2024-10-18, 16:17
Medlem
DonaldBidens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bender99
Hahahaha, vart har Mbappe "erkänt gärningen"?

Röker du crack?

Du är ju helt sinnessjuk, Mbappe har tvärtom förnekat de falska anklagelserna.

Varför skulle vi misstro Mbappes nekande?

Vi kan misstro henne för att hon vill ha hans pengar, för att hon har gått in i hans sovrum och för att hon dumpade henne som det patetiska lilla ludret hon är.

Var Neymar skyldig till våldtäkt?

Försök att vara en vuxen, psykiskt frisk människa och förklara på riktigt vad det finns för bevis mot Mbappe.

Mbappe har erkänt att han haft sex med kvinnan, men nekar att han medvetet våldtagit henne.
Sjävlklart ska vi utgå från att han talar sanning - våldtäkten kan vara ren oaktsamhet, alltså inget han var medveten om.

Tills dess att domstol fällt ett avgörande och eventuellt styrkt att det rått samtycke, bör vi utgå ifrån att båda parters vittnesmål stämmer och då är det ju i första hand en fråga om oaktsam våldtäkt.

Sen finnns möjligheten att han talar osanning, och då kan det röra sig om grövre former av våldtäkt. Men det tycker jag inte vi behöver spekulera om - man ska tro det bästa om människor.
Senast redigerad av DonaldBiden 2024-10-18 kl. 16:24.
Citera
2024-10-18, 17:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BallaBella
Samtycke ska det vara och bra med en lag.
Samtidigt förstår jag inte allt.

Det är enkelt att bara efteråt säga jag ville inte och det blir ord mot ord.
Vad händer då? Hur ska man kunna bevisa att den andra var med på det när det hände.
Båda var onyktra men båda ville i stunden.
Sedan känner sig den ena kanske utnyttjad och känner fan det här var ju inte det jag tänkt mig.
Samlaget blir som ett Öppetköp som man har rätt att ångra och anmäla.

Har man då tillsammans druckit alkohol så är man ju helt körd.

Jag förstår inte riktigt hur man ska kunna döma kring detta.
Idag finns det så mycket oärliga människor så att helt lita på någon är svårt.
Ha inte sex med okända är det som gäller.

Kanske OT men det här fallet har fått mig att fundera på vad Samtyckeslagen innebär.

Sedan en fundering.
Flickan anmälde två dagar senare och polisen var då på hotellet och hämtade saker.
Hade de inte städat rummet på två dagar?
Låg det kläder kvar eller vad?

Finns massor av våldtäkter som aldrig blir anmälda och som blir anmälda men ingen blir dömd, just för att det inte går att bevisa. Vårt rättssystem kräver bevis för att man ska bli dömd för ett allvarligt brott. Detta är långt mycket vanligare än att alla kvinnor skulle gå runt och ljuga om våldtäkt, vilket är ett rent påhitt.

Jag håller faktiskt med killarna här i tråden. Fler borde använda kameror. Det skulle både göra att våldtäkter inte begås i förstaläget i lika stor utsträckning när folk vet att de inte kommer undan med det, och dels skulle betydligt fler våldtäkter då kunna bevisas och leda till fällande dom.
Citera
2024-10-18, 17:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DonaldBiden
Mbappe har erkänt att han haft sex med kvinnan, men nekar att han medvetet våldtagit henne.
Sjävlklart ska vi utgå från att han talar sanning - våldtäkten kan vara ren oaktsamhet, alltså inget han var medveten om.

Tills dess att domstol fällt ett avgörande och eventuellt styrkt att det rått samtycke, bör vi utgå ifrån att båda parters vittnesmål stämmer och då är det ju i första hand en fråga om oaktsam våldtäkt.

Sen finnns möjligheten att han talar osanning, och då kan det röra sig om grövre former av våldtäkt. Men det tycker jag inte vi behöver spekulera om - man ska tro det bästa om människor.

Hur våldtar man någon av misstag? Du menar att man inte bryr sig om vad den andra vill? Det är i så fall inget misstag eller oaktsamhet, bara att man inte bryr sig.
Citera
2024-10-18, 17:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hickoryyy
Ja exakt. Så vad menar han då med att "Södersjukhuset" är källan?

Källan till vad?

De har en mottagning för våldtagna kvinnor där. Men har någon läckt uppgifter från en patientjournal så är det grovt tjänstefel.
Citera
2024-10-18, 17:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trues245
Hur våldtar man någon av misstag? Du menar att man inte bryr sig om vad den andra vill? Det är i så fall inget misstag eller oaktsamhet, bara att man inte bryr sig.

Snarare att man inte förstår. Kom ihåg att han är svart och troligtvis inte har så hög IQ
Citera
2024-10-18, 17:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DonaldBiden
Aftonbladet är reaktionär dynga som sprider kvinnofientlig våldtäktspropaganda.
Det finns ingen som helst anledning att ifrågasätta de festdeltagande kvinnornas intentioners och det är inte heller relevant.

Däremot finns det uppenbart patriarkala strukturer, med festarrangörerna som i praktiken utnyttjar dessa kvinnor som en sorts handelsvaror. Låter som ren marknadsföring att måla kvinnorna som kändiskåta bimbos och det kan mycket väl spela in när ett monster som Mbappe sedan våldtar en av dem.

Erbjuder du vilken som helst av alla Sveriges kvinnor att få delta på en fest med en superstjärna som Mbappe så kommer oerhört många vara intresserade - helt oavsett om de sedan vill ha någon som helst fysisk relation till stjärnan. Även en enorm andel heterosexuella män hade säkerligen tackat ja till en injudan eftersom de helt enkelt vill få chansen att umgås med en superkändis.

Håller med.
Citera
2024-10-18, 17:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stolthuskvarna036
Snarare att man inte förstår. Kom ihåg att han är svart och troligtvis inte har så hög IQ

Alla förstår. De bryr sig bara inte i så fall.
Citera
2024-10-18, 17:17
Medlem
Herregud när man läser om den där lyxconciergen som stod bakom hela arrangemanget så låter det ju som en värsta pimp.

https://www.expressen.se/sport/fotboll/lyx-festfixaren-bakom-mbappes-stockholmskvall/
Citera
2024-10-18, 17:18
Medlem
OvissFramtids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SthlmHolmes
Ändå fick han enligt AB utmärkelsen i dagarna som bäste spelare förra månaden.

Mbappé utses till månadens [september] spelare mitt under utredning

Ja han är ju ingen dålig fotbollsspelare. Men det är uppenbart att det finns en friktion i Real Madrid och att han inte är omtyckt av alla.
Citera
2024-10-18, 17:23
Medlem
Vilket driv det var i denna tråd fastän inget är klarlagt ännu. Ska han bli åtalad, vet man ens det ännu? Tycker folk bör lugna sig innan det visar sig vart detta leder.
Citera
2024-10-18, 17:24
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trues245

Det kan räcka med att man borde ha förstått att det fanns en risk att den andra inte ville fastän motparten har gett sitt samtycke.
Citera
2024-10-18, 17:25
Medlem
Zingo2s avatar
En bimbo som har sex med honom och bara är ute efter att få pengar! Tragiskt!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in