2024-10-19, 10:27
Medlem
Kaffemedaffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Ja, du vill inte ens kalla en spade för en spade
Jag sa ju precis att du var avundsjuk?
Citera
2024-10-19, 10:29
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av detektiven789
Hade något hittats hade det blivit misstanke på sannolika skäl. Nu har troligen bara mensblod hittats och det har partiska läkare, poliser och åklagare fått lära sig inte styrker brott…

Ja, så kan det helt klart vara... FUPen kommer räta ut dessa frågetecken åt oss, förhoppningsvis. När kommer en sådan, tidigast?
Citera
2024-10-19, 10:29
Medlem
ErlingBrautHaalands avatar
Citat:
Skärp dig, din amöba! Står ingenstans att hon har skador i underlivet som du påstår - det är mycket möjligt att hon har det, men detta yppas såklart ingenstans. Om det nu står överallt - visa mig då en av dessa länkar där detta påstås. Det räcker med att hon verbalt sagt något för att en anmälan skall tas upp. Eller, kanske blåmärken på låren eller annat. Men, som sagt - presentera en länk på dina lögner, är du snäll!
Hon var ju på läkarundersökning klart att skador där upptäcktes annars hade anmälan ej kommit in.
Hade de vafg som i din fantasi så hade misshandel anmälts istället så klart.
Citera
2024-10-19, 10:31
Medlem
Jilins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ErlingBrautHaaland
Men snälla det står överallt atg hon varit på akuten för våldtagna på sös ocv eftef den undersökningen kom anmälan. Vad är det du missat?
Jag åkte till akuten en gång då jag svimmat, efter 2 dygn fick jag åka hem utan att dom hittat något fel.
Så besöka sjukhus är ingen garanti för att något är fel. Ibland verkar det bara vara en social inrättning. Så innan åklagare bekräftar skada är det bara en trådsanning.
Citera
2024-10-19, 10:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaffemedaffe
Jag sa ju precis att du var avundsjuk?

Du svamlar - fortfarande full? Jag avslutar härmed konversationen med dig då du inte är värd min tid och du suger, likt de prostituerade i "pingisrummet", enkom energin ur mig med ditt snömos...
Citera
2024-10-19, 10:32
Medlem
Mullrets avatar
Citat:
Hon anmälde flera dagar efter den eventuella våldtäkten ägde rum - har inget med saktfärdiga rutiner att göra...

Well, det var väl sjukvården som anmälde.

Och ett rättsintyg tar tid att ta fram.

Eller tror du de sitter en rättsläkare beredd ifall att? Dygnet runt?
Citera
2024-10-19, 10:33
Medlem
Citat:
Hon var ju på läkarundersökning klart att skador där upptäcktes annars hade anmälan ej kommit in.

Hur var det nu med en länk till dessa uppgifter om skador i underlivet som du är så säker på att hon har och det enligt dig, har skrivits om - kommer det något, eller? Finns mängder med orsaker till att en anmälan gjorts. Lögnare!
Citera
2024-10-19, 10:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mullret
Well, det var väl sjukvården som anmälde.

Och ett rättsintyg tar tid att ta fram.

Eller tror du de sitter en rättsläkare beredd ifall att? Dygnet runt?

De anmälde när hon kom in - eller, tror du att de är synska inom sjukvården och visste att hon skulle komma in till dem? Den aktuella händelsen (eventuellt en våldtäkt eller sexuellt övergrepp) skall ha hänt på torsdagen och anmälan registrerades på lördagen, då hon först gick till sjukhuset - hur får du detta att gå ihop?
Citera
2024-10-19, 10:38
Medlem
Citat:
Du får ursäkta, men vet inte vad du vill säga med detta inlägget - är trött då jag jobbat natt, får skylla på detta, i alla fall...
Okej, det är associativt modern avlatshandel. Martin Luther tog avstånd från det för lite drygt 500 år sedan och det ledde till separationen mellan protestanter och katoliker.

En allegori till vad som sker än idag.

Citat:
Modern avlatshandel
Det är nu drygt 500 år sedan Martin Luther gjorde sina 95 teser kända för allmänheten, vilket kom att sparka igång reformationen. (Huruvida han gjorde detta genom att spika upp dem på slottskyrkans port i Wittenberg är oklart, och i sammanhanget är det knappast heller avgörande.) Ett av de stora missförhållanden han opponerade sig mot var den så kallade "avlatshandeln" som gick ut på att kyrkan sålde syndernas förlåtelse för pengar. Pengarna behövdes för kyrkans löpande utgifter och framför allt för byggandet av Peterskyrkan i Rom, och genom att låta människorna förstå (= lura dem) att kyrkan kunde sälja syndernas förlåtelse kunde man samla in stora summor. Kyrkan kapitaliserade helt enkelt på människornas rädsla för helvetet i stället för att, som både Bibeln och Luther, förkunna att syndernas förlåtelse är gratis och erbjuds alla människor utan motprestation.

