtråvärt - och därmed avsexualiserats.

Välkomnar det här programmet mer än Naked Attraction, som bara bedömer kroppar, istället för att diskutera människors känslor till sig själva och förhållandet till sin egen kropp.

Äntligen ett seriöst inlägg! Tack! Därmed inte sagt att jag håller med dig i allt, men du är i alla fall en tänkande varelse, vilket långt ifrån alla andra som har skrivit är.

Det finns mycket skit i den här tråden för moderatorerna att städa bort.
Senast redigerad av Kurt1 2024-10-19 kl. 18:34.
Citera
2024-10-19, 18:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe
Klipper ur dessa rader ur din länk:
I ett inlägg från den 7 september i år som Wollter delat anklagas Israel för att ha använt massakern 7 oktober som förevändning för att utplåna Palestina.

”[...] 7 oktober blir förevändningen för påskyndandet av sionisternas slutgiltiga plan”

Den ”Slutgiltiga lösningen” var nazisternas plan under 2:a världskriget för att förinta judarna. Att jämföra Israels politik med nazisterna kan anses som en antisemitisk trop enligt IHRA:s arbetsdefinition som Sverige skrivit under.

Wollter verkar helt ha missat att nazister stred på arabernas sida mot judarna 1948 när staten Israel bildades. Och att muslimer stred tillsammans med nazisterna i Europa under WWII.

Stina Wollter är helgalen.

Ännu värre är dock att SVT:s programdirektör Eva Beckman släppt fram det här i public service.

Och detta ska vi tvingas betala skatt för!
Citera
2024-10-19, 18:34
Medlem
Citat:

Gå på en kvällskurs i kroki! Eller bli själv krokimodell. Varför ska sånt här trams sändas i skattefinansierad TV?
Citera
2024-10-19, 18:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kurt1
Äntligen ett seriöst inlägg! Tack!

Det finns mycket skit i den här tråden för moderatorerna att städa bort.

De inlägg där du håller med om skribentens åsikter anser du vara seriösa? Medan åsikter du inte gillar bör moderatorerna städa bort? Gillar du inte att diskutera?

Och nu gäller detta inte bara programmet i sig, utan även Stina Wollters antisemitiska uttalanden och att Eva Beckman på SVT försvarar programmet och Stina Wolters medverkan. Varför man har valt att just Stina Wollter ska vara programledare och inte någon annan av Sveriges alla konstnärer framgår inte riktigt.
Citera
2024-10-19, 18:49
Medlem
Kurt1s avatar
Citat:
De inlägg där du håller med om skribentens åsikter anser du vara seriösa? Medan åsikter du inte gillar bör moderatorerna städa bort? Gillar du inte att diskutera?

Diskussion är väl helt OK och även kritik, men istället för seriös och konstruktiv kritik, så handlar det mest om att puckon spyr galla över nakenhet. Ni som har problem med nakenhet bör i första hand ta kontakt med en psykolog.

Citat:
Och nu gäller detta inte bara programmet i sig, utan även Stina Wollters antisemitiska uttalanden och att Eva Beckman på SVT försvarar programmet och Stina Wolters medverkan. Varför man har valt att just Stina Wollter ska vara programledare och inte någon annan av Sveriges alla konstnärer framgår inte riktigt.

Här har du förmodligen en poäng, men jag orkar inte engagera mig i just den delen av diskussionen. Stina Wollter kanske är fel val av programledare, men tv-programmet kan ju vara bra ändå.
Senast redigerad av Kurt1 2024-10-19 kl. 18:55.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in