Idag har (den berättigade) rädslan för helvetet långt försvunnit ur människors medvetande och i stället ersatts med andra rädslor, framför allt den mediamaskinerade rädslan för klimatförändringen. Dagens synder handlar inte om brott mot Guds heliga lag utan i stället handlar det om utsläpp av växhusgaser. Vårt "koldioxidfotspår", som det också kallas. Men hav ingen fruktan! Det går att få absolution (förlåtelse) för detta också! På samma sätt som 1500-talsmänniskan lurades att köpa förlåtelse för sina synder kan dagens människa köpa förlåtelse för sitt koldioxidavtryck. Nu kallas det emellertid inte "avlat", utan "klimatkompensering". Man kan, om man vill köpa sig ett rent samvete, betala in en viss summa pengar till olika aktörer som är verksamma på detta område och som lovar att utföra "klimatkompenserande åtgärder" som t.ex. att plantera träd eller något liknande.

Problemet är att denna verksamhet i dagens läge inte är reglerad. De aktörer som verkar på området, och som samlar in pengar av människor som drivits till desperation och djup samvetsnöd p.g.a. sitt koldioxidavtryck, behöver i princip inte göra annat än lova att utföra dessa klimatkompenserande åtgärder. Ett annat problem, som ligger bakom det förra, är förstås också det att koldioxidutsläppen är högst abstrakta. De existerar givetvis i verkliga livet, men hela den ytterst komplexa koldioxidfrågan (med utsläpp, kolsänkor och kompensation) handlar endast om en räkneoperation. Hela saken existerar bara på papper, eller ännu hellre: Bara i idévärlden. Och när det är så blir detta en ytterst lukrativ bransch för lycksökare och mindre nogräknade profitörer. Detta speciellt som det beräknas att koldioxidkompensationsmarknaden kommer att växa drastiskt under de kommande åren. Media trummar nämligen konstant på med sitt skuldbeläggande, och allt fler människor kommer att börja digna under sin (koldioxid)skuld.

Detta är således dagens avlatshandel. Det är oerhört frustrerande att se att vi aldrig tycks kunna lära oss av historien. Liksom att se hur lätt det är att lura stackars skuldtyngda människor. Jag skrev för övrigt en kommentar om detta under artikeln (som behandlar denna problematik) på Svenska Yle, men den blev givetvis censurerad. Vissa tankar får inte ges insteg i människornas tankevärld. Det kunde, i värsta fall, leda till kritiska frågor hos någon. Den rätta läran får ju inte ifrågasättas eller utmanas!

"https://kristiannyman.blogspot.com/2021/06/modern-avlatshandel.html"

Riktigt bra skrivet när man länkar in det i det här sammanhanget!
Senast redigerad av Back-Commenter 2024-10-19 kl. 10:53.
Citera
2024-10-19, 10:40
Medlem
ErlingBrautHaalands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jilin
Jag åkte till akuten en gång då jag svimmat, efter 2 dygn fick jag åka hem utan att dom hittat något fel.
Så besöka sjukhus är ingen garanti för att något är fel. Ibland verkar det bara vara en social inrättning. Så innan åklagare bekräftar skada är det bara en trådsanning.
Det är ingen vanlig akut utan akuten för våldtagna
Citera
2024-10-19, 10:42
Medlem
detektiven789s avatar
Citat:
Ja, så kan det helt klart vara... FUPen kommer räta ut dessa frågetecken åt oss, förhoppningsvis. När kommer en sådan, tidigast?

Först vid ett åtal kommer förundersökningen men dit är det väldigt lång väg att vandra.
Citera
2024-10-19, 10:46
Medlem
detektiven789s avatar
Citat:

Detta är fel. Det behöver inte hittas fysiska skador för att vårdpersonal ska anmäla, det räcker med hennes påstående eller en berättelse som vårdpersonal tolkar som sexbrott. Dessutom kan skador lika gärna vara ”skador”. Kvinnor som haft sex, tamponger och annat i sig under åren drabbas av förändringar eller ”skador”.

Så ingenting är givet här.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in